Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:28:22 GMT

محدودیت کرونایی در یزد یک هفته تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۱۵۵۹

محدودیت کرونایی در یزد یک هفته تمدید شد

محمدعلی طالبی پنجشنبه شب در توتیتی افزود: با وجود کاهش آمار موارد ابتلا و  بستری افراد در مراکز درمانی به بیماری کووید ۱۹ همچنان استان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی اظهار کرد : لذا برای پیشگیری بهتر و مقابله با اوج گیری بیماری تمامی محدودیت ها برای یک هفته تمدید می‌شود. 

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۱۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت ‌های ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به علت بیماری کووید ۱۹ بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابرهیم سلمانی افزود:  ۳۵۷ بیمار مشکوک به کرونا در استان تحت درمان قرار دارند و تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌های استان نسبت  به هفته های گذشته ۷۰ درصد کاهش دارد. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر  ۸۰ درصد شهروندان استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند و مردم برای حفظ سلامتی و جان خود از شرکت در تجمع ها خودداری کنند. 

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست و این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرند.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که اقدامات باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنانی که در پایان لیگ بیست‌وسوم بازیکن آزاد می‌شوند، از هفته آینده آغاز خواهد شد.

استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (دوشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود