Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@23:30:04 GMT

فرانسه ناو هواپیمابر هسته‌ای می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۹۵۴۲

فرانسه ناو هواپیمابر هسته‌ای می‌سازد

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد این کشور قصد دارد یک ناو هواپیمابر هسته‌ای را در سال ۲۰۳۸ جایگزین ناو هواپیمابر شارل دوگل کند.

ماکرون در جریان بازدید از راکتور هسته‌ای شرکت فرانسوی فراماتوت در لوکروزوت گفت که این تصمیم با هدف حفظ اقتدار استراتژیک فرانسه گرفته شده است.

شارل دوگل اولین شناور سطحی هسته‌ای فرانسه و دهمین ناو هواپیمابر این کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناو تنها ناو هواپیمابر جنگی غیرآمریکایی محسوب می‌شود که مجهز به تجهیزات لازم برای پرواز هواپیماهای جنگی غول پیکر با بال ثابت است.

علت تصمیم فرانسه برای تولید ناو هواپیمابر هسته‌ای عدم نیاز آن به سوخت‌گیری مکرر در طول مدت انجام مأموریت‌های مختلف اعلام شده است. بنابراین این ناو می‌تواند سال‌ها بدون نیاز به سوخت‌گیری بر روی آب حرکت کند.

ناو یادشده بعد از تکمیل ۷۵ هزار تن وزن و ۳۰۰ متر طول خواهد داشت و حداکثر سرعت آن به ۲۷ گره دریایی یا ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. تعداد خدمه این ناو با احتساب خدمه هواپیماهای جنگی به ۲۰۰۰ نفر می‌رسد. بر این ناو از مجموعه‌ای از هواپیماهای جنگی، بمب‌افکن ها و پهپادها استفاده می‌شود. دو راکتور هسته‌ای ۲۲۰ مگاواتی این ناو ۱۵۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد.

طراحی ناو یادشده از سال ۲۰۲۵ آغاز می شود و انتظار می‌رود تکمیل آن تا سال ۲۰۳۶ طول بکشد. این ناو در سال ۲۰۳۸ جایگزین ناو شارل دوگول می‌شود. تکمیل این ناو به ۶ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ناو هواپیمابر هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد

پس از ۴۲ سال
کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس

فرشید لاهوری چوپان جوان سلماسی هنگام چرای گوسفندان خود در منطقه قورو گول، نزدیک داشلیخ، با یک نارنجک دستی از دوران جنگ ایران و عراق روبرو شد که با درایت و بدون دست زدن به نارنجک، موضوع را به سپاه سلماس گزارش داد.

این نارنجک که از نوع چهل تکه بود، پس از انفجار می‌توانست تا ۴۰ ترکش با برد ۱۵ متر پرتاب کند.

کارشناسان سپاه پاسداران پس از حضور در محل، با رعایت کامل نکات ایمنی، این نارنجک ۴۲ ساله را که سالم باقی مانده بود، امحا کردند.

سرهنگ میرکاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس ضمن تقدیر از هوشیاری این چوپان، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه سلاح یا مهمات جنگی، بدون لمس یا جابجا کردن، به سپاه یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد
  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم