Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی گفت: بیش از ۲۴ مقاله علمی تاکنون در خصوص همایش به دبیرخانه ارسال‌شده است که با توجه به تجربه گذشته و استقبال جامعه علمی کشور و استان انتظار است تعداد مقالات به یک‌صد مورد برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام محمد هاشم مرادی دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی امروز در نشست هماهنگی همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره امیرالمؤمنین(ع) در اراک گفت: همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) ششم اسفندماه سال جاری با حضور آیت‌الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولین کشوری و کارشناسان و نخبگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی اظهار کرد: با توجه به ملی بودن همایش و جایگاه استان مرکزی نیاز است برای باشکوه برگزار شدن این همایش از کلیه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.

وی ادامه داد: از امروز باید کار ایجاد جریان سازی مطلوب در راستای تبیین سیره امیرالمؤمنین(ع) انجام دهیم که ثمره این جریان سازی باید در ایام باسعادت ولادت آقا امیرالمؤمنین(ع) ظهور و بروز داشته باشد.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی بیان کرد: در راستای برگزاری همایش سه فعالیت عمده در سطح استان انجام می‌شود که اول خود برگزاری همایش علمی و ملی است که با توجه به ماهیت آن انتظار است کلیه جمعیت دانشگاهی در این برنامه مشارکت داشته باشند.

مرادی اضافه کرد: راه‌اندازی احسان علوی و محبت امیرالمؤمنین(ع) دومین فعالیت در راستای همایش است که قرار است کلیه خدمات ارزشمندی که به جامعه و مردم داده می‌شود تحت این عنوان باشد.

وی ادامه داد: برقراری کمک مؤمنانه ، تهیه غذا برای محرومین و خدمت‌رسانی و رفع محرومیت‌زدایی در سطح استان در راستای نهضت علوی انجام می‌شود و انتظار داریم کلیه دستگاه‌های خدمت رسان فعالیت‌های خود را در این قالب انجام دهند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری شامل شعر، سرود، مسابقات قرانی، نهج‌البلاغه و برگزاری نمایشگاه ازجمله برنامه‌های فرهنگی در ذیل همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره امیرالمؤمنین(ع) است.

مرادی سیره امیرالمؤمنین(ع) را توجه به ایتام، رفع مشکلات مردم، خدمت به محرومین و حل مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف برگزاری این همایش ترویج این سیره در جامعه است.

وی اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری همایش با هدایت‌های آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و حضور جمعی از مسئولین تشکیل‌شده و دبیرخانه این همایش در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود نشست‌های تخصصی کمیته‌ها در ذیل همایش از هفته آینده کار خود را آغاز کنند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۲۴ مقاله علمی تاکنون در خصوص همایش به دبیرخانه ارسال‌شده است که با توجه به تجربه گذشته و استقبال جامعه علمی کشور و استان انتظار است تعداد مقالات به یک‌صد مورد برسد.

وی خاطرنشان کرد: از کلیه نخبگان و علاقه‌مندان برای حضور و ارائه مقالات دعوت می‌کنیم در برگزاری همایش مشارکت داشته باشند و برای ارسال آثار و مقالات و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص همایش می‌توانند آنها را تا ۱۵ بهمن‌ماه امسال به دبیرخانه همایش به آدرس اینترنتی www.espconf.uast.ac.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: همایش ملی علل و پیامدهای فقر سیره امیرالمؤمنین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت