Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@13:26:39 GMT

سکه سد مقاومتی۱۳میلیونی را می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۷۱۸۹

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار ارز در یکی دو روز اخیر دچار نوسانات افزایشی شده که بر بازار سکه و طلا اثر مستقیم گذاشته است.

خبرگزاری میزان - خبرآنلاین نوشت: ابراهیم محمدولی درباره نوسانات شدید نرخ سکه و طلا گفت: دلیل عمده این مساله، وضعیت بازار ارز و نرخ دلار است، هنگامی که قیمت‌ها در بازار ارزش دچار افزایش و نوسان می‌شود، اثر مستقیم بر بازار سکه و طلا برجا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار ارز در یکی دو روز اخیر دچار نوسانات افزایشی شده است.

وی ادامه داد: در کنار این مساله باید به نرخ اونس جهانی نیز اشاره کرد که به عنوان یکی ازعوامل مهم در نوسان قیمت سکه و طلای داخلی اثرگذار است. در۲ روز گذشته انس جهانی روند افزایشی را طی کرده و بر نرخ سکه و طلا تاثیر داشته است.

وی بیان کرد: از موضوع تقاضا‌های بی رویه و عجولانه در بحث طلا‌های خام و سکه نباید غافل شد، زیرا این مورد نیز بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: باید به موضوع بیماری کرونا به عنوان یک عامل مهم و موثر در اقتصاد کل دنیا نیز اشاره کرد که خوشبختانه به تدریج واکسن‌های این بیماری در حال تهیه است و می‌توان امید داشت که این مشکل حل شود و ثبات به اقتصاد و بازار‌های مختلف بازگردد.

خرید و فروش مصنوعات طلا به زیر ۲۰ درصد رسید

محمدولی درباره وضعیت خرید و فروش و معاملات بازار سکه و طلا توضیح داد: معاملات در صنعت طلا و جواهر و به ویژه بخش مصنوعات به شدت کاهش یافته به طوری که تقاضا در این بازار به زیر ۲۰درصد رسیده است. اما تقاضا‌های عجولانه و غیرفنی (از دید فعالان صنعت طلا) در زمینه طلا‌های آب شده و سکه وجود دارد که سبب اثرگذاری بر روی قیمت سکه و طلا شده است.

وی افزود: در بحث معاملات مصنوعات اتفاقی در بازار رخ نداده البته امیدواریم در ماه‌های پایانی سال، مردم به سمت خرید مصنوعات طلا تمایل پیدا کرده و داد و ستد در این بخش ایجاد شود.

وضعیت بازار سکه و طلا درآخرین روز کاری هفته

محمدولی درباره وضعیت بازار سکه و طلا و نوسانات قیمتی در آخرین روز هفته پیش بینی کرد: شاید مانند یک ماه گذشته نوسانات شدید را شاهد نباشیم، اما روندی که ایجاد شده ممکن است سبب کمی نوسان شود. وی ادامه داد: شاید نوسانات فردا مانند امروز آزاردهنده نباشد و شاهد نوسانات معمول و معقول باشیم.

وی گفت: با شکل فعلی بازار انتظار تغییرات جزئی قیمت‌ها را داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت سکه فراتر از ۱۳ میلیون خواهد رفت یا خیر، بیان کرد: امیدواریم این اتفاق نیفتد و از این مرز بالاتر نرود و حداکثر با ۵۰ تا ۱۰۰ تومان نوسان در این محدوده بماند البته نباید فراموش کرد که وضعیت بازار سکه و طلا بستگی به وضعیت نرخ ارز دارد و اگر نرخ‌ها در بازار ارز کنترل و مدیریت شود می‌تواند روی قیمت سکه و طلا هم اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: قیراط چیست؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخباراقتصادی سکه و طلا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سکه و طلا بازار سکه و طلا وضعیت بازار بازار ارز قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان       + ۳۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون تومان                       + ۲۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان                             بدون تغییر 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان        بدون تغییر

دیگر خبرها

  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • نفت در مدار رشد؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟