Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در راستای توسعه همکاری های دو جانبه و نیل به اهداف مشترک درجهت تحقق هدف پیشگیری از خشونت تفاهم نامه ای با اتاق اصناف استان مرکزی به امضاء رساند.

به گزارش برنا از ا اک ، محسن خیرمند، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان جلسه با اتاق اصناف استان برای پیشگیری و کاهش خشونت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بیش از نیمی از پرونده های قضائی استان با بزه خشونت مرتبط است که این مهم نشان می دهد آستانه تحمل مردم و تاب آوری جامعه کاهش یافته و با کوچک ترین تنش شاهد عکس العمل های کلامی و رفتاری خارج از عرف بین افراد جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در چند سال اخیر در دستور کار معاونت پیشگیری قوه قضائیه قرار گرفته و به استان ها نیز ابلاغ شده برنامه کنترل و کاهش خشونت است. بروز خشونت دلایل مختلفی دارد که اوضاع کنونی به سبب مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا عامل مضاعفی شده است. لذا برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت کاهش جرائم حوزه خشونت در معاونت اجتماعی دادگستری استان تدوین گردیده است.

خیرمند اظهار کرد: ما در این معاونت بنای کار خود را بر تعامل و همکاری نزدیک با دستگاه ها گذاشته ایم تا بتوانیم گام های موثرتری در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی برداریم پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت اجتماعی است و همه دستگاه ها باید در این خصوص مشارکت کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: این تفاهم نامه به منظور تعامل و هم افزایی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از طریق اجرای برنامه های تبلیغی، آموزش مهارت های زندگی،بسط و گسترش روحیه نشاط، شادابی و امیدواری و اعتماد اجتماعی و جلب مشارکت های مردمی با اتاق اصناف استان به امضاء رسیده است.

خیرمند با تاکید بر اینکه ایجاد وحدت رویه، انسجام و جلوگیری از موازی کاری توسط دستگاه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تدوین برنامه و راهکاری مدون می تواند در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد گفت:در این تفاهم نامه مقرر گردید تا اتاق اصناف در حوزه تبلیغات محیطی،برنامه های آموزشی و آگاه سازی در خصوص ارتقاء مهارت های تاب آوری و افزایش آگاهی های عمومی به منظور کاهش خشونت های اجتماعی با این معاونت همکاری نماید.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه اتاق اصناف متعهد شد تا با تشکیل تیم های بازرسی و نظارت بر اصناف نسبت به کاهش تخلفات صنفی که منجر به نارضایتی مردم می گردد اقدام کند.چرا که این نارضایتی ها بعضا می تواند منجر به افزایش بروز خشونت در جامعه شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه بتواند در راستای کنترل و کاهش خشونت در استان موثر واقع گردد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتاق اصناف استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: مشارکت های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

او احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی 5 شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می شوند.

این مقام قضایی بیان داشت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز می شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: به جهت ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود