Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرکل بهزیستی استان قزوین طلاق را یکی از معضلات اصلی امروز جامعه دانست و گفت: نگاه سطحی به ازدواج و عدم آگاهی به مباحث تشکیل خانواده سبب افزایش طلاق در کشور شده است. - اخبار استانها -

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: طرح‌های سلامت محور حوزه روان در دوران پیش از ازدواج برای پسران و دخترانی که در سن ازدواج هستند و در شرف زندگی مشترک قرار دارند توسط مراکزی از سازمان بهزیستی انجام می‌شود تا جوانان با موضوعات اجتماعی بدون هیجان، با یک تصمیم عقلانی و شناخت صحیح، انتخاب درست را برای زندگی مشترک خودشان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طلاق را یکی از معضلات اصلی امروز جامعه دانست و افزود: یکی از اشکالات عمده‌ای زندگی‌های مشترک که در سامانه طلاق داریم و مشاهده می‌کنیم عدم شناخت زن و شوهر نسبت به یکدیگر و به نوعی شناخت‌های ظاهری است.

وارثی عنوان کرد: پسران و دختران جوانی هستند که با کلی عشق و علاقه به یگدیکر زندگی مشترک را تشکیل داده اما تنها پس از یک سال، تصمیم بر جداشدن می‌گیرند که این نشان می‌دهد که نگاه‌های طرفین به ازدواج سطحی بوده و آگاهی درست نسبت به مباحث ازدواج و تشکیل خانواده نداشتند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: چه خانم و چه آقا که زندگی مشترک را تجربه‌ کرده‌اند، پس از طلاق با تبعات منفی ناشی از جدا شدن روبه‌رو می‌شوند به علاوه آسیب‌های فراوانی نیز آن افراد را تهدید خواهد کرد چه بسا بستری برای تولید آسیب نیز می‌تواند فراهم شود.

تابستان و پاییز پرازدواج در اردبیل؛ کاهش تولد در 8 ماه اخیر«جزئیات بودجه 1400»|وام ازدواج ثابت ماندآمار ازدواج در استان بوشهر 10درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه طرح زندگی-خانواده پیشگیری از طلاق را برای بهبود و افزایش آگاهی خانواده‌ها و جلوگیری از طلاق دنبال می‌کنیم ادامه داد: به عنوان مثال متاسفانه خانم‌ها به حقوق خودشان از قبیل مهریه و نفقه آگاهی ندارند و تازه در دادگستری هنگام طلاق با این موضوعات آشنا می‌شوند.

وارثی خاطرنشان کرد: طرح جامع مراقبت از خانواده که همان سامانه تصمیم است در تمام شهرهای استان به جز البرز و آوج انجام شده این در حالی است در حال رایزنی برای تجهیز کردن این دو منطقه به سامانه تصمیم هستیم و بنا شده کسانی که به صورت توافقی قصد جدا شدن از هم دارند قبل از مراجعه به دادگستری به مراکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) رجوع کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد سازش را در نتیجه مراجعه زوجین به سامانه تصمیم شاهد بودیم افزود: اگر رجوع به سامانه تصمیم پیش از ازدواج اجباری شود بیش از 90 درصد خانواده‌ها از طلاق فاصله می‌گیرند، سلایق محدود می‌شود و بنای خانواده‌ها مستحکم‌تر خواهد شد همچنین در عمل آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع خدمات بهزیستی و توانبخشی شهدای هفتم تیر استانداری قزوین ازدواج دانشجویی مجتمع خدمات بهزیستی و توانبخشی شهدای هفتم تیر استانداری قزوین ازدواج دانشجویی سامانه تصمیم زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ایین آغاز زندگی مشترک این دو زوج گفت: بسترسازی برای آغاز زندگی مشترک برای همه گروه‌های جمعیتی و سنی از جمله افراد دارای معلولیت از موضوعاتی است که این اداره کل در شهرداری تهران دنبال می‌کند. 

حمید صاحب با بیان اینکه در سال گذشته از سوی یکی از مجموعه‌های مرتبط با حوزه ناشنوایان جشن ازدواج برای ۵۰ زوج برگزار شده است، افزود: در سال جاری تسهیل گری ازدواج با استفاده از مشوق‌هایی که در قانون پیش بینی شده است در دستور کار قرار دارد و امیدواریم امسال شاهد اجرای مراسم پیوند زوجین جوان دارای معلولیت بیشتری با یکدیگر باشیم.

به گفته وی، با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت جشن ازدواج برای گروه‌های مختلف معلولیت برگزار شود. 

در این آیین که با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، خطبه عقد این زوجین جاری و هدایایی به انان اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر