Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:43:11 GMT

خانه های هلال، پیشتاز در مدیریت بحران ها خواهند بود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۸۹۶۷

خانه های هلال، پیشتاز در مدیریت بحران ها خواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال در دو روستای غنی آباد و محمودآباد جمعیت هلال احمر شهرستان ری،اظهار کرد: خانه‌های هلال احمر شعبه‌های کوچک شده جمعیت هلال احمر محسوب می‌شوند و اهم خدمات جمعیت هلال احمر از جمله آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، توسعه فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه و همچنین بهره‌گیری به عنوان پایگاهی جهت امدادرسانی در بحران‌ها، توسط این خانه‌ها به هموطنان روستایی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دغدغه‌ها و ماموریت‌های اصلی ما در جمعیت هلال احمر، مدیریت صحیح و به موقع بحران‌ها می باشد که خانه‌های هلال پیشتاز در مدیریت بحران‌های احتمالی در حوزه جغرافیایی خود خواهند بود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ضروری است در تمامی مناطقی که خانه‌های هلال راه اندازی شده است، مسئولان این خانه‌ها با یک برنامه ریزی مناسبی، نقاط حادثه خیز و خطرپذیر حوزه استحفاظی خود را شناسایی کنند تا در زمان بحران‌ها بتوانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خانه‌های هلال، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مدیریت بحران شتاب دهند.

قوسیان مقدم به پایگاه‌های اقماری جمعیت هلال احمر در اطراف تهران اشاره و تصریح کرد: پایه و اساس پایگاه‌های اقماری که بیش از ۱۵ سال است در دستور کار عملیاتی جمعیت هلال احمر قرار گرفته است، با هدف تسریع در امر امدادرسانی به حوادث و بحران‌های احتمالی بزرگ در تهران و حتی نقاط مختلف درون و برون مرزی برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: شهر تهران از گذشته تا کنون در معرض مخاطرات مختلفی است و اگر چه خطری همچون زلزله، هنوز در آن رخ نداده است، اما برای ما به‌عنوان دستگاهی امدادرسان، ضروری است آمادگی لازم برای امداد رسانی را داشته باشیم.

دبیر‌کل جمعیت هلال احمر بیان کرد: پایگاه‌های اقماری جمعیت هلال احمر، از زمان تأسیس خود نیز با هدف افزایش آمادگی جهت هرگونه امدادرسانی، طراحی و عملیاتی شده‌اند که در استان تهران نیز دارای چهار پایگاه اقماری و در استان البرز نیز دارای یک پایگاه اقماری هستیم.

قوسیان مقدم اضافه کرد:در عملیات‌های مختلفی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم، پایگاه‌های اقماری جمعیت هلال احمر، با تاثیرگذاری بالایی، مورد استفاده تیم‌های امداد و نجات قرار گرفته و در نظر داریم از نظر اعتبارات، توجه ویژه‌ای جهت نگهداری و به روزرسانی و افزایش آمادگی این پایگاه‌ها داشته باشیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور و فرماندار شهرستان ری در این بازدید حضور داشتند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران جمعیت هلال احمر ری حوادث پایگاه های اقماری جمعیت هلال احمر خانه های هلال پایگاه ها بحران ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) مختص دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب آوری دانش آموزان را در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح ماهر در رابطه با آشنایی با جمعیت هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه گیری و خروج ایمن می‌باشد که تا پایان سال تحصیلی با همکاری و تلاش آموزش و پرورش در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

جاهد ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین، مهارت آموزی و مهارت افزایی است که طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) به این مهم جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در این دوره آموزش دو ساعته دانش آموزان به همراه اولیاء خود سرفصل‌های آموزشی را فرا می‌گیرند و در مقابل حوادث ایمن می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد