Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مرز میرجاوه و پاکستان به عنوان یکی از مرز‌های استراتژیک کشور به شمار می‌رود و مرزی صادرات محور است.

او  افزود: به همین دلیل تسریع در راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه اهمیت بسیاری دارد و هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در هشت ماه نخست سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان صادرات انجام شده از مرز میرجاوه یکهزار درصد رشد داشت و این رشد در مرز میلک ٦٠٠ درصد و در پیشین بیش از ٣٠٠ درصد به ثبت رسیده که نشان از رشد صادرات استان آن هم با وجود شرایط حساس ومحدودیت‌های کرونایی است.

او  افزود: کارت‌های پیله‌وری یکی از ظرفیت‌هایی بوده که در بهبود معیشت مرزنشینان منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند، اما به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی، این کارت‌ها غیرفعال شدند.

زنگنه ادامه داد: به منظور رفع تعهدات ارزی از طریق واردات کالا‌های موردنیاز کشور، کارت‌ها برای انجام واردات توسط پیله‌وران و محقق شدن تعهدات آنان به طور موقت فعال شوند و تحقق این موضوع هم باید ظرف یک هفته بررسی و اعلام شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه صادرات استانداری سیستان و بلوچستان صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین المللی صادراتی اکسپو فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است وغرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است..

 شهرکی افزود: نمایشگاه بین المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار  با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.
شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان