Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته دو نفر از کارکنان بخش سلامت انگلیس پس از دریافت واکسن فایزر دچار یک واکنش آلرژیک آنافیلاکتوئید شدند.

هر دو این افراد دارای سابقه آلرژی شدید بودند و در حال حاضر وضعیت آن‌ها رو به بهبود است.

در پی واکنش آلرژیک دو شهروند انگلیسی نسبت به واکسن فایزر، مقامات این کشور هشدار دادند هر شخصی که سابقه واکنش آلرژیک نسبت به یک واکسن، دارو یا غذا را دارد، از دریافت واکسن فایزر خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویه فرصت کافی را برای بررسی موضوع توسط متخصصان و تشخیص دلایل بروز آلرژی نسبت به واکسن فراهم می‌کند.

البته به اعتقاد برخی از متخصصان، این هشدار بسیار سخت‌گیرانه است و صرفا باید شامل افرادی باشد که سابقه واکنش آلرژی نسبت به یک واکسن را دارند.

شرکت فایزر روز گذشته (چهارشنبه) افرادی را که سابقه واکنش آلرژیک شدید (مانند واکنش آنافیلاکتوئید) نسبت به یک واکسن یا ترکیبات مورد استفاده در واکسن این شرکت را دارند، از آخرین فاز آزمایشات بالینی حذف کرده است.

واکنش‌های آنافیلاکتوئید، واکنش‌های آلرژیک با شدت نسبتا پایین هستند که موجب تورم گلو، ناراحتی تنفسی و بلع می‌شوند.

این در حالی است که شرکت مدرنا تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره حضور یا حذف داوطلبان دارای سابقه آلرژی شدید نسبت به واکسن، دارو یا غذا از آزمایشات بالینی واکسن خود را منتشر نکرده است؛ ولی بر اساس بررسی‌های قبلی در خصوص واکسن مدرنا بیشترین عوارض جانبی پس از تزریق دومین واحد از واکسن گزارش شده و شامل گیجی (در ۹.۷ درصد از داوطلبان)، درد عضلات (در ۸.۹ رصد از داوطلبان)، درد مفاصل (در ۵.۲ درصد از داوطلبان)، سردرد (در ۴.۱درصد از داوطلبان) و سرخی محل تزریق (در ۲ درصد از داوطلبان) بوده است. کمتر از دو درصد از داوطلبان نیز دچار تب شدید شده‌اند.

جان سوارزبرگ یکی از متخصصان بیماری‌های عفونی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، معتقد است که عوارض جانبی واکسن‌ها معمولا ظرف ۶ هفته پس از واکسیناسیون بروز می‌کنند.

بنابر این اگر در طول ۶ هفته پس از دریافت واکسن تغییرات قابل توجهی در وضعیت سلامت دریافت‌کننده آن رخ ندهد، تقریبا می‌توان مطمئن بود که قرار نیست واکسن عوارضی برای شخص داشته باشد.

با توجه به این که فایزر و بایونتک درخواست تایید اضطراری واکسن خود را به سازمان غذا و داروی آمریکا تقدیم کرده است، بررسی موضوع واکنش آلرژیک نسبت به واکسن در دستور کار جلسه روز پنجشنبه (امروز) کمیته نظارت بر غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

با توجه به این که بیش از ۵۰ میلیون شهروند آمریکایی به نوعی آلرژی مبتلا هستند، استفاده از واکسنی که موجب واکنش شدید آلرژیک می‌شود، در کشور آمریکا یک چالش جدی محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود واکنش‌های آلرژیک در انگلیس در روند صدور مجوز استفاده از واکسن در آمریکا مورد توجه قرار گیرد و افرادی که دارای واکنش‌های آلرژیک شدید هستند، در این کشور نیز از دریافت واکسن منع شوند.

با توجه به اینکه هزاران نفر آماده دریافت واکسن جدید کرونا هستند و هزاران نفر دیگر با مشارکت در انجام آزمایشات بالینی واکسن‌های در دست تولید، در تلاشند تا به همنوعان خود کمک کنند، باید دید آیا اخبار جدید در مورد عوارض آلرژیک واکسن، تمایل افراد را در مورد واکسینه‌شدن کاهش می‌دهد؟

پایگاه خبری نیویورک تایمز
پایگاه خبری ان‌بی‌سی
پایگاه خبری یواس‌ای تودی
پایگاه خبری گاردین

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 بیماری های ویروسی پرسش از خبر واکسن کرونا برگزیدگان علم پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 بیماری های ویروسی پرسش از خبر واکسن کرونا برگزیدگان علم ویروس کرونا کووید 19 بیماری های ویروسی پرسش از خبر واکسن کرونا برگزیدگان علم اخبار کنکور درصد از داوطلبان دریافت واکسن نسبت به واکسن واکنش آلرژیک پایگاه خبری واکنش آلرژی واکسن فایزر یک واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی