Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@23:28:23 GMT

تحقیقات قضایی فدرال علیه پسر بایدن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۰۰۱۸

به گزارش جام نیوز، هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از به راه افتادن یک پرونده قضایی فدرال درباره سوابق مالیاتی خود خبر داده است.

 

رسانه های آمریکا به نقل از منابع ناشناس می گویند که این تحقیقات کیفری در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و به معاملات مالی خارجی هانتر بایدن به ويژه در چین ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هانتر بایدن روز چهارشنبه (۹ دسامبر) در یک بیانیه رسمی تایید کرد که دادستانی فدرال ایالت دِلاوِر - که او در آن سکونت دارد - این پرونده را پیگیری می کند.

 

روزنامه واشنگتن پست می گوید ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) در پی گفتگو با هانتر بایدن هستند و احضاریه هایی برای برخی افراد نزدیک به وی فرستاده اند. بنابر این گزارش ها، این تحقیقات شامل حال رئیس جمهوری منتخب آمریکا نمی شود.

 

تحقیقات فدرال درباره هانتر بایدن در حالی صورت می گیرد که قرار است پدر او در روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ رسما به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده سوگند یاد کند.

 

به نوشته بی بی سی، هانتر پسر دوم جو بایدن در دورانی که پدرش در کاخ سفید معاون باراک اوباما بود، فعالیت‌های تجاری مختلفی را در سراسر جهان دنبال می کرد از جمله عضویت در هیات مدیره یک شرکت انرژی اوکراینی که حداقل ۵۰ هزار دلار در ماه به او پرداخت می کرد و جنجالی شد. هانتر بایدن همچنین به یک بازرگان ثروتمند رومانیایی که با اتهامات فساد روبرو بوده، مشاوره می داده و با یک شرکت سرمایه گذاری نزدیک به دولت چین کار می کرده است.

 

در جریان کارزار انتخاباتی امسال آمریکا، معاملات تجاری هانتر بایدن بارها توسط دونالد ترامپ و متحدانش مطرح شد که مدعی بودند پسر نامزد حزب دموکرات درگیر فساد مالی است و باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد؛ اتهاماتی که او و پدرش قویا رد کرده اند.

 

یک گزارش سنای آمریکا که در کنترل جمهوریخواهان است در سپتامبر ۲۰۲۰ نتیجه گیری کرد که فعالیت هانتر بایدن در شرکت اوکراینی بوریسما "مشکل ساز" بوده اما مدرکی دال بر این که فعالیت‌های مالی او در اوکراین بر سیاست خارجی آمریکا در قبال این کشور تاثیری داشته، وجود ندارد.

 

حضور هانتر بایدن در هیات مدیره شرکت بوریسما به حوادثی دامن زد که در نهایت استیضاح دونالد ترامپ را در پی داشت.

 

دونالد ترامپ متهم بود که به دولت اوکراین فشار آورده تا درباره فعالیت‌های هانتر و جو بایدن در آن کشور تحقیق کند و از کمک نظامی به اوکراین به عنوان اهرم فشاری برای این تحقیقات استفاده کرد.

 

او در مجلس نمایندگان کنگره استیضاح شد اما در نهایت توسط سنا تبرئه شد.

 

اتهام سوء استفاده از قدرت در واشنگتن امری متداول است و فرزندان ترامپ نیز به تضاد منافع در قراردادهای مالی پرمنفعت در خارج از کشور متهم شده‌اند. آن‌ها هم این اتهام‌ها را رد می‌کنند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن پست جو بایدن آمریکا مالیات هانتر بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید رضاوند با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین  و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی  در جامعه  برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر  فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • افشای سوءرفتارهای جنسی گسترده در یک نهاد فدرال آمریکایی
  • اعتراف انگلیس: حماس با حمله زمینی علیه رفح ریشه کن نمی‌شود
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است