Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@14:20:22 GMT

دادستان «آیووا» از ابطال انتخابات حمایت نکرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۳۰۸۵

دادستان «آیووا» از ابطال انتخابات حمایت نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «توماس میلِر» (Thomas Miller) دادستان ایالت آیووا اعلام کرد که نمی‌تواند از دادخواست انتخاباتی تگزاس در خصوص ابطال آرای میلیون‌ها آمریکایی (که به بایدن رأی دادند) حمایت کند.

دادستان ایالت آیووا در این خصوص گفت: به نظرم، من از این دادخواست حمایت نمی‌کنم؛ زیرا انتخابات ۲۰۲۰ با انصاف و ایمنی توسط مقامات انتخاباتی هر دو حزب انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نمی توانم از دادخواستس پشتیبانی کنم که آرای میلیون‌ها آمریکایی را باطل می‌کند.

این درحالیست که ۱۷ ایالت آمریکا از دعوی حقوقی ایالت تگزاس در دیوان عالی این کشور برای ابطال پیروزیِ «جو بایدن» نامزد دموکرات مدعیِ پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حمایت کرده‌اند.

این ایالت‌ها عبارتند از: آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، ایندیانا، کانزاس، لوئیزیانا، می سی سی پی، میسوری، مونتانا، نبراسکا، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، تنسی، یوتا و ویرجینیای غربی، که همگی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ به نفع «دونالد ترامپ» رأی دادند.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز حمایت خود را از این اقدام حقوقی ایالت تگزاس اعلام کرد.

«کین پاکستون» دادستان کل ایالت تگزاس شامگاه دوشنبه هفته جاری به دیوان عالی آمریکا دادخواستی ارائه کرد که به موجب آن، مقامات ایالت‌های جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین وادار می‌شوند به مجالس قانونگذاری ایالتی خود اجازه دهند نتایج این انتخابات را نادیده گرفته و برگزینندگان موردنظر خود را برای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) منصوب کنند و بر این اساس، رئیس جمهور بعدی آمریکا را تعیین کنند.

گفتنی است که مجالس قانونگذاری- هم مجلس سنا و هم مجلس نمایندگان- در ۴ ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در کنترل اکثریت جمهوریخواهان قرار دارد.

متعاقب این رویداد، بیش از ۱۰۰ نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از شکوائیه دادستان کل ایالت تگزاس که خواستار به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است، حمایت کردند.

بر اساس این گزارش، ۱۰۶ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان دیروز پنج شنبه سندی را در حمایت از دادخواست مورد حمایت ترامپ که به دنبال لغو نتایج انتخابات است، امضا کردند.

این سند توسط «مایک جانسون» نماینده جمهوریخواه تگزاس تهیه شده و تاکنون مورد حمایت بیش از یکصد نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان قرار گرفته است.

جانسون در دادخواست خود از دادگاه عالی آمریکا می خواهد تا آرای الکترال انتخابات ۲۰۲۰ در ۴ ایالت کلیدی میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را باطل کند.

در شکایت ایالت تگزاس اعلام شده است که انتخاب الکتورهای مربوط به این ۴ ایالت باید به دلیل تخلفات گسترده انتخاباتی باطل شود.

هر نامزدی که بتواند ۲۷۰ رأی این الکتورها را به دست بیاورد، پیروز انتخابات محسوب خواهد شد.

بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر گذشته سپری شده است اما دونالد ترامپ تا کنون حاضر به پذیرش نتایج نشده است.

گفتنی است، هر دو نامزد اصلی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ پیش از برگزاری و نیز پس از اتمام آن یکدیگر را به دست داشتن در توطئه‌چینی علیه هم متهم کرده اند؛ واقعیتی که نقصان بزرگ در کشور مدعی لیبرال دموکراسی را به وضوح نشان می دهد.

کد خبر 5092820

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ جو بایدن ابطال آرا ایالت آیووا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین دونالد ترامپ جو بایدن روسیه لبنان ویروس کرونا ایران ترکیه سوریه اتحادیه اروپا انتخابات ریاست جمهوری مجلس نمایندگان ایالت تگزاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس