Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:19:21 GMT

تسهیلات کم بهره و خرید تضمینی برای توسعه زراعت چوب

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۶۵۵۷

تسهیلات کم بهره و خرید تضمینی برای توسعه زراعت چوب

مسعود منصور گفت: ما اراضی ملی را در اختیار می گذاریم و به ازای هر هکتار تسهیلات کم بهره ارائه می شود و با صنایع چوب هماهنگی لازم شده که خرید تضمینی تدریجی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور  شامگاه چهارشنبه در دیدار با زینی وند استاندار کرمان گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش آبی است که نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسوبات را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیا بیان اینکه ۴۵۰ شهر و بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ روستا در معرض سیلاب هستند، ابراز کرد: در ۲۰ سال اخیر نزدیک به ۷ هزار و ۳۰۰ سیلاب داشتیم که ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد خسارت سیلاب ها بوده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ۳۰ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش بادی است، تاکید کرد: برای برون رفت از این مشکلات به کار جامع و هماهنگ همه بخش ها نیاز داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در استان کرمان هم حدود ۱۲ درصد عملیات آبخیزداری انجام دادیم، خاطر نشان کرد: آبخیزداری می تواند به شدت بحران ها را کنترل کند تا حداقل به عنوان یک مسکن قوی عمل کند تا سایر بخش ها هم رسالت خود را انجام دهند.

منصور با بیان اینکه بسیاری از قنوات و چاه های کشور با عملیات آبخیزداری احیاء شده است، بیان کرد: تنها ۳۰ میلیون هکتار تاکنون عملیات احیای آن ها انجام شده و یک عقب افتادگی جدی در حوزه آبخیزداری در کشور داریم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه این کارها یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار در شمال استان را در حوزه آبخیزداری شامل می شود، اعلام کرد: با برآورد انجام شده، سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب در استان کرمان کاهش تبخیر آب و ۹ میلیون تن کنترل فرسایش داریم و ۲۰ درصد پوشش گیاهی نیز احیاء شده است.

وی در خصوص زراعت چوب، اظهار کرد: صنایع چوب کشور با ظرفیت حدود ۱۳ میلیون مترمکعب است که الان با حدود ۶ تا ۷ میلیون مترمکعب کار می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات چوب با مشکل آفت و ارز مواجه است، اذعان کرد: صنایع تمایل به واردات ندارند و زراعت چوب می تواند به عنوان یک روش جایگزین عمل کند و خوشبختانه انگیزه اقتصادی هم دارد و کشاورزان حاضر هستند که از کشت موجود به زراعت چوب تغییر بدهند.

منصور ادامه داد: ما اراضی ملی را در اختیار می گذاریم و به ازای هر هکتار تسهیلات کم بهره ارائه می شود و با صنایع چوب هماهنگی لازم شده که خرید تضمینی تدریجی داشته باشند.

وی  با اعلام اینکه امسال یک جهش ۳۰ هزار هکتاری در کشور هدف گذاری شده است بیان کرد:  ۷۰۰ هکتار از این تعداد در استان کرمان است که البته امیدواریم از این هم بیشتر شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال ۳ استان برای اولین بار از پساب برای زراعت چوب استفاده کردند، درخواست کرد: با توجه به اینکه در استان کرمان پساب های آبی می تواند به کمک زراعت چوب بیاید حتماً مساعدت مسئولان استان می تواند کمک کند تا کار را پیش ببریم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در استان کرمان به دلیل قدمت کارهای بیابان زدایی، تاغ زارهای متعددی داریم که کاربری های متناسب و متجانس با این تاغ زارها را تدوین کردیم لذا این تاغ زارها هم می تواند در چرخه بهره برداری قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: کارکردهایی که در حوزه گردو، گل محمدی، بادام و … داریم که به شدت صنایع جانبی و فرآوری می تواند به اشتغال کمک کند و آب بری کمتری داشته باشد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در دشت ارزوئیه کار آبخیزداری انجام می دهیم اما آنجا نیازمند تغییر الگوی کشت است.

منصور با بیان اینکه احیاء و بازسازی منابع طبیعی تخریب شده مهم است که همراهی معادن را نیاز دارد، در پایان گفت: پایگاه اطفاء حریق جنوب شرق کشور در استان کرمان اجرا شده و این پایگاه تجهیز خواهد شد و در خردادماه سال آینده هم تجهیز آن کامل و هم نیرو در آنجا مستقر می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مراتع و آبخیزداری کشور رئیس سازمان جنگل ها میلیون مترمکعب استان کرمان زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد