Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون ووشو گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا فدراسیون ووشو همواره سعی کرده که یار و یاور هموطنان عزیز باشد. در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه همگانی ورزش در جامعه فدراسیون ووشو پیشگام بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیر صدیقی رییس فدراسیون ووشو با اشاره به موفقیت‌های این رشته رزمی در چند سال اخیر اظهار داشت: فدراسیون ووشو در چهار سال گذشته همواره نتایج درخشانی را کسب کرده و باعث شده پرچم مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به اهتزاز دربیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در سال ۲۰۱۷ در چهارمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد تیم ساندای کشورمان برای اولین بار توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. تیم کشورمان در این مسابقات هفت مدال طلا و یک مدال نقره کسب کند. در همان سال در نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا تیم کشورمان با کسب ۲۲ مدال رنگارنگ و با یک پله صعود نسبت به قبل بر سکوی سوم ایستاد.

صدیقی گفت: همچنین کاروان ووشوی ایران در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۶ مدال طلا از ۶ طلای ممکن نتایج درخشان دیگری را رقم زد. سال ۲۰۱۸ نیز همراه با توفیقات بسیار خوب برای ووشوی ایران آغاز شد. کسب دو مدال طلا و ۴ نقره در بازی‌های آسیایی جاکارتا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این رشته بود.

وی افزود: ما در مسابقات جاکارتا در بخش تالو موفق شدیم اولین مدال زنان را توسط زهرا کیانی یکی از استعدادهای خوب این رشته به دست آوریم. در جام جهانی مسابقات ساندا نیز تیم کشورمان با کسب ۶ مدال طلا عنوان قهرمانی را به دست آورد. این قهرمانی را در کشور چین، مهد ووشوی جهان به دست آوردیم.

رییس فدراسیون ووشو ادامه داد: سال ۲۰۱۹ نیز تیم ایران به دستاوردهای خوبی دست یافت. در پایان پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در بخش ساندای مردان و زنان با کسب هفت مدال طلا برای دومین بار متوالی عنوان قهرمانی را به دست آورد. در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا همه مسابقات بین‌المللی در آسیا و در جهان به تعویق افتاد.

صدیقی خاطرنشان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا فدراسیون ووشو همواره سعی کرده که یار و یاور هموطنان عزیز باشد. در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه همگانی ورزش در جامعه فدراسیون ووشو پیشگام بوده است. این اتفاقات باعث شد که فدراسیون جهانی ووشو از عملکرد ووشوی ایران قدردانی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون ووشو مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام نوجوانان به قهرمانی جهان پرو اعلام کرده بود: باید تمرکز اصلی ما بر روی المپیک باشد. بعد از بازی‌های المپیک مسابقات متعددی در رده‌های سنی مختلف داریم از این رو احتمال دارد که فدراسیون تمرکزش را بر روی المپیک و مسابقات متعددی که بعد از آن وجود دارد، بگذارد."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو