Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در خبری اعلام کرد دولت ترامپ قصد دارد تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، ۵ آمریکایی دیگر را اعدام کند.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است: دولت ترامپ تصمیم دارد در اقدامی بی سابقه، ۵ اعدام فدرال دیگر را تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این کار قرار است با اعدام یک عضو سابق باند خیابانی در تگزاس که اقدام به کشتن یک زوج مذهبی در سال ۱۹۹۹ کرده بود، آغاز شود.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ۱۷ سال وقفه، حال بر از سرگیری اعدام‌های فدرال اقدام کرده است.

«براندون برنارد» (Brandon Bernard)، در صورت اعدام، نهمین زندانی فدرالی خواهد بود که در سال جاری میلادی در آمریکا اعدام می‌شود. او زمانی که به همراه ۵ نوجوان دیگر اقدام به ربایش و سرقت «تاد» و «استیسی باگلی» (یک زوج مذهبی) کردند ۱۸ ساله بود؛ اقدامی که به مرگ این زوج در نهایت منجر شد.

 

 

 

برنادون برنارد

حال در صورتی که اعدام برنارد انجام شود، او از معدود اعدامیانی است که با وجود سن کم در هنگام ارتکاب جرم، اعدامش اجرایی می‌شود. همچنین این یکی از معدود موارد اعدام در زمان انتقال ریاست جمهوری در آمریکا به حساب می‌آید.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، قرار است برنارد که هم اکنون ۴۰ ساله است، امروز، پنجشنبه بوسیله ترزیق ماده‌ای کشنده، در زندان فدرال شهر «تره هوت» واقع در ایالت ایندیانای آمریکا انجام پذیرد.

اعدام فدرال در زمان انتقال قدرت، امری نادر است؛ خصوصا آنکه در زمان انتقال قدرت از یک رئیس جمهور طرفدار اعدام به رئیس جمهوری مانند بایدن باشد که خود را از مخالفان اعدام معرفی می‌کند. آخرین باری که یک اعدام در زمان انتقال قدرت انجام گرفت، در زمان ریاست جمهوری «گروور کلیولند» در دهه ۹۰ قرن ۱۹ میلادی در آمریکا بود.

 

 

در پی تصمیم دولت ترامپ برای اعدام این فرد، شماری از افراد از جمله «کیم کارداشیان» ستاره تلویزیون خواهان لغو اعدام وی شدند. کیم کارداشیان در سلسله توییتی نوشت نقش برنارد در مقایسه با نوجوانان دیگری که در این ماجرا دست داشتند، بسیار ناچیز بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا درخواست‌ها برای تعویق اعدام برنارد که قرار است امروز پنجشنبه اجرایی شود را رد کرده است. یک زندانی دیگر نیز قرار است، فردا جمعه اعدام شود و سه زندانی دیگر نیز در ماه ژانویه (و تاپیش از تحلیف بایدن) اعدام خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ترامپ اعدام آمریکا بایدن زمان انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

شبکه آمریکایی «سی ان ان» جزئیات تماس اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟