Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که ۳۰ درصد مناطق آن کوهستانی وصعب العبور است و عشایر سخت کوشی در آنجا سکونت دارند که با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

اهالی روستا‌های مناطق کوهستانی شهرستان ریگان به دلیل خشک شدن چشمه سار‌ها از بی آبی رنج می‌برند علاوه بر آن کودکان این مناطق در سرما در چادر وکپر درس می‌خوانند که می‌توان با ساخت واحد‌های آموزشی مقاوم شور ونشاط آن‌ها را برای درس خواندن دو برابر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مادران این منطقه مسافت زیادی را برای آوردن آب برای خانواده هایشان طی می‌کنند و کیلومتر‌ها ظرف آب را بر روی سر خود می‌گذارند تا تشنگی فرزندانشان را برطرف کنند و پیرمرد عشایر در سخت‌ترین شرایط در منزلی کپری که از سنگ وچوب ساخته شده است زندگی خود را سپری می‌کنند.

داشتن آب آشامیدنی سالم، مدرسه، حمام وسرویس بهداشتی و سرپناهی مقاوم توقع زیادی نیست که اهالی این مناطق از مسئولان دارند بلکه حداقل امکانات اولیه برای یک زندگی است.

روستا‌های درودی و گت زردار ازجمله روستا‌هایی بودند که اهالی آن باید مسافت ۲کیلومتر را برای تامین آب آشامیدنی طی می‌کردند و به دلیل نبود آب آشامیدنی به حاشیه شهر مهاجرت و منازل و روستای آن‌ها خالی از سکنه شد.

اما این روز‌ها سپاه پاسداران شهرستان ریگان با راه اندازی قرارگاه پیشرفت وآبادانی در دهستان ناصریه اقدام به فعالیت‌هایی کرده است که نورامید را در دل اهالی این مناطق به وجود آورده و انگیزه زندگی به آن‌ها داده است، فعالیت‌هایی که سبب بازگشت اهالی این مناطق به روستا‌های خود شد.

سپاه پاسداران شهرستان ریگان مناطق محروم این شهرستان را که ضریب محرومیت ۹ را در کشور دارند و جزو محروم‌ترین نقاط هستند، شناسایی وفعالیت خود را آغاز کرد و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

شنیده شدن صدای پای آب در روستا‌های محروم ریگان عطش را در اهالی این روستا‌های صعب العبور از بین برد وامید را در دل آنها زنده کرد.


رضا سنجری یکی از اهالی مناطق محروم ریگان گفت: بانوان این روستا برای تامین آب آشامیدنی مسیر طولانی را طی می‌کردند تا آب آشامیدنی خانواده را تامین کنند.

او افزود: سپاه پاسداران شهرستان ریگان اقداماتی در زمینه لوله گذاری در روستای ما انجام داده است و آب را به روستای ما هدایت کردند.

فاطمه بستان گفت: ما بانوان ساعت‌ها طول می‌کشید تا آب آشامیدنی خانواده خود را فراهم کنیم که اجرای عملیات آبرسانی خدمت بزرگی به زنان این منطقه کرد.

رضا سرحدی یکی از دانش آموزان مناطق کوهستانی ریگان بیان کرد: سپاه پاسداران شهرستان ریگان برای ما یک واحد آموزشی ساخته است و ما اکنون در یک مکان محکم ومقاوم درس می‌خوانیم.

او افزود: پیش از آن در مدارس کپری تحصیل می‌کردیم و در تمام فصل‌های سال به دلیل سرما و طوفان مشکلات زیادی را تحمل می‌کردیم.

امین هاشم زهی یکی از کشاورزان مناطق کوهستانی ریگان ابراز کرد: با توجه به بافت شنی این منطقه، آب به سختی وارد مزارع ما می‌شد که سپاه پاسداران شهرستان اقدام به لوله گذاری مزارع ما کرد، اکنون آب به راحتی به مزارع ما می‌رسد و از هدر رفت آن جلوگیری شده است.

سپاه پاسداران به کمک مردم محروم کوهشاه آمد

مصطفی دهقانیان فرمانده سپاه پاسداران شهرستان ریگان با اشاره به آغازفعالیت‌های محرومیت زدایی در مناطق کوهستانی ومحروم شهرستان ریگان گفت: با توجه به بازدید‌هایی که از مناطق کوهستانی شهرستان ریگان داشته ایم تامین آب آشامیدنی برای اهالی این روستا‌ها بسیار سخت و ناراحت کننده بود.

او با بیان اینکه به همت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی عملیات آبرسانی به این مناطق به طول دو کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است، افزود: برای آبرسانی به این روستا‌ها یک مخزن ذخیره آب احداث شد که ۲۰ خانوار از مزایای آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

دهقانیان افزود:ساخت منازل مسکونی، مسجد، مدرسه و سرویس بهداشتی وحمام و اصلاح راه‌های مواصلاتی منطقه کوهشاه با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان ریگان بیان داشت: همچنین ساخت منازل مسکونی، مخزن، سرویس بهداشتی وحمام، ساخت، تکمیل وتجهیز مدرسه و اجرای لوله گذاری شبکه داخلی آب آشامیدنی در مناطق سرزه، کچکهور و سیف الدینی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان از جمله طرح‌هایی است که در این مناطق اجرا شده است.

دهقانیان گفت: اجرای طرح‌های قرارگاه پیشرفت وآبادانی برای محرومیت زدایی این مناطق همچنان در روستا‌های محروم شهرستان ریگان ادامه دارد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان ریگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم تصریح کرد: تمام تلاش ما در ریگان رفع محرومیت از چهره روستا‌های کمتر توسعه یافته این شهرستان است.

محرومیت زدایی یکی از اصلی ترین اهداف انقلاب اسلامی است که می تواند مشکلات مردم مناطق محروم و کم درآمد را مرتفع کند و نور امید را در دل کودکانی که از حداقل امکانات زندگی به دلیل قرار گرفتن در این مناطق  محروم هستند روشن کند محرومیتی که به شدت آزار دهنده است و می تواند منشا بسیاری از مشکلات باشد.

گزارش از موسی ملائیان

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روستاهای محروم منازل مسکونی محرومیت زدایی مناطق کوهستانی مناطق محروم آب آشامیدنی فعالیت ها روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، قرارگاه سازندگی بسیج سپاه لامرد در راستای محرومیت‌زدایی و آبرسانی به مناطق محروم به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی سپاه و به صورت شبانه روزی، ظرف کمتر از دو ماه اقدام به اجرای عملیات ترمیم جاده دسترسی به چاه‌ها، برق‌رسانی، تست پمپاژ و … در خط انتقال شبکه آب به شهر لامرد نمود که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه ۱۱ سال بر زمین مانده بود اما اکنون با تلاش نیروهای جهادی و خدوم بسیج سازندگی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در مرحله بهره‌برداری است.

کد خبر 6099752

دیگر خبرها

  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • برق روستا‌های بخش خرانق وصل شد
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد