Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@06:10:17 GMT

بادستمال‌کاغذی این وسایل راتمیزنکنید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۲۷۵۵

بیشتر اجسام را می‌توان با پارچه و اسفنج تمیز کرد؛ اما، چون دستمال کاغذی یکبار مصرف است و نیازی به شست و شو ندارد برای همین اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنیم. ناطقان: امروزه استفاده از دستمال کاغذی در آشپزخانه‌ها بیشتر از همه جا کاربرد دارد. سهولت در استفاده، یک‌بار مصرف بودن و عدم نیاز به شست و شو از مواردی است که موجب شده بیشتر از پیش، این دستمال یک‌بار مصرف جای خود را در آشپزخانه ما تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده از این نوع دستمال‌ها نه تنها به نفع محیط زیست ما نیست و ما را در طولانی مدت به مشکل می‌رساند؛ بلکه با به جای گذاشتن پرز از خود روی اجسام، باید پس از تمیزکاری با این دستمال‌ها از دستمال‌های پارچه‌ای برای رفع پرز‌های به جا مانده استفاده کنیم.

در ادامه شما را با مواردی آشنا می‌کنیم که نباید برای تمیز کردن آن‌ها از دستمال کاغذی یک‌بار مصرف استفاده کنید.

۱. فرش و قالی

به طور اتفاقی نوشابه روی فرش می‌ریزد، دست نگه‌دارید و برای تمیز کردن از دستمال کاغذی استفاده نکنید؛ زیرا این نوع دستمال‌ها در مواجه با مایعات، ساختارشان از هم وا می‌رود و تکه تکه روی فرش باقی می‌مانند. بهتر است به سرعت از دستمال‌های پارچه‌ای استفاده کنید که این مشکل را به وجود نیاید و به راحتی مایعات را به آن جذب شوند. مشکل دیگری که با استفاده از دستمال کاغذی بر روی فرش شما به وجود می‌آید، این است که موجب نفوذ لکه و مواد ریخته شده به لایه‌های عمیق‌تر می‌گردد.

۲. دست‌هایتان، در حین آشپزی

خشک کردن دست‌ها با دستمال‌های کاغذی، آن هم در حین آشپزی یکی از عمده‌ترین موارد استفاده ما از این نوع دستمال‌ها است. ما باید سعی کنیم که در برابر این عادت، مقاومت کنیم. این عمل، اولین ضرری که می‌رساند اقتصادی است و استفاده‌ی بیش از حد از دستمال‌های کاغذی در حین آشپزی در طولانی مدت برای ما هزینه‌ی بسیاری دارد. دومین ضرر این دستمال‌ها به سلامتی ما است؛ زیرا اغلب پزر‌های ریزی را بر پوست ما باقی می‌گذارند که ما آن‌ها را ناخواسته داخل غذای خود می‌کنیم. برای جلوگیری از مورد دوم باید بعد تمیز کردن دست‌های خود با دستمال کاغذی، فوری دست‌ها را با آب بشوییم. بهتر است به هنگام آشپزی از دستمال‌هایی از جنس پارچه استفاده کنید نه کاغذی.

بیشتر بخوانید

    ترفند‌های طبیعی برای خوشبو کردن خانه

۳. بشقاب شام

پاک کردن بشقاب‌ها و فنجان‌های آشپزخانه با دستمال کاغذی، برای گرد گیری و پاک کردن لکه‌های کوچک، خیلی دور از ذهن نیست. این امر می‌تواند هر چیزی جز دوست‌دار طبیعت به نظر آید. ذرات کوچک دستمال کاغذی که بر ظروف به جای می‌ماند به راحتی وارد دستگاه گوارش ما می‌شود.

۴. صفحه نمایش الکترونیکی

دستمال کاغذی را برای پاکسازی ال‌سی‌دی‌های دستگاه الکترونیکی دور نگه‌دارید؛ زیرا الیاف می‌تواند به این صفحات آسیب‌های جدی و دائمی وارد کند. برای تمیز کردن این موارد از دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید تا بر روی صفحه نمایشگر از خود ذراتی باقی نگذارند. همچنین ممکن است نا خواسته با دیدن ذرات پرز روی صفحه در هنگام تمیز کردن با دستمال‌های کاغذی، به طور ناخودآگاه، فشار بسیاری را به صفحه وارد کنیم که منجر به آسیب کریستال‌های داخل ال‌سی‌دی می‌گردد.

۵. گرد گیری

اگر هدف شما حرکت گرد و غبار از یک نقطه به نقطه دیگر است، پیش بروید و از حوله کاغذی استفاده کنید! با این حال، اگر شما می‌خواهید گرد و غبار به طور کامل از نقطه‌ای برطرف شوند باید از دستمال‌ها پارچه‌ای نمدار یا اسفنج خیس استفاده کنید. با استفاده از دستمال کاغذی نه تنها گرد و غبار از بین نمی‌رود؛ بلکه بیشتر هم می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دستمال کاغذی ، وسایل ، تمیز کردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستمال کاغذی وسایل تمیز کردن دستمال کاغذی استفاده کنید دستمال ها تمیز کردن دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، صاحبان همه مجوزها و پروانه‌های کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند، مجوزهای خود را به الکترونیکی تبدیل کرده و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و پس از این تاریخ مجوزهای کاغذی از اعتبار ساقط هستند.

بنابراین، با توجه به عزم دولت برای تبدیل مجوزهای کسب و کار از فیزیکی (کاغذی) به الکترونیکی در فرصت باقی مانده تا پایان اردیبهشت ماه، اصناف و مشاغل باید به نکات و شرایطی که برای دریافت یا تبدیل مجوز لازم است، توجه ویژه داشته باشند.

در همین راستا هم درگاه ملی مجوزها در یک فراخوان و بیانیه رسمی اعلام کرد: «براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود.» بنابرابن هر فعال اقتصادی که نامش در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت نباشد، از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه، فاقد مجوز تلقی و به تدریج از دریافت خدمات در سامانه‌های دولتی محروم خواهد شد.

لازم به ذکر است که از سوی سازمان فناوری اطلاعات، تمهیدات فنی لازم بر روی درگاه ملی مجوزها به نحوی فراهم شده تا هر فعال اقتصادی با داشتن «کارت ملی»، «کد پستی» و «شماره مجوز»، بتواند به راحتی مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت و نامش در بانک اطلاعت کسب و کارها به نشانی qr.mojavez.ir قرار گیرد.

چگونگی دریافت شناسه یکتا

هر کسی که پروانه کسب یا مجوز کاغذی دارد، کافی است که از طریق تلفن همراه خود به آدرس mojavez.ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه تبدیل مجوز قبلی یا کاغذی به شناسه یکتا، با ارائه «کد پستی محل کار» و «کد مندرج بر روی پروانه کسب»، به صورت رایگان و آسان شناسه یکتا خود را دریافت کند.

با این حال در برخی از دستگاه‌ها که از لحاظ فناوری به روز نیستند، متقاضیان دریافت شناسه یکتا، باید علاوه بر موارد فوق، تصویر مجوز کاغذی خود را نیز در سامانه ملی مجوزها، بارگذاری و ثبت کنند.

بر اساس آخرین آمار نیز تاکنون سازمان ملی استاندارد با ۲۵ درصد و وزارت ورزش با دو هزار و ۱۰۰ مورد و سازمان نظام پزشکی و وزارت راه بهترین عملکرد را داشته اند و سازمان محیط زیست بانک مرکزی و وزارت علوم بدترین عملکرد را داشته اند.

همچنین استان‌های لرستان؛ گیلان؛ همدان و تهران در صدر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند.

تبعات عدم دریافت شناسه یکتا

بر این اساس دریافت شناسه یکتا برای کسب و کارها الزامی بوده و در صورت عدم تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی، تبعاتی را برای فعالان کسب و کار به دنبال دارد.

در این ارتباط امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه تاکنون ۲۰ درصد پروانه‌های کسب دارای شناسه یکتا شده اند، گفت: فعالان اقتصادی اگر در مهلت باقی مانده شناسه یکتا دریافت نکنند از دریافت خدمات دولتی شامل تسهیلات بانکی به تدریج محروم خواهند شد.

به گفته سیاح، اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی پای کار هستند و برای سهولت در دریافت شناسه یکتا میز خدمت در مراکز تجمع صنفی استان‌ها و در تهران در بعضی ایستگاه‌های مترو، بازار تهران و در امامزاده‌های بزرگ نزدیک بازار برپا شده است.

کد خبر 6092687 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد