Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات جهادی موانع را رفع می‌کند، نیروی دریایی سپاه تا رفع کامل مشکلات ناشی از سیل در خوزستان می‌ماند، آمریکا و نقض حقوق بشر زیر سایه یکجانبه‌گرایی و جنگ، تاکید تهران و آنکارا بر فعالتر شدن کار گروه مشترک امنیتی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اقدامات جهادی موانع را رفع می‌کند، نیروی دریایی سپاه تا رفع کامل مشکلات ناشی از سیل در خوزستان می‌ماند، آمریکا و نقض حقوق بشر زیر سایه یکجانبه‌گرایی و جنگ، تاکید تهران و آنکارا بر فعالتر شدن کار گروه مشترک امنیتی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۰ آذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات جهادی موانع را رفع می‌کند

دریادار حسین خانزادی در بازدید از صنایع دانش پایه و دستاوردهای دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به میزان توانمندی‌های فن آورانه‌ای که در ارتش جمهوری اسلامی ایران تجمیع شده است افزود: اگر این توانمندی‌ها به عنوان یک فن آوری دانش پایه، با هم ترکیب شود می‌تواند نیازهای عمومی نیروهای مسلح را در بخش‌های مختلف رفع کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این که آگاهی از توانایی‌های دیگر همرزمان در نیروهای مسلح می‌تواند ما را به سطح بالاتری از توانمندی دفاعی و امنیتی برساند، تصریح کرد: همکاری نزدیک بین سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروهای چهارگانه ارتش، باعث ارتقاء مرز تکنولوژی در سطح نیروهای مسلح کشور خواهد شد.

دریادار خانزادی تاکید کرد: انباشت پیشرفت‌های فن آورانه نزاجا بر پایه فعالیت‌های جهادی، آینده‌ای درخشان را برای نیروی زمینی ارتش رقم خواهد زد.

وی گفت: تعدادی از تجهیزات ساخته شده در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، با اندکی تغییرات راهبردی می‌تواند بخشی از نیازهای عملیاتی نیروی دریایی را برطرف کند.

 

انتخاب ۲۱۳ منتخب در بیستمین مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش

سرهنگ مهدی میدانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بیستمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بیستمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش های  خواهران شاغل ،همسران وفرزندان دختر و پسر در دو بخش زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار شد.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این مسابقات در رشته های حفظ یک جزء تا کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، رشته اذان پسران و مفاهیم جزء بیستم از تفسیر ایت الله مکارم شیرازی به مدت چهار روز از تاریخ دوازدهم تا پانزدهم آذر ماه برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 646 نفر از کارکنان و خانواده ها و فرزندان ارتش  شرکت کردند و شاهد حضور پررنگ شرکت کنندگان در این مسابقات بودیم.

 

نیروی دریایی سپاه تا رفع کامل مشکلات ناشی از سیل در خوزستان می‌ماند

در پی بارندگی‌های شدید در چند روز اخیر استان‌های جنوبی به ویژه استان خوزستان که منجر به وقوع سیل و آب گرفتگی معابر و منازل برخی شهرهای این استان شد، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری اظهار کرد: در اولین ساعات بارندگی سیل آسا در این استان با فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه تماس تلفنی برقرار و نسبت به امداد رسانی سریع و کمک به مردم برای رفع مشکلات پیش آمده از سیل و بارندگی‌های اخیر با استفاده از همه ظرفیت موجود در منطقه سوم دریایی تاکید شد.

وی افزود: با توجه به حضور میدانی فرمانده محترم کل سپاه در مناطق سیل زده استان خوزستان بویژه بندر امام خمینی(ره) وتاکید ایشان مبنی بر کمک رسانی و امداد سریع به مردم، نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی لازم در خصوص ارائه کمک و امداد رسانی به مردم برای کم کردن مشکلات پیش آمده در سیل اخیر را دارد و به فرمانده منطقه سوم  نیروی دریایی سپاه ابلاغ شد همه توان و ظرفیت‌های آمادی، پشتیبانی، مهندسی، شناوری، غواصی و تکاوری و دیگر بخش‌ها برای کمک به مردم عزیز مناطق سیل زده اخیر همانند شهرهای جراحی و بندر امام خمینی (ره)   بکار گیرند و این کار هم اکنون در حال انجام است اما  جهادگران و رزمندگان نیروی دریایی سپاه تا رفع کامل مشکلات در کنار مردم هستند.

سردار تنگسیری تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه همانند سال گذشته در کنار مردم خوزستان تا رفع کامل مشکلات آنها خواهد بود و خدمت به مردم عزیز این خطه از میهن اسلامی که در دوران دفاع مقدس، ایثار و کمک به رزمندگان اسلام جزء وظایف بوده فراموش نخواهد کرد، ما وظیفه داریم در هر جایی که مشکلی وجود داشته باشد با تمام امکانات و ظرفیت برای رفع مشکلات مردم نجیب و ولایت مدارمان تلاش کنیم و در کنار آنها باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: از خدمات ارائه شده توسط نیروی دریایی سپاه در سیل اخیر چند روز گذشته، حضور جهادی و انقلابی فرماندهان، روحانیون و رزمندگان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در مناطق سیل زده و در کنار مردم مایه تجدید قوای روحی و دلگرمی و پشتوانه عمیق معنوی برای آنان و تقویت روحیه برادری و تلاش مضاعف برای تسکین آلام مردم بوده است.

 

آمریکا و نقض حقوق بشر زیر سایه یکجانبه‌گرایی و جنگ

بنیاد گفت وگو و دوستی ملل» اقدام به برگزاری دومین همایش بین‌المللی «آینده صلح و حقوق بشر در آسیای غربی» کرده است. در این همایش که به صورت وبینار از دیروز چهارشنبه شروع شده و امروز پایان می یابد، افراد و شخصیت‌های سیاسی و علمی متعددی حضور یافته و سخنرانی کرده اند.

امبر عبداللهیان، در افتتاحیه این همایش ضمن تشکر از بنیاد گف وگو و دوستی ملل برای برگزاری وبینار یاد شده و تأکید بر اهمیت نقش این بنیاد در کمک به تحقق صلح و دوستی در منطقه گفت: مایلم به این اشاره کنم که ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که سه تحول بزرگ در آن در حال رخ دادن است. تحول اول در حوزه کنشگران و بازیگران است. تحول دوم در حوزۀ نوع بازی و نوع کنش است. تحول سوم در حوزۀ محیط بازی یا محیط کنش است.

دنیایی با کنشگران متعدد و کنش‌های متفاوت

وی در ادامه ضمن مقایسه با دوران جنگ سرد توضیح داد: امروزه ما در جهانی به سر می‌بریم و زندگی می‌کنیم که کنشگران متنوع‌اند و متکثرند. هم کنشگران دولتی و هم کنشگران غیر دولتی مانند حماس، حزب الله و حتی کنشگران منفی و بازیگران منفی غیر دولتی مانند داعش به عنوان یک جریان تروریستی، نیز در منطقه حضور دارند. 

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان داشت: موضوع دوم و تفاوت و تحول دومی که در حوزۀ سیاست بین‌الملل و روابط بین‌الملل پیش آمده، نوع کنش‌ها و نوع بازی‌هاست. با توجه به اینکه موضوع ما بر حقوق بشر و آیندۀ صلح در غرب آسیا تمرکز دارد، از این منظر عرض می‌کنم که نوع بازی در دو دهۀ گذشته در منطقۀ غرب آسیا (با نگاه به پرونده مردم مظلوم فلسطین در بیش از هفت دهه گذشته) به شدت نظامی و امنیتی است... حتی به دلیل سرعت بالا و شیب تند و گسترۀ تحول در حوزۀ نظامی و خشونت بالا و نقض سیستماتیک حقوق بشر در منطقه غرب آسیا، ما شاهد این هستیم که نوع کنش‎‌ها، خسارت‌های فراوانی را به مردم منطقه زده است.

وی افزود: نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در ارتباط با اولا اقدامات قهری یکجانبه و اتخاذ رویکرد تحریمی آمریکا در قبال برخی کشورها و تروریسم اقتصادی وجود دارد. نادیده گرفتن حقوق زنان و کودکان در جنگ‌های مختلفی که در این سال‌ها در منطقه تحمیل شده، به دلیل کنش‌های به‌شدت نظامی و امنیتی و همچنین جنگ و منازعه از نوع جدید و با مفهوم جدید خود است.

 

مراکز آموزشی ارتش هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا نداشته است

سرتیپ علیرضا شیخ با اشاره به ارائه فعالیت‌های آموزشی به کارکنان ارتش گفت: تاکنون بحث آموزش در سطح ارتش جمهوری اسلامی حتی برای یک ساعت هم تعطیل نشده است. کارکنان آموزشی در سخت‌ترین شرایط آموزش و ارتقای سطح آمادگی و مهارت‌افزایی نیروها را انجام داده‌اند.

معاون تربیت و آموزش ارتش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تمهیدات پیش‌بینی‌شده  برای جلوگیری از شیوع این بیماری بیان کرد: برنامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که بر مبنای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مجموعه‌های آموزشی ارتش اعمال شده است، سبب شد که حتی یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هم در مراکز آموزشی نداشته باشیم.

سرتیپ شیخ افزود: در ارتش مأموریت‌های خود را تحت هر شرایطی انجام می‌دهیم چرا که ارتش محل پرورش مردان مؤثر در شرایط بحرانی است و ما این مهم را در مأموریت‌های امدادرسانی و عملیاتی تاکنون به خوبی نشان داده‌ایم.

وی عنوان کرد: شرایط کرونایی تا حدودی بر کیفیت آموزش‌ها اثر می‌گذارد، اما ارتش جمهوری اسلامی این تنزّل کیفی را در داخل یگان‌ها با گنجاندن برنامه‌های جایگزین جبران می‌کند.

 

تاکید تهران و آنکارا بر فعال‌تر شدن کار گروه مشترک امنیتی

حسین ذوالفقاری در گفت وگو با «محترم اینجه» از موضع مثبت دولت ترکیه در محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده قدردانی و گفت: متاسفانه امروزه ریشه تمامی ناامنی‌ها و گرفتاری‌های منطقه نشأت گرفته از اقدامات مذبوحانه دولت مستکبر آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان این مطلب که همواره تحرکات تروریستی چه در داخل و چه در فراسوی مرزهای کشور از جمله خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، بر تشدید اقدامات علیه اعمال تروریستی در جدار مرز مشترک تأکید و همچنین با توجه به فعالیت ضد امنیتی باندهای قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر به فعالیت‌های انجام شده در کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات، مواد مخدر و پاکسازی مناطقی از نقاط مشترک مرزی از حضور عوامل تروریسم اشاره کرد.

ذوالفقاری همچنین توجه جدی‌تر طرف ترک درباره کنترل و برخورد با قاچاقچیان سلاح و دست‌های پنهان که ناامن سازی منطقه را نشانه رفته‌اند، خواستار شد.

وی به موضوع قرارداد انتقال محکومین به حبس دو کشور اشاره کرد و با توجه به تعاملات بین وزارت دادگستری طرفین با توجه به شرایط هم گیری بیماری کووید-۱۹ گفت: وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت دادگستری این آمادگی را دارد تا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود جهت تسریع روند انتقال اتباع محبوس در زندان‌های هر یک از طرف‌ها بر طبق سند موافقتنامه انتقال محکومین به حبس دو کشور با لحاظ جنبه‌های حقوق بشری و رفع مشکلات خانواده‌های آنها استفاده کند.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار نیروی دریایی سپاه تا رفع کامل مشکلات شدن کار گروه مشترک امنیتی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید تهران و آنکارا خواهران شاغل کارکنان ارتش خانواده ها منطقه سوم حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: ۲۲۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی نواحی توابع، توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امیرحمزه خزایی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی در توضیح برنامه‌ای این هفته، اظهار کرد: ۳۳۰ برنامه برای هفته بسیج از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی شده که تعدادی اجرا و تعدادی دیگر در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های بسیج سازندگی طی دو سال اخیر، افزود: بسیج در کنار سایر وظایف و مأموریت‌ها در راستای حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است با محوریت بسیج سازندگی و با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در مناطق محروم و کم‌برخوردار اقدامات خوبی در بحث خدمت‌رسانی بی‌منت و باافتخار داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سازمان در استان با به‌کارگیری ۲۲۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی نواحی توابع توانسته خدمات خوب و ارزنده‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار داشته باشد.

خزایی اضافه کرد: احداث و مرمت بیش از ۱۳۰۰ پروژه منازل نیازمندان، مساجد، غسالخانه‌ها، خانه‌های عالم روستایی، ساخت و مشارکت در ترمیم ۲۰۰ واحد کمیته امداد، آسفالت بیش از ۳۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت اداره کل راهداری استان، ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل نیازمندان و سایر امکان مورد هدف انجام شده است.

وی تصریح کرد: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر، اهدای بیش از ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، کمک به آزادسازی بیش از ۱۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد، تهیه بیش از ۹۰۰۰ متر فرش سجاده‌ای برای مساجد روستایی و محلات کم‌برخوردار، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی با هدف اشتغال پایدار به عنوان بخشی از خدمات این سازمان در حوزه غیر عمرانی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی استان طی سال گذشته برای بیش از ۱۸۶۰ نفر شغل‌های خرد، خانگی و کارگاه‌های تولیدی پایدار ایجاد می‌کند.

خزایی در خصوص سهم بسیج سازندگی استان با اشاره به اعتبارات سال ۱۴۰۲ مربوط به جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶، گفت: تاکنون با پرداخت بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات توانستیم برای بیش از یک‌هزار نفر در استان شغل‌های پایدار ایجاد کنیم.

وی افزود: ایجاد ۱۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۸۹ تعاونی بسیج از دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان انجام شده است.

کد خبر 751078

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت