Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خیری بعد از ظهر پنجشنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک راه‌اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی استان البرز و جهاد دانشگاهی واحد استان البرز و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرج، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای تفاهم‌نامه‌های قبلی و همکاری‌های متعددی که حوزه اجتماعی شهرداری کرج با جهاد دانشگاهی در راستای توانمندسازی مشاغل خانگی داشتند، منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حقیقت این آمادگی را به واسطه ظرفیت‌های قانونی که تحت عنوان بازارها و امکان فروش در اختیارمان است در قالب یک تفاهم‌نامه اعلام کردیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج، عنوان کرد: مجموعه بسیار خوبی هم در منطقه گلشهر مورد پسند کارشناسان تخصصی این حوزه قرار گرفته و آماده است و امیدواریم جلسه بعدی در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح نمایشگاه و مرکز تخصصی مشاغل خانگی باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ رسته شغلی جز مشاغل خانگی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: به دلیل تنوع زیادی که در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، احتمال زیاد این امکان که هر تولیدکننده‌ای به تنهایی صاحب یک غرفه باشد و بر اساس روش سنتی بخواهد فروش انجام دهد وجود ندارد

خیری در تکمیل صحبت‌های خود گفت: این مرکز در مرحله نخست فعالیت خود موضوعات توانمندسازی و هدایت مشاغل خانگی را بر عهده دارد و از همه مهم‌تر گروهای پیشران تشکیل دهد به عنوان مثال فعالان در حوزه چرم با ائتلاف و هم‌افزایی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، بر اساس مدل‌های اقتصادی فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه مدیریت شهری با حوزه‌های دیگر هم مواجه هستیم مثل مجموعه دست‌فروشی چراکه آنها در حوزه اقتصادی شهر ایفای نقش دارند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج عنوان کرد: تمهیدات لازم را برای مجموعه دست‌فروشان در نظر گرفته شده و بر این اساس یکی از فضاهای خوب در شهر کرج تبدیل به نمایشگاه دست آفرین خواهد شد که هنرمندان صنایع‌دستی بتوانند، محصولات خود را به صورت کاملاً مستقیم ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی نسبت به حوزه مشاغل خانگی نگاه علمی دارد، تصریح کرد: با زیرساخت‌های قانونی، تعاریف و استاندارسازی‌هایی که وزارت کار دارد و امکان لجوستری و بستری که مجموعه شهرداری دارد، باعث می‌شود، قطعاً این هم‌افزایی منشأ یک تجربه جدید برای کشور خواهد بود تا در این مدل ملی یک روزی بتواند ایفای نقش کند.

خیری در پایان با اشاره به اینکه حتماً خارج از فضای فیزیکال فروش موضوعات فروش غیر حضوری هم کار خواهد شد، متذکر شد: نرم‌افزارهای خوبی آماده طراحی است، به همین منظور تلاش می‌کنیم، برای بهمن ماه که این امر آغاز شد، یک درگاه الکترونیکی، جهت فروش محصولات فراهم شود.

کد خبر 5092736

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شهر کرج شهرستان کرج ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر بارش برف گرگان شیوع کرونا شهرکرد شهرستان کرج روز دانشجو سیلاب بارش باران محدودیت های کرونایی عکس استانها مشاغل خانگی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان