Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:11:39 GMT

برگزیدگان جشنواره علامه حلی در یزد تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۱۱۸۴

برگزیدگان جشنواره علامه حلی در یزد تجلیل شدند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این آیین با تاکید به پژوهش و تحقیق گفت: در تاریخ حوزه‌های علمیه و مدارس دینی ، پژوهشگران بزرگی در این عرصه با حداقل امکانات درخشیدند، که فکر و اندیشه آنها در تاریخ حوزه علیمه ، جهان اسلام و بشریت همچنان اثرگذار ‌است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با یادی از علامه طباطبایی صاحب المیزان که بیش از ۲۰ سال از عمرش صرف نگارش این کتاب شد و با قناعت زندگی کرد، افزود: کتاب المیزان یک اثر درخشان و نقطه عطفی در تاریخ تفسیر امت اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه میبد در ادامه تصریح کرد: ریشه بسیار عمیقی در تولید فکر و اندیشه با امکانات کم و نتایج بسیار برجسته در کشور وجود دارد و باید طلبه‌ها این فهم تاریخی را داشته باشند و به این هویت چون دیوار بلند و استوار دارای نقش و نگار علمی به آن افتخار کنند و احساس تکیه زدن بر آن داشته‌ باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد خاطرنشان کرد: جدای از شکل و ظاهر تحقیق پژوهش و ظاهر نگارشی و ویرایشی که در جای خود ارزشمند است ، باید پژوهش‌ها از حالت‌های سطحی و تشریفاتی خارج شود و حالت عمقی پیدا کند.

اعرافی در ادامه «روشمندی اجتهادی »را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید معانی و بیان و فصاحت و بلاغت را عمیقا مطالعه و به دقت آن را مورد توجه قرار دهند.

رییس حوزه های علمیه کشور یادآور شد: پایه‌های علوم حوزوی را باید مهم شمرد و همچنین در تحقیق و پژوهش سوژه‌یابی و موضوع یابی به عنوان یک هنر خاص را مورد توجه قرار دهند.

اعرافی در ادامه به استادان حوزه های علمیه توصیه کرد که حداقل سالی یک اثر پژوهشی تهیه کنند و تقویت زیرساخت‌ها در این عرصه را مورد تاکید قرار داد.

همچنین مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: حوزه علمیه خواهران استان ظرفیت بسیار خوبی دارد که با تقویت آن می‌توان کاری در کشور انجام داد و به اصطلاح معروف حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد کارگر شورکی در ادامه به یک هزار و ۸۰۰ پایان‌نامه فهرست شده در این حوزه اشاره کرد که می‌تواند با تکمیل شدن آن در قالب کتاب چاپ شود.

همچنین  معاون پژوهش و آموزش حوزه علمیه یزد و دبیر جشنواره در آیین اختتامیه آن با ارایه گزارشی گفت  طلاب استان در سال جاری ۸۰۵ اثر شامل مقاله ، پایان نامه و تحقیق پایان درس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد ۵۲۰ اثر مربوط به خواهران و بقیه مربوط به برادران است.

حجت‌الاسلام محمد فیاضی افزود: پس از ارزیابی اجمالی و ارزیابی تفصیلی مرحله اول و دوم از ۷۹ اثر با موضوع علوم قرآن و تفسیر ، فقه ، کلام ، فلسفه ، اقتصاد و بیانیه گام دوم به عنوان موضوع ویژه جشنواره حایز رتبه اول تا سوم و شایسته تجلیل شناخته شدند و  حدود ۱۵ استاد ارزیابی جشنواره را برعهده داشتند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران استان در ارتباط با موضوع و درس‌های پژوهشی در کشور در جایگاه نخست قرار دارد و میبد در میان ۱۰ شهرستان استان در صدر قرار دارد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ حدود پنج هزار نفر طلبه خواهر و برادر در ۴۰ مدرسه علوم دینی استان یزد از طریق فضای مجازی تحصیل می کنند.

برچسب‌ها حوزه علميه میبد یزد علیرضا اعرافی‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه میبد یزد علیرضا اعرافی حوزه علميه میبد یزد علیرضا اعرافی اخبار کنکور حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز