Web Analytics Made Easy - Statcounter

متحدان نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال انتخابات روز یکشنبه ۹۱ درصد کرسی‌های مجلس را کسب کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طبق آمارهای منتشر شده در  وب‌سایت شورای انتخاباتی ملی ونزوئلا، نامزدهای حزب حاکم سوسیالیست و احزاب متحد، ۲۵۳ کرسی از ۲۷۷ کرسی در پارلمان جدید را به دست آوردند.

بنا بر آمار این شورا، "اقدام دموکراتیک"، حزب دیرینه اپوزیسیون ونزوئلا که اکنون به همدستی با دولت متهم است، ۱۱ کرسی به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس فعلی پارلمان، در حال درخواست از هوادارنش برای شرکت در همفکری ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) است که از شهروندان می‌پرسد آیا نتیجه انتخابات روز یکشنبه را رد می‌کنند و آیا تغییر دولت را می‌خواهند یا خیر.

مادورو می‌گوید گوایدو، عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است و شرایط اقتصادی ونزوئلا، نتیجه تحریم‌های آمریکا است که صادرات نفتی این کشور عضو اوپک را فلج کرده و جلوی واردات سوخت آن را گرفته است.

"هنریک کاپریلس"، که دو مرتبه نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری ونزوئلا بوده، خواستار پایان دادن به دولت موقتی شده که در سال ۲۰۱۹ توسط "خوان گوایدو"، رئیس کنگره و با حمایت آمریکا تشکیل شد.

گوایدو از سوی ده‌ها کشوری که انتخاب مجدد نیکولاس مادورو در سال ۲۰۱۸ را رد کرده بودند، به عنوان رهبر مشروع کشور شناخته می‌شود. گوایدو در آن زمان گفت با توجه به اینکه رئیس پارلمان است، قانون اساسی او را شایسته به دست گرفتن قدرت می‌داند.

اما حزب سوسیالیست در انتخابات مقننه ۶ دسامبر که از سوی اپوزیسیون تحریم شد، اکثریت آرا را کسب کرد.

بی‌بی‌سی از کاپریلس این‌طور نقل کرد که " دولت جدید باید متوجه شود که این برنامه شکست خورده و نمی‌تواند باعث ادامه وضع موجود یعنی دولت موقت شود. "

تیم مطبوعاتی گوایدو از اظهارنظر خودداری کرده‌اند.

مشاوران مطبوعاتی کاپریلس نیز به درخواست برای اظهارنظر، واکنش نشان ندادند. وزارت خارجه آمریکا هم واکنشی نشان نداده است.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، کاپریلس از برنامه فعلی که بر مبنای آن قانون‌گذاران- حتی پس از اینکه دوره ۵ ساله آن‌ها در ۵ ژانویه به اتمام می‌رسد- همچنان خود را نمایندگان مشروع می‌پندارند، انتقاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا نیکولاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که بیش از نیمی از صهیونیست‌ها (بالغ بر ۵۸ درصد از آنها) معتقدند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید فوراً استعفا بدهد.

این شبکه می‌افزاید که ۲۸ درصد از این افراد کسانی بودند که قبلا به فراکسیون حامی نتانیاهو رأی دادند که در نهایت منجر به تشکیل ائتلاف کنونی کابینه در تل‌آویو شده است.

همچنین ۴۸ درصد از صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی نیز معتقدند که یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم نیز باید فوراً استعفا بدهد. این میزان در مورد هرتصی هالوی حدود ۵۰ درصد است و ۵۶ درصد نیز معتقدند که رونین بار رییس شاباک نیز باید فورا استعفا دهد.

۵۴ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شده و حدود ۳۷ درصد نیز معتقدند که بنی گانتس و گادی آیزنکوت از اعضای شورای جنگی رژیم صهیونیستی، فورا باید این شورا را ترک کنند.

بر اساس این گزارش در صورت برگزاری انتخابات زود هنگام در شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو تنها ۱۸ کرسی کنست را از آن خود خواهد کرد و مجموع کرسی‌های ائتلاف کنونی کابینه از عدد ۵۰ فراتر نخواهد رفت. این در حالی است که فراکسیون اپوزیسیون در سرزمین‌های اشغالی که ریاست آن بر عهده بنی گانتس و یاییر لاپید است، دست کم ۶۵ کرسی را به خود اختصاص خواهد داد. این گزارش تاکید می‌کند که در این صورت فراکسیون مذکور بدون نیاز به مشارکت احزاب دیگر قادر به تشکیل کابینه خواهد بود.

کد خبر 6093779

دیگر خبرها

  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند