Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عباس نجفی ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان همدان که به موضوع اتخاذ سازوکارهای مناسب در امر پیشگیری از قاچاق آرد، دام و محصولات کشاورزی بیان کرد: شناسایی دلالان، ظرفیت‌سنجی میزان نیاز نانوائی‌ها به آرد و شناسایی نانوائی‌های خانگی نقش مهمی در کاهش پیشگیری از قاچاق و توزیع خارج از شبکه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مسئله مبارزه با قاچاق دام در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و پلاک‌کوبی دام‌ها می‌تواند در پیشگیری از قاچاق آن نقش مهمی را ایفا کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با تاکید به اینکه انجام این طرح نظارت بیشتری را در سازمان‌های متولی امر مربوطه می‌طلبد  خاطرنشان کرد: امیدواریم در پایان سال جاری پلاک‌کوبی دام‌های زنده به مرز ۹۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه قاچاق و توزیع خارج از شبکه آراد یارانه‌ای نیز یکی دیگر از معضلاتی است که استان با آن درگیر است گفت: بخشی از علت افزایش توزیع خارج از شبکه آرد سهولت در دسترسی به آن بوده، به همین دلیل نیاز به کار اطلاعاتی عملیاتی دقیقی داریم تا با شناسایی دلالان، ظرفیت‌سنجی میزان نیاز نانوائی‌ها به آرد و همچنین شناسایی نانوائی‌های خانگی بر فرآیند توزیع آرد به طور کامل نظارت شود.

نجفی بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند موضوع مواد 5 و 6 را یکی از راه‌های پیشگیری و کشف جرایم دانست و گفت: در طراحی، ایجاد و برنامه نویسی این سامانه‌های هوشمند هزینه سنگینی صرف شده است اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها از ظرفیت این سامانه‌ها استفاده مطلوبی نمی‌برند.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت موضوع پیشگیری از قاچاق در استان سالهاست مطرح می‌شودد و تمام دستگاه‌ها تمام قد باید پای کار بیایند بیان کرد: دستگاه قضایی از باب ایجاد هماهنگی، تعامل و هم افزایی بیشتر دستگاه‌ها با یکدیگر در این مسئله ورود پیدا کرده که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها در انجام مصوبات کارگروه جدیت و همت داشته باشند و با تعامل و حسن نظر تا رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز اظهار کرد: در جلسات گذشته این کارگروه به موضوعاتی همچون پیشگیری از قاچاق سوخت و حامل‌های انرژی، عرضه خارج از شبکه واکسن آنفولانزا، پیشگیری از قاچاق و احتکارکالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم تاکید شده است.

حسین عسگری بیان کرد: نشست‌های تخصصی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز با رویکرد بررسی نحوه به کارگیری مناسب از سامانه‌های هوشمند موضوع مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ساماندهی کارت‌های بازرگانی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات دستگاه‌ها باید به نحوی باشد تا شاهد تحقق اهداف عینی و کاهش جرائم مرتبط با حوزه قاچاق کالا و ارز باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس نجفی قاچاق پیشگیری از وقوع جرم دادگستری توزیع خارج از شبکه پیشگیری از قاچاق نانوائی ها دستگاه ها سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه