Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم از اختصاص اعتبار به طرح های فناورانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: این مبلغ برای مقطع کارشناسی‌ارشد ۷.۵ میلیون تومان و بسته به حمایت سازمان حامی حداکثر ۱۵ میلیون تومان و برای مقطع دکتری حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ دکتر کشمیری در نشست امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه شروع عملیات گرنت فناوری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک مجری و پارک فاوا گزارشی از جزییات این گرنت ارائه داد و گفت: سال گذشته در هفته پژوهش و فناوری، توافق‌نامه اجرای طرح گرنت فناوری با پارک فاوا امضا و پس از چند ماه اجرای آن آغاز شد که متاسفانه به‌دلیل همزمانی با شرایط کرونا، فراهم شدن مقدمات اجرایی آن به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح گرنت فناوری، درباره مراحل آن توضیح داد: فراخوان و اطلاع‌رسانی این طرح اوایل سال جاری انجام شد، سپس پذیرش طرح‌ها (شامل دریافت درخواست و تقاضا) و نهایتاً بررسی و اعلام حمایت توسط سازمان حامی اجرا شد.

کشمیری با بیان اینکه در سومین مرحله، طرح‌های پذیرفته‌شده اعلام و اعتبارات آن تعیین می‌شود، تصریح کرد: اکنون برای ابلاغ اعتبارات آمادگی داریم. در ادامه باید تامین منابع انجام و تمام منابع موجود برای اجرای این برنامه در اختیار صندوق‌های پژوهش فناوری قرار گیرد. به‌عبارتی تمام منابع باید در اختیار صندوق قرار داده شود و حسب دستور پرداخت پارک مجری، پرداخت به مجری انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، اکنون چهار عضو در تامین منابع مشارکت دارند که شامل خود مجری (اگر متعهد شده باشد)، پارک مجری، وزارت عتف و پارک فاوا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، کشمیری در ادامه تصریح کرد: در اجرای این طرح ۹ مجموعه همکاری دارند، از جمله پارک فاوا به‌عنوان سازمان حامی، وزارت عتف، پارک علم و فناوری مجری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نیز احتمالاً به طرح خواهد پیوست.

دکتر کشمیری ضمن ارائه آمار و ارقامی درباره تعداد درخواست‌ها، گفت: در مرحله اول ۱۱۲ درخواست داشتیم که ۸۲ طرح پذیرفته و برای اعلام نظر پارک فاوا ارسال شد. نهایتاً ۴۷ طرح مورد پذیرش نهایی قرار گرفت.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، ۵۰ درصد حمایت سازمان حامی از نظر تعدادی به طرح‌های استان سمنان تعلق گرفته است.

کشمیری همچنین درباره مبلغ حمایت از طرح‌ها توضیح داد: به طرح‌هایی که مجری تعهدی آورده نقدی نداشته باشند از طرف پارک مجری مبلغ سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در پروژه‌های کارشناسی‌ارشد و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در پروژه‌های دکتری تخصیص داده می‌شود. همین مبلغ نیز از طرف وزارت عتف به پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: بسته به حمایت حامی، به پروژه‌های کارشناسی‌ارشد حداقل ۷.۵ میلیون تومان و دکتری ۱۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.
این مقام مسئول افزود: حداقل حمایت در صورت عدم تعهد مجری در آورده، برای مقطع کارشناسی‌ارشد نیز، ۷.۵ میلیون تومان و بسته به حمایت سازمان حامی حداکثر ۱۵ میلیون تومان و برای مقطع دکتری حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

دکتر کشمیری در افزود: در صورت تعهد مجری در آورده، این مبالغ به ترتیب در مقطع ارشد به حداقل ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و حداکثر ۲۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و در مقطع دکتری حداقل ۲۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان و حداکثر ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تا کنون در مقطع ارشد ۸۲ درخواست و در مقطع دکتری ۳۰ درخواست برای حمایت داشته‌ایم که از این میان به ترتیب ۵۶ طرح در مقطع ارشد و ۲۶ طرح در مقطع دکتری مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. از میان این طرح‌ها در مقطع ارشد ۲۶ طرح و در مقطع دکتری ۲۱ طرح مورد حمایت پارک فاوا قرار گرفته‌اند.

مدیر کل برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم درباره تعهد مجریان، پارک‌های مجری، وزارت علوم و پارک فاوا افزود که این مراجع متعهد هستند تا از طرح‌های پذیرفته‌شده به ترتیب ۳۰۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ۴۰۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ۶۳۳ میلیون ۷۵۰ هزار تومان و ۸۲۵ میلیون تومان آورده کسب کنند.
وی در ادمه به سرفصل‌های این اعتبارات اشاره کرد و افزود: این اعتبارات در سه سرفصل توانمندسازی، نیروی انسانی و تحقیق و توسعه قابل هزینه است که در شرایط کنونی طرح‌ها آماده ابلاغ هستند و مجریان می‌توانند از ابتدای دی ماه از حمایت‌های دریافتی هزینه کنند.
کشمیری در انتهای سخنانش بیان کرد: از بهمن‌ماه نیز علاوه بر پارک‌های علم و فناوری ۵ استان فعلی، پارک‌های ۱۰ استان دیگر به جمع اعضای شبکه تاد اضافه می‌شوند.

همچنین در ادامه این نشست، دکتر جعفر صدیق، رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت علوم گفت: امروز خانواده پارک‌ها را دارای سامانه کردیم که دستاوردی مهم برای ۶ پارک عضو شبکه تاد، وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان حامی بوده است و امیدوارم این حرکتی که از سوی ما آغاز شده به بهترین شکل ادامه پیدا کند.
در انتهای نشست، سه توافق‌نامه دوجانبه و سه‌جانبه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک مجری، پارک فاوا و صندوق پارک‌های استانی و همچنین میان سازمان حامی، پارک فاوا و صندوق پارک‌های استانی به امضا رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ۵ میلیون تومان کارشناسی ارشد مقطع دکتری مقطع ارشد سازمان حامی وزارت علوم پارک فاوا برای مقطع پارک مجری پروژه ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد+ فیلم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر