Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آیین کلنگ زنی پروژه ۷۰۰ واحدی شهید قاسم سلیمانی سپاه امام سجاد استان هرمزگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آیین کلنگ زنی پروژه 700 واحدی شهید قاسم سلیمانی سپاه امام سجاد استان هرمزگان به حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. 

ایستگاه رادیویی و تلویزیونی در پردیس کلنگ زنی شدیادمان شهید کاوه با حضور استاندار خراسان‌جنوبی کلنگ زنی شدپیشرفت 54 درصدی بند پاوه‌رود با گذشت بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی

عقیل عبداللهی مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان استان هرمزگان و مجری پروژه 700 واحدی شهید حاج قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در کلنگ زنی این پروژه با تاکید بر اینکه تمامی واحدها براساس معماری الگوی اسلامی طراحی شده‌اند، اظهار کرد: برای هر واحد متراژی بالغ بر یکصد متر در نظر گرفته شده تا اگر تعداد اعضای خانواده افزایش یافت مجبور به انتقال و جابه‌جایی مسکن نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر استفاده از نماهای بومی و محلی در ساخت این بنا تصریح کرد: در واقع این نوع ترکیب رنگ و این نمونه طاق و قوس‌هایی که در نمای ساختمان مشاهده می‌شود مختص معماری تاریخی استان هرمزگان و الهام گرفته از مناظر بندر کنگ هست.

عبداللهی با اشاره به اینکه بادگیرها از شاخص‌ترین آلمان‌های معماری تاریخی هرمزگان هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه شکل ساختمان به صورت آپارتمانی و بلندمرتبه است لذا در طراحی با محدودیت مواجه شدیم و نتوانستیم معماری بادگیرها را در این پروژه اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه واگذاری واحدها به قیمت تمام شده از نکات قابل توجه در این پروژه است، گفت: سپاه هیچ سود و انتفاعی از قبول این پروژه‌ها نمی‌برد، همچنین برای کاهش هزینه‌های بهای تمام شده درصدد هستیم از ظرفیت بالقوه سپاه در حوزه ماشین آلات، دستگاه‌ها و نیروی انسانی فنی و تخصصی هم استفاده کنیم.

عبداللهی افزود: با توجه به اینکه تمامی متقاضیان این واحدها جز فاقدین مسکن کشوری هستند لذا واجد شرایط استفاده از تسهیلات دولتی هستند.

مسئول پروژه 700 واحد شهید سلیمانی بندرعباس ادامه داد: علیرغم اینکه تامین مسکن پرسنل خود را انجام می‌دهیم باری را از روی دوش دولت هم بر می‌داریم چرا که تهیه و تامین مسکن و زمین از ماموریت‌های اصلی اداره‌کل راه و شهرسازی است. 

وی با اشاره به اینکه احداث این هزار واحد مسکونی در واقع جز کوچکی از عملیات‌های اجرایی ساخت و سازهای ما است، گفت: با اختصاص زمین‌های بیشتر این آمادگی را داشتیم که بالغ بر 2 هزار و 500 واحد مسکونی را احداث و تحویل متقاضیان بدهیم.

وی با بیان اینکه از شهردار منطقه ویژه که در مجلس حضور دارند، تقاضا داریم که پروانه ساختمانی ما را در حوزه طرح اقدام ملی قرار بدهند، تاکید کرد: با این اقدام، مجوزهای قانونی را برای پروانه ساخت لحاظ کنند تا بتوانیم بار هزینه تمام شده را کاهش بدهیم و با مشکل مواجه نشویم.

مسئول پروژه سه فاز با اشاره به اینکه شرکت ما معتبر و اجرایی است یادآور شد: در شهرک پیامبر اعظم(ص) بالغ بر دو هزار واحد مسکونی پس از احداث و تکمیل تا به امروز به متقاضیان واگذار شده است. 

عبدالهی از نماینده نظام مهندسی در مجلس خواستار پذیرش شرکت جهاد خانه‌سازی به عنوان مجری طرح شد و افزود: اگر درخواست‌های گفته شده محقق شود، هزینه تمام شده پروژه بسیار کاهش می‌یابد و سرعت عملیات اجرایی نیز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی و وحدت دستگاه‌های متولی در استان‌های آذربایجان غربی، قزوین،خراسان رضوی در حوزه کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت عملیات اجرایی طرح‌ها خاطرنشان کرد: از آنجایی که اقدامات این سه استان در محضر فرمانده کل سپاه، برجسته و مورد تایید گرفت، لذا قطعا با وحدت و انسجامی که در بین عوامل استانی داریم این موضوع در هرمزگان نیز اتفاق می‌افتد. 

انتهای پیام/863/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان قاسم سلیمانی واحدی شهید تمام شده کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد