Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:11:43 GMT

تعیین تکلیف 18 واحد تملیکی بانک ها تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۸۰۹۹

تعیین تکلیف 18 واحد تملیکی بانک ها تا پایان سال

‌به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های استان قم در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اظهار کرد: 28 پروژه اقتصاد مقاومتی و 27 پروژه جهش تولید برای قم در نظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 20 پروژه جهش تولید جنبه تسهیلاتی داشته است افزود: تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها از نهادهای ملی مورد پیگیری قرار گرفته است.

استاندار قم در ادامه با اشاره به تعیین برنامه زمانبندی برای بانک‌های عامل استان در راستای کمک به بازگشت واحدهای تملیکی به مدار تولید خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 18 واحد صنعتی باقیمانده در تملک بانک‌های استان را تعیین تکلیف کنیم.

سرمست تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه بازگرداندن واحدهای نیمه فعال و تعطیل به مدار تولید، از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم.

وی گفت: در استان قم نه تنها کارخانه ای تعطیل نشده است، بلکه تلاش کرده‌ایم تا واحدهای راکد نیز به مدار تولید بازگردند.

سرمست همچنین با اشاره به راه اندازی کلینیک عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک شکوهیه قم گفت: ‌امیدواریم با این اقدام، مشکلات واحدهای تولیدی از جمله تامین مواد اولیه و مباحث مدیریتی را رفع کنیم.

مقام عالی دولت در استان قم در ادامه طرح "سه شنبه‌های اقتصادی" و بازدید یک هفته در میان از واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های مدیریت استان دانست و با اشاره به  بررسی مشکلات کارخانجات با حضور مدیران مرتبط گفت: خوشختانه شاهد اثربخشی این طرح و رضایت بخش خصوصی از خروجی آن بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 60 درصد اقتصاد استان قم از بخش خدمات است گفت: متاسفانه با شیوع کرونا آسیب بیشتری به بخش گردشگری و خدمات در قم وارد شد.

استاندار قم همچنین افزایش سهم اعتبارات استان از محل تبصره 4 را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: با حمایت مسئولان، در طرح‌های کشاورزی می توانیم از این اعتبارات بهره مند شویم.

سرمست توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان را نیز بسیار مهم دانست و گفت: ‌در بحث برق و گاز تفاهم نامه‌هایی امضا شده است؛ ولی در تامین آب شهرک‌ها هنوز با مشکل مواجه هستیم. 

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی قم بانک ها تولید استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار