Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله خاتمی گفت: آیت الله یزدی از بزرگانی است که در دوره غربت انقلاب، سرمایه برای انقلاب اسلامی گذاشت و بعد از پیروزی انقلاب تا کنون یعنی 40 و اندی سال یک خادم صدیق انقلاب در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: آیت الله محمد یزدی از فضائل برجسته ای  از جهت علمی و حوزوی برخورددار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه  ایشان شاگرد آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بود، گفت: در حوزه به عنوان مدرسی برجسته و مؤلفی فرهیخته مطرح بود کتاب «فقه القرآن» ایشان از کتاب های ماندگار در عرصه آیات الاحکام است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ویژگی علمی آیت الله یزدی باید در محافل علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد آنچه در مورد ایشان شنیدن برای همه قابل توجه است این است که ایشان یار دوره غربت نظام و انقلاب و امام بود.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: در آن شرایطی که خفقان در کشور موج می زد و نفس ها در سینه ها بریده شده بود ایشان شجاعانه علیه طاغوت موضع می گرفت و هزینه آن را نیز با تهدیدها و زندان رفتن می پرداخت.

وی بیان کرد: آیت الله یزدی از بزرگانی است که در دوره غربت انقلاب، سرمایه برای انقلاب اسلامی گذاشت و بعد از پیروزی انقلاب تا کنون یعنی 40 و اندی سال یک خادم صدیق انقلاب در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب بود.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، قوه قضائیه و شورای نگهبان افتخار برای ایشان است که 10 سال رئیس قوه قضائیه بود و یک ریال هم نگرفت و این روزهای آخر عمر که منتظر سفر ابدی بود خانه خود را نیز وقف حوزه علمیه کرد تا مدرسه ساخته شود و همچنین کلیه کتاب های خود را وقف کتابخانه های مختلف از جمله آستان قدس رضوی جهت استفاده عموم کرد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آیت الله یزدی پاک زندگی کرد او در تمام عمرش از وقتی خود را شناخت ولایت مدار بود تا زمانی که از دنیا رفت، هم در زمان امام (ره) و هم زمان مقام معظم رهبری و ولایت فقیه را از بن جان پذیرفته بود و حامی آن بود.

وی، بصیرت را یکی دیگر از ویژگی های برجسته آیت الله محمد یزدی عنوان کرد و گفت: ایشان جلوه بصیرت و ایستادگی در مقابل فتنه و فتنه گران بود و شجاعانه تا آخر عمر بر این موضع بود و در این عرصه از امواجی که فتنه گران درست کرده بودند نهراسید و قهرمانانه ایستاد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله یزدی دوره غربت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش