Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت احمدعلی راغب را تسلیت گفتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی پیامی درگذشت هنرمند متعهد و پیشکسوت حوزه شعر و موسیقی انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام سید محمد یاشار نادری آمده است:

احمدعلی راغب را می‌بایست یکی از مفاخر مهم و جریان ساز شعر و موسیقی انقلاب برشمرد، هنرمندی که به‌حق مرد «هزار آهنگ انقلاب» لقب گرفت و تعهد و ارزش‌مداری را در شعر و موسیقی به معنای واقعی کلمه، معنا کرد، راغب نه اهل شعار بود نه علاقه‌ی به روشنفکر بازی‌های مرسوم بلکه صادقانه و خالصانه به هر آنچه برآمده از ایمان و اعتقادش بود جامعه عمل پوشاند و با شور و شعور پای در طریقتی گذاشت که مرام و معرفتش جز خلق بی‌شمار آثار ماندگار و فاخر در سپهر شعر و موسیقی هنر ایران‌زمین نیست و هرگز نیز نخواهد بود.

فقدان احمدعلی راغب، هنرمند ارزشمند را به جامعه فرهیخته و متعهد هنر انقلاب به‌خصوص عزیزان و هنرمندان حوزه شعر و موسیقی تسلیت عرض کرده و امیدوارم راه و منشش پررنگ‌تر مستحکم‌تر از همیشه در بدنه فرهنگ و هنر کشور ساری و جاری گردد.

حوزه هنری درگذشت «احمدعلی راغب» آهنگساز انقلابی را تسلیت گفت

مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی که برای درگذشت احمدعلی راغب آهنگساز و نوازنده انقلابی منتشر کرد، نهضت موسیقی حماسی و معنوی انقلاب اسلامی را میراث استاد راغب و هم‌قطاران و شاگردان او عنوان کرد.

احمدعلی راغب یکی از ماندگارترین و شناخته شده‌ترین آهنگسازان و هنرمندان موسیقی انقلاب که طی دهه‌های اخیر، خالق ماندگارترین ترانه‌ها و سرودها در این زمینه است، در 76 سالگی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از بیماری سرطان روز سه‌شنبه 18 آذرماه، دار فانی را وداع گفت.

مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی، طی پیامی درگذشت این استاد موسیقی و هنرمند انقلابی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

هنر ایران‌زمین در سوگ یکی از شایسته‌ترین فرزندان خود نشسته است؛ اگرچه هنر و هنرمند را مرگ و پایانی نیست. مرحوم استاد احمدعلی راغب، موسپیدِ روسپیدِ هنر انقلاب اسلامی، پنج دهه از عمر شریف و با برکتش را وقف اعتلای موسیقی ایران و حفظ ارزش‌های آن کرد. در  روزگارهای سخت، او و رفقای هم‌درد و همراهش، موسیقی اصیل ایران را در مسیر اصیل ارزش‌های انسانی و الهی حفظ کردند و سامان دادند.

بسیاری از سرودها و موسیقی‌های تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی، حاصل ذوق و سلوک این موسیقی‌دان مجاهد و خستگی‌ناپذیر است؛ هنرمندی که هیچ‌گاه آلوده به عوارض متداول عالم هنر نشد. استاد راغب بار دیگر ثابت کرد که موسیقی، پیوند و خویشاوندی کتمان‌ناپذیری با معنویت، حماسه و حقیقت دارد. بی‌شک مسیری که راغب‌های هنر ایران پیموده‌اند، بدون سلوک شخصی و اجتماعی امکان‌پذیر نبوده است؛ و چه کمیاب‌ند محرمان عالم سلوک در هنر روزگار ما.

نهضت موسیقی حماسی و معنوی انقلاب اسلامی، میراث استاد راغب و هم‌قطاران و شاگردان اوست. راغب را می‌توان طلایه‌دار موسیقی انقلاب اسلامی دانست؛ هرچند به‌جد از این عناوین و تعاریف گریزان بود. موسیقی‌های راغب و صدالبته شعرهایی که غالباً از زنده‌یاد سبزواری بود، نقش مهم هنر در شوق‌آفرینی و تحولات مثبت اجتماعی را اثبات کرد. باشد که این مسیر پرافتخار و الهی را شاگردان آن بزرگ و دیگر اهالی هنر انقلاب اسلامی، بی‌امان و پرشتاب دنبال کنند.

درگذشت استاد احمدعلی راغب را به خانوادۀ محترم ایشان، رهبر معظم انقلاب و همۀ دوستداران آن عزیز تسلیت عرض می‌کنیم. امیدواریم خداوند ما را در ادامۀ راه آن بزرگ، توفیق و مدد رساند.»

همچنین محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در بخشی از پست اینستاگرامی خود که به همین مناسبت منتشر نموده، آورده است: «... مرحوم استاد احمدعلی راغب هنرمندی بود که همۀ دردها، شادی‌ها، امیدها و اندیشه‌های مردمش را عاشقانه در بر گرفته و به زبان موسیقی روایت می‌کرد.

چه آنجا که "مرگ بر آمریکا و نیرنگش" را نواخته بود و چه آنجا که در سوگ آن "مجاهد، شهید مطهر" مرثیه را با لحنی حماسی ترکیب کرده بود و چه آنجا که "خجستگی روز پیروزی" از طنین نواهایش بیرون ریخته بود و همین مسیر در تمام هزار آهنگش بود...»

نگاهی به کارنامه مرحوم احمدعلی راغب / مرد هزار آهنگاحمدعلی راغب درگذشت/ «از بانگ آزادی» تا «خجسته‌باد این پیروزی»

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روایت فتح حوزه هنری موسیقی روایت فتح حوزه هنری موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی موسیقی انقلاب احمدعلی راغب شعر و موسیقی تسلیت گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد شهباز گهرویی گفت: فرآیند انتخاب چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی، چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویداد‌های روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیدا‌ها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می‌شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان بیان مرد: آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب خوزستان روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد.

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود