Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو ضمن تبیین فرایند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه  از آمادگی دانشگاه برای جذب فارغ التحصیلان ۱۰ درصد اول امتحانات تخصصی و علوم پایه کشوری  خبر داد  و از  دانشجویان خواست در این خصوص نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو و همچنین یاد و خاطره شهید فخری زاده، وی را از پیشقراولان و سکاندار جریان خوداتکایی علمی و فناوری کشور برشمرد  که در نبرد با کرونا نیز پیشتاز بوده و شاهد رشادت علمی این شهید در زمینه تولید کیت‌های آزمایشگاهی و واکسن کرونا بودیم و اظهار امیدواری کرد  که همگی بتوانیم از رهروان راه این شهید وطن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از استماع سخنان نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها و شورای صنفی دانشجویان به بیان توضیحاتی درخصوص چالش‌ها ومسایل جاری دانشگاه  پرداخت و درخصوص کمبودهای اعتباری و مالی، کاهش درآمدهای اختصاصی دانشگاه، رتبه بندی طرح راد، فرایند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه، پیشنهاد پیش خرید واکسن خارجی در کنار توسعه ساخت واکسن داخلی، مقدمات ایجاد پردیس متمرکز دانشگاه و رتبه دانشگاه در حوزه فناوری پرداخت.

دکتر زالی در ادامه بر تشکیل جلسات مستمر ماهانه خود با تشکل‌ها، انجمن‌ها، شورای صنفی و کانون‌های فرهنگی دانشجویی و همچنین برگزاری جلسه  شفاف سازی نقاط مبهم بودجه‌ای با حضور معاونت توسعه دانشگاه و دانشجویان تاکید کرد.

رییس دانشگاه در خاتمه سخنان خود ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای تمامی دانشجویان از آنان خواست نظرات، پیشنهادات و مطالبات خود را با مستندات ارایه دهند تا پیگیری شود.

در بخش دیگری از مراسم دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای این مرز و بوم از جمله شهید محسن فخری زاده دانش آموخته کارشناسی فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، افزود: دانشگاه شهید بهشتی افتخار دارد در جهاد علمی صاحب سبک و پیشرو است و در این راه شهدایی  چون شهریاری و فخری زاده را اهدا کرده است.

به گفته وی، هر گاه علم و تخصص و مهارت دانشمندی در خدمت مردم و استقلال کشور باشد به عنوان تهدیدی برای دشمنان محسوب می شود و  دشمن از هیچ اقدامی برای جذب یا حذف دانشمندان و نخبگان ما فروگذار نمی‌کند  پس باید هوشیار باشیم.

وی شهید فخری زاده را مایه فخر شهدای جهاد علمی و دانشگاه شهیدبهشتی و  سرآمد در حوزه هسته‌ای و دفاعی برشمرد  و افزود: این شهید پس از شیوع کرونا با توجه به نیاز جامعه وارد حوزه تولید واکسن و مباحث بیوتکنولوژی شد. عالمی بود که توان مدیریتی داشت و در کمال گمنامی در مورد آنچه مصلحت عزت و اقتدار مردم بود لحظه‌ای کوتاهی نمی کرد. در کنار فعالیت‌های هسته‌ای موسسه سازمان پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین دفاعی سپند را ایجاد کرد و با نگاه جامع به علم دانشمندان را برای  استقلال و اعتلای کشور در کنار هم جمع کرد.

وی با ذکر این که نخبگان و دانشمندان در طول تاریخ به دنبال موثر بودن هستند تاکید کرد:  مدیران کشور باید فضای مناسب را برای نخبگان فراهم کنند زیرا  جوان با استعداد ایرانی دنبال تاثیرگذاری و موثر بودن است. هر چه فضای تاثیرگذاری را برای نخبگان  باز و حمایتشان کنیم آنان نیز در این مجال جانانه می‌ایستند. 

دکتر طهرانچی خطاب به دشمنان این مرز و بوم خاطرنشان کرد که این اقدامات تروریستی و تهدیدها باعث عقب نشینی جوانان و دانشمندان این مملکت نشده و گرچه فخری زاده‌ای رفت اما سایر فخری زاده‌ها با گام‌های استوار و عزمی راسخ راه او را ادامه خواهند داد و نمی‌گذارند پرچم آنها بر زمین بیفتد.  

در این مراسم دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سخنانی دانشجو را نماد حرکت و اصل و اساس دانشگاه برشمرد که همواره در تمام صحنه‌های انقلاب و تحولات کشور حاضر بوده و نقشی پر رنگ داشته است.

وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو، داشتن روحیه پیشرو و افکار متعالی را بزرگترین و اصلی‌ترین ویژگی یک دانشجو دانست و یادآور شد: در کنار هویت علمی دانشجو نباید از سایر توانایی‌های دانشجو در پیشبرد اهداف عالیه کشور غافل شویم و همواره از جامعه تک بعدی گریزانیم .

دکتر امام هادی خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد جامعه‌ای سرشار از تفکرات منطقی و معقولانه همراه با روحیه جسورانه در راه گریز از هر گونه استکبار و استبداد است.

وی در خاتمه سخنان خود با بیان این که دانشجو باید فردی استقلال طلب و استکبارستیز باشد و در تحولات کشور نقش ارزنده ای داشته باشد اظهار امیدواری کرد با همیاری مسئولان و دانشجویان بتوانیم دانشگاه را به مرزهای متعالی برسانیم.

دکتر محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به پیشرفت آموزش مجازی در دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا از کسب رتبه دوم کشوری در این حوزه توسط دانشگاه در کل کشور خبر داد.

وی در ادامه به بیان توضیحاتی درخصوص مطالبات و سوالات نمایندگان دانشجویان درخصوص رتبه بندی دانشجویان، راه‌اندازی آموزش مجازی تعاملی پرداخت.

دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات فناوری دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به نتایج آخرین ارزشیابی پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از توفیق دانشگاه در کسب رتبه دوم در پژوهش، رتبه اول در فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویی خبر داد.

حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی، راه‌اندازی پارک علم و فناوری، تولید کیت سریع آنتی ژن کرونا در این پارک ، اشتغال‌زایی و کارآفرینی دراین پارک نیز از جمله موضوعات مطرح شده توسط دکتر زرقی بود.

 دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتینیز ضمن گرامیداشت روز دانشجو، روحیه مطالبه‌ گری دانشجویان را ستوده و آن را باعث زنده بودن و حیات دانشگاه دانست.

وی با بیان این که دانشجویان علوم پزشکی پس از فارغ‌التحصیلی حتما وارد عرصه کار اجرایی و یا بالینی در این دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌شوند ، تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی را در واقع یک تجربه مدیریتی خوب برای دانشجویان ذکر کرد و به بیان توضیحاتی درخصوص مسایل جاری وچالش‌های اعتباری و بودجهای دانشگاه پرداخت.

در این مراسم نمایندگان تشکل دانشجویی انجمن اسلامی ۱۳۴۸، کانون‌های فرهنگی، شورای صنفی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان متحد، انجمن‌های علمی دانشجویی و بسیج دانشجوی ضمن بیان سخنانی به بیان نظرات، دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از دیگر بخش‌های این مراسم می‌توان به ارتباط زنده با حرم رضوی، اجرای مسابقه، موسیقی زنده، پخش کلیپ، تقدیر از دانشجویان جهادگر دانشگاه اشاره کرد. در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از رضا گلیج دانشجوی جهادگر گروه منتظران مصلح که در اردوی جهادی به مناطق محروم استان لرستان مجروح شده بود تقدیر شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید گرامیداشت روز دانشجو دانشگاه شهید شهید بهشتی فخری زاده انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند