Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، طالب عمر تأکید کرد: ترامپ هیچ مالکیتی بر صحرای غربی ندارد تا بخواهد آن را به کشوری اعطا کند و این اقدام وی مغایر با تمام قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

وی افزود: تنها آمریکا نیست که سرنوشت جهان را رقم می‌زند و ابرقدرت‌های دیگری مثل روسیه، چین، انگلیس و اتحادیه آفریقا و کشورهای دیگری نیز هستند که دولت صحرا را به رسمیت می‌شناسند و هرگز با اعلام به رسمیت شناختن ترامپ موافقت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سخنان ترامپ را یکجانبه و شخصی دانست و گفت: این مسأله هیچ تغییری در خواست ملت صحرا [برای دستیابی به استقلال] ایجاد نخواهد کرد.

در همین حال نماینده جبهه پولیساریو در اروپا با ابراز تأسف نسبت به اقدام آمریکا گفت: این اقدام واشنگتن عجیب اما غیرمنتظره نبود.

وی تأکید کرد: این تصمیم سرسوزنی، موجب تغییر در واقعیت درگیری و تغییری در مسیر سرنوشت ملت صحرای غربی نخواهد داد.

این مقام پولیساریو که به نامش هیچ اشاره‌ای نشده، اعلام کرد: به مبارزه ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد: مغرب، ایالات متحده را در سال ۱۷۷۷ به رسمیت شناخت. به این ترتیب مناسب است که ما حاکمیت آنها را بر صحرای غربی به رسمیت بشناسیم.

دیوان پادشاهی مغرب نیز با تأیید به رسمیت شناخته شدن حاکمیت این کشور بر صحرای غرب توسط رییس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایالات متحده یک کنسولگری در صحرای غربی و درچارچوب توافق با اسرائیل بازگشایی خواهد کرد.

 صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که غنی از ماهی و فسفات است و از زمان پایان استعمار اسپانیا در سال ۱۹۷۴ میلادی در معرض حملات مغرب قرار داشته است. جبهه پولیساریو برای دستیابی به استقلال این منطقه تلاش می‌کند.

تلاش‌های سازمان ملل برای ایجاد توافق بین مغرب و جبهه پولیساریو به طور مکرر ناکام مانده است، اما این سازمان در سال ۱۹۹۱ موفق شد بین آن‌ها آتش‌بس برقرار کند.

جبهه پولیساریو سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است. این گروه در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعماری اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد.

پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال ۱۹۷۶ از این منطقه و تقسیم آن بین مغرب و موریتانی به مخالفت با این دو کشور پرداخت. موریتانی و پولیساریو در سال ۱۹۷۹ با یکدیگر صلح کردند اما مغرب  تمام منطقه صحرای غربی را ضمیمه خاک خود کرد. از آن پس جبهه پولیساریو به مقاومت علیه مغرب ادامه داده‌است. 

برچسب‌ها مراکش ایالات متحده آمریکا صحرای غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراکش ایالات متحده آمریکا صحرای غربی مراکش ایالات متحده آمریکا صحرای غربی اخبار کنکور جبهه پولیساریو صحرای غربی بر صحرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • ترور برای بقا
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند