Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارسامنش گفت: با توجه به این‌که برای دفاع از مناطق جنوب و غرب کشور از تمام ایران رزمنده‌هایی در جبهه حضور داشتند من به دلیل مسئولیت و ارتباط بیشتری که با رزمنده‌ها داشتم شاهد مسئولیت‌پذیری بیشتر رزمندگان جنوب خراسان نسبت به سایر نقاط کشور بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، از 15 تا 22 آذرماه سال‌جاری به‌عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان خراسان‌ جنوبی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری کنگره دو هزار شهید استان در سال 1397، حضور یگان‌ها و گردان‌های نظامی و مردمی از بیرجند و قاین در عملیت والفجر 9، آغاز هفته وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهید مفتح از جمله دلایل این انتخاب است. به همین مناسبت با یکی از رزمنده‌های دوران دفاع مقدس از استان خراسان‌جنوبی گفت‌وگو کردیم.

غلامرضا پارسامنش رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در مهرماه سال 1361 در حالی که 27 سال سن داشتم به عنوان فرمانده گروهان یا آتشبار راهی جبهه میانی؛ غرب کشور شدم.

وی با بیان این‌که ابتدای حضورم در جبهه در منطقه ایلام حضور داشتم، افزود: پس از حضور در یکی از عملیات‌ها وارد منطقه مریوان شدم و پس از آن به سومار رفته و به عنوان معاون گردان راهی منطقه دشت عباس، شوش و جنوب اهواز شدم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس سه فرزند داشتم، بیان کرد: تا سال 1371 در همین مناطق مشغول خدمت بودم و در نیمه دوم سال 71 برای تحصیل در دانشگاه از مناطق جنوب کشور به مشهد منتقل شدم.

پارسامنش با بیان این‌که قبل از اعزام به جبهه وارد ارتش جمهوری اسلامی شدم، عنوان کرد: طی 10 سالی که در مناطق جنگی حضور داشتم 6 سال مربوط به دوران دفاع مقدس و 4 سال دیگر پس از پذیرش قطعنامه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1361 از دانشگاه افسری وارد لشکر زاهدان و از طریق تیپ چابهار وارد منطقه شدم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: با آغاز جنگ تحمیلی بخشی از لشکر زاهدان تکمیل شده بود و رزمنده‌ها در قالب این لشکر راهی جبهه می‌شدند.

پارسامنش با بیان این‌که 10 سال عضو لشکر 88 زرهی زاهدان بودم، افزود: در این مدت فرمانده گردان‌های توپ‌خانه، معاون توپخانه و پشتیبان یگان‌ها بودم.

وی اظهار کرد: همان زمان افرادی از منطقه جنوب خراسان در لشکر زاهدان حضور داشتند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در چندین عملیات حضور داشتم و طی حضور در جبهه چندین نوبت مجروح شده و در حال حاضر جانباز 23 درصد اعصاب و روان و کاهش شنوایی هستم.

پارسامنش در خصوص نقش آفرینی رزمندگان جنوب خراسان در دوران دفاع مقدس، گفت: جنوب خراسان علی‌رغم فاصله زیادی که با جبهه‌های غرب و جنوب داشت اما جوانان داوطلب زیادی برای حضور در جبهه را به خود اختصاص داده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که برای دفاع از مناطق جنوب و غرب کشور از تمام ایران رزمنده در جبهه حضور داشتند، من به دلیل مسئولیت و ارتباط بیشتری که با رزمنده‌ها داشتم شاهد مسئولیت‌پذیری بیشتر رزمندگان جنوب خراسان نسبت به سایر نقاط کشور بودم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس به نقش ارتش در پیروزی جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی 22 هزار شهید را تقدیم کشور کرده است.

پارسامنش تصریح کرد: دشمن دنبال این است که جلوی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را بگیرد چراکه از دانش هسته‌ای، موشک‌سازی و سایر توانمندی‌های ما نگران است.

وی به ترور شهید هسته‌ای محسن فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: دشمن بداند اگر پرچمی از دست شهیدی بیفتد شاگردانش پرچم را به دست گرفته و اجازه نخواهند داد راهش متوقف شود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دانشجویان شهید فخری‌زاده راهش را ادامه خواهند داد.

پارسامنش افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در پی ترور نیروهای انقلابی بوده است؛ در دوران دفاع مقدس نیز تمام کشورها به کمک صدام آمدند تا کشور ایران را شکست دهند اما اکنون باید دید جای ملت ایران کجاست؟ و جای صدام کجا؟

وی ادامه داد: طی این سال‌ها ذره‌ای خلل در اراده جمهوری اسلامی و ملت ایران وارد نشده و طبق صحبت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ما ملت شهادت و ملت امام حسین(ع) هستیم و از کشته شدن هراسی نداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رزمنده هشت سال دفاع مقدس دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی جنوب خراسان رزمنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌هایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد و آنان را به سوی پیروزی رهنمون کردند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند. روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنان را به معجزه‌هایی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ‌شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود.

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند و ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم. همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901263

دیگر خبرها

  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس