Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@05:28:55 GMT

تابستان امسال چند درصد جمعیت سن کار شاغل بودند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۸۲۶۲

تابستان امسال چند درصد جمعیت سن کار شاغل بودند؟

خبرگزاری مهر: علی اکبر محزون چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی شبکه خبر افزود: در فصل تابستان امسال تنها ۴۱.۸ درصد جمعیت سن کار در کشور در بازار کار خود را عرضه کردند و عده‌ای نیز به دلایلی خود را وارد بازار نکردند.

مدیرکل دفتر جمعیت و نیروی کار مرکز آمار ایران یادآور شد: این در حالی است که در نرم جهانی باید ۶۰ درصد جمعیت سن کاردر بازار کار فعال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری در مجموع ۲۳ میلیون و ۵۴۲ هزار در کشور ما شاغل بودند، افزود: از این تعداد ۱۴ میلیون و ۲۹۸ هزار نفر در هفته بیش از ۴۴ ساعت کار کردند و ۳۴ درصد نیز از این افراد کمتر از ۴۴ ساعت مشغول کار در بازار بودند.

مدیرکل دفتر جمعیت و نیروی کار مرکز آمار ایران با بیان اینکه نرخ بیکاری یک شاخص کلان اقتصادی در کشور‌ها محسوب می‌شود، گفت: در مقایسه با تابستان سال گذشته در فصل تابستان امسال شاغلین بازار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کمتر بودند.

محزونی با بیان اینکه نرخ بیکاری در تابستان امسال ۹.۵ درصد بود، گفت: این در حالی است که عدد متوسط نرخ بیکاری در بسیاری از کشور‌های جهان بین ۶ تا ۷ درصد است و ۹.۵ درصد عدد کمی نیست.

۷۰ درصد بنگاه‌ها در ایران کمتر از ۵ نفر شاغل دارند

یک کارشناس امور اقتصادی در این گفت وگوی تلویزیونی با تحلیل شاخص‌های بازار کار ایران در تابستان امسال اظهار داشت: ۷۰ درصد بنگاه‌های تجاری در ایران کمتر از ۵ نفر شاغل دارند و تحریم‌ها و شرایط اقتصادی و کرونا امسال را به شدت آسیب پذیر کرده است.

فاطمه عزیزخانی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶۰ درصد شاغلین در ایران غیر رسمی هستند و در استان‌های مرزی و محروم این رقم به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد شاغلین در کشور ما به وجود آورنده شغل خود هستند، یادآور شد: این رقم در استان‌های مرزی و نقاط محروم کشور بیش از ۵۰ درصد است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: وضعیت بازار کار در ایران خوب نیست و وظیفه مراکز علمی و پژوهشی است نسبت به این شرایط حساسیت بیشتری نشان دهند تا تصمیم گیرندگان در خصوص جمعیت غیر فعال پنهان و کاهش نرخ بیکاری در کشور تصمیم مناسبی بگیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران جمعیت سن کار شاغل تابستان امسال نرخ بیکاری بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب هرمزگان، ذوالفقار مهدی زاده در حاشیه بازدید از تصفیه خانه بشاگرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تأمین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

مهدی زاده همچنین تلاش‌های مدیرعامل آبفای هرمزگان را در زمینه آبرسانی به روستاها ستود.

در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تأمین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

کد خبر 6088367

دیگر خبرها

  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!