Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس نهایی شدن شورای مصالحه افغانستان و میزبانی ارگ ریاست جمهوری این کشور از نشست این شورا، اشرف غنی و عبدالله با یکدیگر درباره مسائل مختلف دیدار و گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور با عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه این کشور درباره روند صلح گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، در این دیدار دو طرف درباره فعالیت‌های شورای عالی مصالحه افغانستان گفت‌وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت که اشرف غنی و عبدالله همچنین درباره مراحل بعدی روند صلح و حمایت‌های بین‌المللی نیز تبادل نظر کردند.

شماری از رهبران جهادی و سیاسی نیز در این دیدار حضور داشتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اشرف غنی تاکید کرد که دولت افغانستان گام‌های زیادی برای اعتمادسازی برداشته است و اکنون طالبان نیز برای آتش‌بس اعلام آمادگی کند تا از خونریزی بیشتر جلوگیری شود.

شورای عالی مصالحه افغانستان برای رهبری روند صلح 28 اردیبهشت ماه در توافق تقسیم قدرت بین «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله»، دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ایجاد شد.

اشرف غنی در شهریور ماه امسال 46 نفر را به عنوان اعضا و هیئت رهبری شورای عالی مصالحه اعلام کرد اما عبدالله ضمن مخالفت با این اقدام تصریح کرد که براساس توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی، تعیین اعضای این شورا از صلاحیت‌های او می‌باشد.

پیش از این نیز نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در افغانستان در بیانیه‌ای مشترک خواستار «ایجاد و فعال شدن سریع شورای عالی مصالحه» شده بودند.

اشرف‌غنی پس از نزدیک به 9 ماه میزبان نشست شورای مصالحه می‌شودادامه رایزنی‌های عبدالله برای کسب حمایت از ساختار شورای مصالحه افغانستانشورای مصالحه افغانستان: اشرف غنی مخالف توافق دستورکار مذاکرات استنهایی سازی ترکیب شورای مصالحه افغانستان محور دیدار اشرف غنی و عبدالله

برخی می‌گویند که رهبران سیاسی در هم‌سویی با نهادهای بین‌المللی حامی صلح، تلاش دارند تا دست غنی را از روند صلح کوتاه کنند. با شکل‌گیری شورای عالی مصالحه‌ ملی و برگزاری نخستین جلسه‌ این شورا، جلو مداخله‌ ارگ در روند صلح گرفته شده است.

پس از این، اعضای هیئت مذاکره‌کننده از پیشرفت در مذاکرات و موانع و چالش‌ها به شورای رهبری مصالحه گزارش خواهند داد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمداشرف غنی عبدالله عبدالله اخبار افغانستان محمداشرف غنی عبدالله عبدالله اخبار افغانستان شورای مصالحه افغانستان اشرف غنی و عبدالله شورای عالی مصالحه ریاست جمهوری روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، شهرام دبیری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان اظهار کرد: توجه به شوراها، تخصیص مکان مناسبت جهت استقرار شورای استان و همچنین همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف شوراها و همچنین شورای استان توسط استاندار سمنان امری ارزنده است.

وی افزود: مدیریت استاندار سمنان در خصوص شوراها به عنوان الگویی از مدیریت مطلوب حکومت در استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در سطح استان‌ها پیگیر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین استان هستیم، خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان‌های کشور در دستور کار است.

دبیری با اشاره به اینکه از نظر محل، بودجه و امکانات، مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانونی آن حل شود، تصریح کرد: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

وی ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقای جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 749359

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • لیگ برتر بسکتبال| شکار گاندوها در دومین نیمه نهایی
  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟