Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:30:58 GMT

شیوع کرونا موجب مصرف کمتر سوخت‌های فسیلی شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۸۷۲۴

شیوع کرونا موجب مصرف کمتر سوخت‌های فسیلی شده است

معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تأثیرات مثبت شیوع بیماری کرونا بر محیط زیست، گفت: شیوع این ویروس موجب شده تا سوخت فسیلی کمتری مصرف شود و حتی گزارش‌هایی نیز از کاهش پسماند در جوامع بشری وجود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، احمدرضا لاهیجان‌زاده معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست امروز(پنجشنبه، 20 آذر) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا بر تفکر انسان‌ها تغییرات زیادی ایجاد کرده و اتفاقاتی که شاید در سال‌های گذشته امکان حذف آن وجود نداشت، امروزه به راحتی از بین رفته و یا روش استفاده از آن متفاوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه ویروس کرونا افق جدیدی برای انسان‌ها باز کرده است، گفت: با شیوع این ویروس، روش‌های نوین جایگزین روش‌های قدیمی شده که همین مسئله سبب شده تا به زمین نیز فرصت تنفس داده شود.

 معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تأثیرات مثبت شیوع بیماری کرونا بر محیط زیست، اظهار کرد: امروزه، به طور روزانه ده‌ها هزار پرواز لغو، سوخت فسیلی کمتری مصرف شود و حتی گزارش‌هایی نیز از کاهش پسماند در جوامع بشری وجود دارد.

برگزاری نخستین جشنواره فعالان رسانه در حوزه آب و تالابممنوعیت تردد در اطراف تالاب میقان/دفن بهداشتی لاشه 251 پرندهممنوعیت تردد در اطراف تالاب میقان/دفن بهداشتی لاشه 251 پرنده

لاهیجان‌زاده از طرف دیگر به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز اشاره و تأکید کرد: این ویروس، خسارات زیادی را دنیا و انسان‌ها تحمیل کرد که خسارت‌های کلان اقتصادی و نیز از بین رفتن برخی مشاغل است که مشکلاتی را برای ساکنان زمین، از این حیث ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به جزئیاتی از نخستین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب‌ها، افزود: معتقدم فعالیت‌های رسانه ای از اضلاع اطلاعات، ارتباطات و مخاطب تشکیل شده که این سه ضلع در کنار هم می‌توانند نقش موثری در زمینه‌های گوناگون ایجاد کنند.

معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در حوزه‌های مختلف، گفت: خبرنگاران می‌توانند با آگاهی از موضوعات، اشتباهات و یا کوتاهی‌های مسئولان در زمینه‌های مختلف و تخصصی را به آنها گوشزد کنند، در مجموع رسانه‌ها و خبرنگاران نقش موثری در روند توسعه دارند.

لاهیجان‌زاده همچنین تصریح کرد: در این جشنواره که امسال شاهد برگزاری اولین دوره آن بودیم، 400 اثر از شهرها و استان‌های سراسر کشور دریافت کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین جشنواره آثار خبری برای فعالان خبر و رسانه در حوزه آب و تالاب در سه بخش خبر و گزارش، عکس و اینفوگرافیک، فیلم و موشن گرافیک در راستای تقویت خبرنگاران تالابی، مدیران حوزه روابط عمومی و دیگر فعالان حوزه آب و تالاب در کشور با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست برگزار و در نهایت از هر بخش، سه اثر انتخاب شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا تالاب های ایران بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست ویروس کرونا تالاب های ایران بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست دریایی و تالاب نخستین جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان