Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشتاقی گفت: پس از گذشت 11 سال از پیگیری ها برای راه اندازی ایستگاه اقلیم شناسی لطف آباد، هر سال با مساله ای به نام کمبود اعتبارات مواجه هستیم؛ اعتبار مورد نیاز این پروژه در شرایط فعلی حدود یک میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا مشتاقی مدیر اداره هواشناسی درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن اشاره به فعالیت 12 ساله این اداره در شهرستان درگز اظهار کرد: اداره هواشناسی درگز از ابتدای تاسیس تاکنون توانسته با ارائه داده ها و تحلیل های دقیق، در بسیاری از بخش های شهرستان نقش آفرینی های مثبتی داشته باشد؛ ارائه آمار و اطلاعات جوی در بخش کشاورزی و دامپروری یکی از پرکاربردترین حوزه های فعالیت این اداره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که هشدارها و اطلاعیه های صادره به روز و دقیق باشد، البته پیش بینی درست نیاز به ابزار و ادوات دقیق دارد، علی الخصوص با شرایط جوی درگز که به نوعی جزو شهرستان های چهار فصل کشور محسوب شده و نیاز است در بخش های مختلف آن ایستگاه هواشناسی مستقر شود، در غیر اینصورت باعث بروز ناهماهنگی هایی در ارائه پیش بینی می شود.

مدیر اداره هواشناسی درگز ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری هایی که در سالهای قبل انجام شد موفق شدیم ایستگاه هواشناسی تمام خودکار گردنه تیوان را راه اندازی کنیم؛ اما تعمیر و نگهداری این سامانه هایی که اکثرا وارداتی هستند مستلزم صرف هزینه است که شرایط اقتصادی فعلی کار را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مشتاقی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر لزوم استقرار ایستگاه های هواشناسی در شرایط وجود ایستگاه های ماهواره ای گفت: تمام داده ها و پیش بینی هایی که این روزها افراد در سطح کانالها و سایت های مختلف به صورت آنلاین مشاهده می کنند، حاصل اطلاعاتی است که در یک ساعت مشخص از تمام ایستگاه های هواشناسی دنیا به مراکز خود مخابره می شود.

وی افزود: اگرچه ایستگاه های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، ماهواره ای و ... در سطح دنیا وجود دارد اما هر کدام کارایی خاص خود را دارند؛ ایستگاه ماهواره ای قطعا نمی تواند بسیاری از پارامترهای ارزیابی شده توسط ایستگاه های سینوپتیک را ارائه کند.

مدیر اداره هواشناسی درگز تصریح کرد: در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی ما با توجه به شرایط شهر لطف آباد و هم مرز بودن با کشور ترکمنستان، راه اندازی ایستگاه اقلیم شناسی در این شهر است؛ البته از سال 88 پیگیری های زیادی در خصوص این مساله انجام شده اما هر بار با مساله ای به نام کمبود اعتبار مواجه هستیم.

مشتاقی تبیین کرد: در شرایط قعلی هزینه راه اندازی یک ایستگاه اقلیم شناسی چیزی در حدود یک میلیارد تومان است، اما با توجه به اینکه اساسا سازمان هواشناسی یک ارگان درامد زا نیست، تخصیص بودجه های سالیانه توان پاسخگویی به چنین هزینه ای را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این قضیه نیاز است نماینده و مسئولین شهرستان پای کار آمده و اقدامات عملیاتی برای جذب بودجه را پیگیری کنند؛ پیشنهاد ما این است که شهرداری و گمرک لطف آباد هم در این قضیه ورود کرده و به صورت مشارکتی کار را پیش ببریم؛ اگر این اتفاق بیفتد قطعا تمام شهر از مزایا و برکت آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایستگاه اقلیم شناسی راه اندازی لطف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

با اعلام پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی معابر، سیلاب در روستای پشوئیه شهداد جاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در کرمان، اداره کل هواشناسی کرمان امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در اطلاعیه‌ای جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در نیمه شمالی، مرکز، غرب و برخی مناطق شرقی را پیش‌بینی کرد؛ تصاویر جاری شدن سیلاب در روستای پشوئیه شهداد را در ادامه می‌بینید:

کد خبر 747660

دیگر خبرها

  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان