Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@09:36:56 GMT

بدون ایجاد مزاحمت، اصوات را جابجا کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۰۳۸۵

بدون ایجاد مزاحمت، اصوات را جابجا کنید

فناوری جدید پروژکتور‌های صوتی در شبیه سازی‌های واقعیت مجازی می‌تواند با گذشت زمان کاربرد‌های گسترده‌ای پیدا کند. به گزراش خبرنگاری فناوری خبرگزاری دانشجو؛ پروژکتور‌های صوتی جایگزینی برای هدفون‌ها در واقعیت مجازی، شبیه‌سازی‌های واقعیت افزوده و دیگر زمینه‌ها فراهم می‌کند که برای هدایت صدا به آن دسته افرادی که فقط می‌خواهند آن را بشنوند، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چه خواهد شد اگر یک بلندگوی تجاری بتواند مانند یک پروژکتور اتوزوم نوری کار کند و شما بتوانید صدای دلخواه افراد را به جاییکه می‌خواهند بفرستید؟

چینمی راجگورو درباره پروژکتور صوتی خود و گروهش توضیح می‌دهد که این سیستم می‌تواند با تشکیل پرتویی از صدای قابل شنیدن صدای فضایی را از فاصله دور ارائه دهد.

محققان قصد داشتند تا جایگزینی برای هدفون‌ها در شبیه‌سازی‌های واقعیت مجازی و افزوده، جاییکه صدا نقش اساسی دارد، پیدا کنند. با هدفون‌ها کاربران نمی‌توانند به صورت مستقیم با دنیای بیرون در ارتباط باشند. دستگاهی که آن‌ها ساختند شامل یک بلندگوی قابل حمل و دوعدسی متامتریال با دو فاصله کانونی متفاوت در یک تلسکوپ هستند.

راجگورو گفت: «سیستم ما کاربر را از طریق دوربین ردیابی می‌کند و صدا را برای کاربر ارسال می‌کند. آن‌ها سینگال‌های بین ۵ تا ۶ کیلوهرتز را ارسال کرده و دقت ارسال ۲۰ سانتیمتری دارد.»

آن‌ها عملکرد سیستم را با اندازه‌گیری‌ها و مطالعه آزمایشی با شرکت کننده‌های انسانی محک زدند. سپس محققان پروژکتور را به یک هدست واقعیت مجازی متصل کردند تا نشان دهند چگونه می‌توان از آن برای ارسال پیام در واقعیت مجازی استفاده کرد.

محققان دریافتند که اتاق‌های بزرگ و خالی برای فناوری آن‌ها بهتر کار می‌کنند، زیرا درک جهت صدا در اتاق‌های کوچک‌تر به دلیل طنین آن دشوارتر است. با استفاده از یک سخت‌افزار ردیابی، آن‌ها قادرند تا یک فضای ۴ در ۴ متری را در دنیا وقعی پوشش دهند که می‌تواند برای پوشش فضاهای بزرگتر در شبیه‌سازی‌های واقعیت مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. رساندن صدای جهت دار می‌تواند کاربرد‌های گسترده‌ای از جمله در بیمارستان و فرودگاه بدون ایجاد مزاحمت، داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو پروژکتور صوتی هدفن شبیه سازی های واقعیت واقعیت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

ایسنا/یزد مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد ظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان، ضمن رفع مشکلات عمده حوزه حمل‌ و نقل مهریز، می‌توانیم شاهد برقراری عدالت بین رانندگان و توزیع بار عادلانه باشیم.

«محمد رستگاری» در دیدار با «احمد آخوندی» سرپرست جدید فرمانداری مهریز، در ادامه گفت: در دو سال و نیم گذشته میزان ریالی طرح‌های حوزه راه شهرستان مهریز نسبت به وضعیت مشابه سال‌های قبل، رشد ۱۰ برابری داشته است.

وق افزود: طی حدود ۳۰ ماه گذشته (در دولت سیزدهم) تعداد قراردادهای طرح‌های حوزه راه در شهرستان مهریز از ۱۲ به ۵۲ مورد و میزان ریالی آن نیز از ۳۱ به ۳۰۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، رستگاری در ادامه شرح مفصلی از طرح‌های بزرگ روشنایی بزرگراه یزد – مهریز، محور زردین – منشاد، روکش محورهای اصلی، تبدیل آبنما محور گردکوه – بهادران به پل، ایمن‌سازی محور مهریز – تنگچنار، ساماندهی میدان ورودی شهر و همچنین روکش محور مروست ارائه کرد و گفت: انجام برخی از طرح‌ها و تعریف طرح‌های جدید در راستای خدمت‌رسانی به مردم نیازمند تزریق اعتبارات استانی و ملی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش