Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:17:40 GMT

انقجار در پالایشگاه نفت بانیاس سوریه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۱۰۰۶

انقجار در پالایشگاه نفت بانیاس سوریه

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا و شبکه الاخباریه این کشور، صدای انفجار در این پالایشگاه به گوش رسیده و نیروهای امدادی برای اطفای حریق به منطقه حادثه اعزام شده‌اند.

این رسانه‌ها به علت وقوع این حادثه تا این لحظه هیچ اشاره‌ای نکرده و  تحقیقات برای یافتن علت انفجار و آتش‌سوزی ادامه دارد.

شبکه الاخباریه لحظاتی پیش نیز گزارش داد که تیم اطفای حریق موفق به خاموشی کامل آتش‌سوزی شده است و این آتش‌سوزی تنها خسارت‌ مادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایشگاه بانیاس بین شهرهای طرطوس و لاذقیه و در ساحل سوریه قرار دارد.

آبان ماه ۹۸ نیز انفجار در مخزن پالایشگاه نفت "بانیاس" در استان طرطوس در شمال سوریه یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

شرکت پالایشگاه بانیاس یکی از بزرگ ترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه است که در سال ۱۹۷۴ طی قرادادی با شرکت "اکسپورت ایمپورت" رومانی و با هدف پالایش نفت‌خام و تولید فراورده‌های نفتی با ظرفیت سالانه ۶ میلیون تن متریک احداث شد.

شهر بانیاس در ۱۰۰ کیلومتری شهر "طرطوس" و در ساحل دریای مدیترانه واقع است.

برچسب‌ها انفجار سوریه پالایشگاه نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار سوریه پالایشگاه نفت انفجار سوریه پالایشگاه نفت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در اقدامی نوآورانه برای مبارزه با پدیده مخرب ریزگردها همسو با اجرای مسئولیت‌ اجتماعی، طرح کشت تحقیقاتی و پایلوت ۱۰ هزار بوته گیاه کاپاریس در منطقه پیرامون را انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، این طرح که با هدف مقابله با ریزگردها اجرا شده، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر پالایشگاه برای استفاده از راهکارهای نوآورانه محیط‌زیستی به‌منظور بهبود شرایط اکولوژیک منطقه است.

گیاه کاپاریس به‌دلیل تحمل زیاد در برابر خشکی و شوری، به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای کاشت در مناطق بیابانی و خشک انتخاب شده است. این گیاه نه‌تنها در مقابله با ریزگردها مؤثر است، بلکه به‌دلیل داشتن خواص دارویی، می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه نیز عمل کند.

موفقیت این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق شهرستان سرخس باشد و گامی بزرگ برای حفاظت محیط‌زیست و توسعه پایدار تلقی شود. امید است با توسعه این نوع کشت‌ها، شاهد کاهش قابل توجهی در مشکلات ناشی از ریزگردها در منطقه باشیم.

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آیین کلنگ‌زنی احداث پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو