Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افزایش صعودی ابتلا به کرونا و اظهار مسئولان بهداشت و درمان مبنی بر برگزاری دورهمی‌های خانوادگی یکی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا است که باغ ویلاها در بهبهان سهم بسزایی در این موضوع دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان، این روزها که ویروس کرونا به دلیل توجه نکردن به رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی در حال جولان دادن و تاخت و تاز است شهرستان بهبهان را در ردیف شهرهای نارنجی و خطرناک قرار داده و دورهمی‌های خانوادگی را به عامل مهمی برای به خطر انداختن جان انسان‌ها تبدیل کرده که باید از آن پرهیز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دورهمی های خانوادگی و فامیلی که زمانی موجب پیوند و استحکام هرچه بیشتر بین اعضای یک خانواده می‌شد امروز به عاملی هراس انگیز برای احتمال انتقال و شیوع ویروس کرونا و جدایی همیشگی اعضای خانواده از هم تبدیل شده است.

شهر بهبهان که در فصل زمستان روزها و شب‌های دل انگیزی را برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی رقم می‌زند و همچنین دارا بودن باغ ویلاها در اطراف این شهر مزید بر علت شده که اعضا خانواده را برای برپایی مهمانی به آنجا کشنده و این شب‌نشینی را سر منشاء شیوع کرونا کند.

یکی از شهروندان بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که وقتی موضوعی از مبادی رسمی بهداشت و درمان به اطلاع مردم می‌رسد باید بیشتر مراقبت کرد چون مطمنا بر اساس آمار و داده‌هایی است که بر اساس گفته‌های ابتلایان به این ویروس خطرناک است.

وی افزود: متاسفانه مردم اصلا به این موضوع توجهی ندارند و الان هم رسم شده که با رفتن به باغ ویلا و برگزاری دورهمی‌های چند نفری خوش بگذرانند که همین موجب ماندن بهبهان در وضعیت نارنجی است.

کرمی بیان کرد: ما انتظار داریم که با باغ ویلاهایی که در مکان‌های مشخصی در اطراف بهبهان هستند در مرحله اول تذکر و در مرحله بعد طبق قانون برخورد شود. چون این عدم تمکین به افرادی مثل خانواده ما که به این موضوع پایبند هستند صدمه می‌زند.

پلمپ یک باغ ویلا در ماه جاری

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان در پاسخ به این سئوال که نیروی انتظامی درباره برخورد با دورهمی‌ها در باغ ویلاهای اطراف شهرستان گفت: با توجه به گسترش بیماری کرونا و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و منع برگزاری هرگونه مراسم، طرح نظارت بر تالار‌ و باغ ویلا‌ها توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ عزیزی با اشاره به این که با سلامت شهروندان با هیچ کس تعارفی نیست تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، ضمن تذکر و اخذ تعهد از مالکان 3 باغ ویلای متخلف، با هماهنگی مرجع قضائی تعداد یک باب باغ ویلا که علیرغم تذکرات قبلی اقدام به برگزاری مراسم کرده بود پلمب و به مرجع قضائی معرفی شد.

85 درصد مردم رعایت نمی‌کنند

یوسف زمانی اصل در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: به دستور ستاد مقابله با کرونا، ماشین هایی که در مراسمات و یا باغ رستوران ها مشاهده شوند، مشمول جریمه های سنگین می‌شوند.

وی با بیان این که با رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های جدید هم در حوزه بستری‌ها و هم در حوزه فوتی ها کاهش داشتیم افزود: هروقت کار را محکم گرفتیم و مردم رعایت کردند آمارها کاهشی و برعکس هر وقت فکر میکنیم همه چیز تمام شده است آمار بالا می‌رود.

فرماندار بهبهان بیان کرد: صحراگردی، پاساژگردی و بازارگردی در این شرایط یکی از بزرگترین معضلات ماست که نزدیک به 58 درصد مردم رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان این که باید پروتکل‌ها، محدودیت‌ها و بازرسی‌ها را ادامه دهیم تا این شرایط را حفظ و بهتر کنیم گفت: بخشداران باید در روستاها با برگزارکنندگان مراسم برخورد کنند، متخلفان را به دادستان معرفی کنند.
 
زمانی اصل با اشاره به این که اگر سخت گیری‌ها را ادامه بدهیم، این روند کاهشی ادامه دار خواهد بود تصریح کرد: ما در اجرای این طرح جز محدود شهرستانها بودیم که مکان‌های استاندارد برای قرنطینه فراهم کردیم و در اختیار مجریان قرار دادیم.

وزیر کشور: امیدواریم تا بهمن واکسن کرونا را تهیه کنیمفعالیت‌های فرهنگی استان مرکزی نباید در ایام کرونا تعطیل شودشکننده‌بودن وضعیت کرونا در استان قم قابل ‌انکار نیس

دوری گزینی از ارائه آمار سخت افزاری و اقناع مردم از طریق رسانه‌ها

خوی مردم بهبهان با تفریح و دورهمی از دیر باز روی زبان خاص و عام بوده و به طبع عدم انجام آن برای شهروندانش سخت است اما ریاست دانشکده علوم پزشکی بهبهان می‌تواند در کنار حوزه روابط عمومی با ساخت برنامه‌های طنز با درون مایه خطرات برگزاری دورهمی‌های خانوادگی این موضوع را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

انتظار است دادستانی و نیروی انتظامی با توجه به برخوردهای قاطع نسبت به موضوع باغ ویلاهای غیر مجاز و انتشار اخبار آن برای اطلاع عموم اقدام کنند.

گزارش از مهدی مستوی

انتهای پیام/332/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دورهمی های خانوادگی برگزاری دورهمی باغ ویلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صادرات استان زنجان صعودی شد