Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@23:36:54 GMT

آلمان تحریم سعودی را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۹۶۲۷

به گزارش جام‌نیوز، رسانه‌های آلمان گزارش دادند که دولت این کشور تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری «آناتولی» در خبری به نقل از رسانه‌های آلمانی از قبیل خبرگزاری آلمان گزارش داد، دولت آلمان تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید کرده است.

طبق گزارش رسانه‌‌های آلمان، دولت این کشور همچنین تصمیم گرفته که مقررات مربوط به تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را سخت‌تر و شدیدتر کند و مجوزهایی که قبلا برای صدور تسلیحات به ریاض به صورت موقت تعلیق شده بودند را کاملا باطل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آلمان البته گزارش داد، دولت این کشور برای باطل کردن مجوزهای معلق شده تسلیحاتی با عربستان سعودی یک استثنا قائل شده و آن قراردادهای مشترک با دیگر کشورهای اروپایی است.

تحریم تسلیحاتی آلمان علیه عربستان سعودی ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ماه) پایان می‌یافت و پیشتر رسانه‌ها از احتمال تمدید آن خبر داده بودند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مارس ۲۰۱۸ برای اولین بار هرگونه فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن را ممنوع اعلام کرد اما این تحریم تا زمان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ولی‌عهد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول به طور کامل اجرا نشد تا اینکه در نوامبر همان سال با قتل این نویسنده سعودی، تحریم تسلیحاتی نیز به طور کامل به اجرا در آمد.

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی سعودی عربستان سعودی Saudi Arabia آلمان تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند