Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:36:50 GMT

ماجرای شکایت خبرنگار لبنانی از ولیعهد عربستان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۹۸۳۰

ماجرای شکایت خبرنگار لبنانی از ولیعهد عربستان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «غاده عویس» خبرنگار لبنانی شبکه الجزیره در صفحه توئیتر خود نوشت که از «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی و «محمد بن زاید»، ولی عهد امارات به اتهام هک تلفن همراهش و انتشار تصاویر خصوصی او در شش ماه گذشته به دادگاهی در فلوریدا شکایت کرده است.

به نوشته عربی۲۱، او نوشت که بن سلمان و بن زاید گمان می‌کنند که می‌توانند خواسته‌هایشان را با پول بخرند یا دیگران را بترسانند، اما این اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمان می‌کنند که امکان محاکمه آن‌ها وجود ندارد و می‌توانند به رفتار‌های مستبدانه خود ادامه دهند.

غاده عویس در ادامه به شکایت‌هایی که علیه محمد بن سلمان در آمریکا صورت گرفته پرداخت و در این خصوص به شکایت «خدیجه چنگیز» همسر جمال خاشقچی و شکایت «سعد الجبری» مقام سابق اطلاعاتی عربستان سعودی اشاره کرد و افزود: «رهبران مستبد مصونیت ندارند و بالاتر از قوانین بین‌المللی نیستند».

این خبرنگار لبنانی تأکید کرد که این مسأله برای او صرفا مسأله شخصی نیست و او به سبب تمامی کسانی که نمی‌توانند از ظلم سخن بگویند، خواهد جنگید.

وبگاه انگلیسی «هیل» نیز در این خصوص نوشته است که ۲۰ نفر در ارتباط با هک موبایل «غاده عویس» متهم هستند. برخی از تصاویر شخصی وی در خلال چند ساعت ۴۰ هزار بار ریتوییت (باز نشر) شده‌اند که مشخص است از سوی ارتش سایبری دولت سعودی انجام گرفته است.

پیش از این انجمن روزنامه‌نگاران جهان در بیانیه‌ای، هک تلفن همراه این خبرنگار لبنانی و انتشار تصاویر خصوصی‌اش را محکوم کرده بود. «غاده عویس» در توئیتر بار‌ها با خبرنگاران و مقامات سابق سعودی تنش لفظی داشته است.

«محمد بن سلمان» در بهمن ماه سال گذشته نیز متهم به هک تلفن همراه «جف بزوس» مالک شرکت بزرگ آمازون و ثروتمندترین فرد جهان شد. روزنامه گاردین آن زمان نوشته بود که، ولی عهد سعودی با نرم‌افزار اسرائیلی «پگاسوس» و با ارسال پیامی در واتس‌آپ جف بزوس، گوشی همراه او را هک است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم غاده عویس بن سلمان خبرنگار لبنانی لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم خبرنگار لبنانی غاده عویس بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه