Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اینجا مشهدالرضاست، پایتخت فرهنگی و قطب معنوی جهان اسلام. مکانی که از زمان شکل گیری‌اش مطاف زائران و مشتاقان بوده و غبارش سرمه چشم دردمندان.

به یمن وجود مبارک امام رئوف است که هزاران هزار زائر و مجاور در منزلی که خداوند به آن قدر و منزلت بخشیده، پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان را یاد می‌کنند و آن‌ها را می‌ستایند (فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ «آیه ۳۶ سوره نور»)؛ و همین قدر و منزلت است که نگاه جهان را معطوف به این قبلگاه عاشقان کرده و محبان را در آغوش گرم خود پناه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از راه دور در پناه امام رئوف

حرم مطهر امام رضا (ع) به دلیل فضای روحانی و ملکوتی که دارد از قدیم الایام همواره مورد توجه ویژه تازه مسلمانان قرار داشته، بعد از انقلاب اسلامی که رسیدگی به امور تازه مسلمانان به اداره ارتباطات اسلامی و امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی محول شد، غیرمسلمانی که علاقمند بود به دین اسلام تشرف یابد پس از آشنایی با اصول و مبانی اسلام و مکتب تشیع، در صورت تمایل قلبی با ادای شهادتین در محضر یکی از روحانیون به دین مقدس اسلام و مذهب تشیع مشرف می‌شد و گواهی مسلمانی را دریافت می‌کرد.

این روند از آن زمان ادامه داشت تا همین یک سال گذشته... با ورود ویروس ناخوانده کرونا به کشور که همه چیز متاثر از حضورش شد، حضور مسلمانان و غیر مسلمانان غیر ایرانی هم به حرم مطهر متوقف شد و آیینی که هر ساله در این مکان شاهدش بودیم رفته رفته کمرنگ شد.

زیارت مجازی

اما مدیریت امور زائران غیرایرانی با توجه به شرایط حاکم در کشور، زمینه‌ای را در فضای مجازی فراهم آورد تا هر تازه مسلمانی که تمایل دارد شهادتین را در جوار بارگاه منور رضوی قرائت کند با زیارت مجازی این امکان برایش مهیا شود.


سید محمدجواد هاشمی نژاد مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، می‌گوید: از ابتدای راه اندازی زبان اسپانیایی در فضای مجازی که یک سال و نیم از راه اندازی آن می‌گذرد، ۳۵ نفر از مخاطبان اسپانیایی زبان از کشور‌های آمریکای شمالی و مرکزی طی ارتباط مجازی با حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام تشرف یافته اند.


او می‌افزاید: از این تعداد ۲۸ نفر از کشور‌های کلمبیا، ونزوئلا، اسپانیا، مکزیک، پاراگوئه، شیلی، نیکاراگوئه و لبنان هستند که از ابتدای امسال مسلمان شده‌اند که ۶۵ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، ادامه می‌دهد: متقاضیان تشرف به اسلام بعد از آشنایی اولیه با اسلام از طریق صفحات فضای مجازی با محتوا‌های دینی همچون تطبیق مباحث اعتقادی اسلام و مسیحیت، بیان زیبایی‌های دین اسلام و سیره رسول اکرم (ص)، ترجمه آیات قرآن تمایل خود را به پذیرش دین اسلام ابراز می‌کنند.

ارسال آثار اسلامی برای تازه مسلمانان

هاشمی‌نژاد بیان می‌کند: تشرف به اسلام با پذیرش قلبی متقاضیان از طریق بیان شهادتین در ارتباط تصویری با فضای حرم مطهر رضوی انجام می‌گیرد و ادامه ارتباط با این تازه مسلمانان با ارسال قرآن کریم و کتاب‌هایی با موضوع دین اسلام و احکام آن به زبان اسپانیایی انجام می‌پذیرد؛ همچنین علاوه بر ارتباط از طریق فضای مجازی محصولات فرهنگی با محتوا‌های اعتقادی و آموزش احکام برای آنان ارسال می‌شود.


او تصریح می‌کند: زمینه‌های تشرف به اسلام تعداد ۱۵ نفر از این افراد در سال میلادی  از طریق ارتباط حرم مطهر با یک مرکز اسلامی در السالوادور و نشر محتوا‌های ارسالی فراهم شده و بیان شهادتین همگی در ارتباط مستقیم تصویری با حرم مطهر انجام گرفته است.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشرف به اسلام آستان قدس رضوی تازه مسلمانان تشرف به اسلام امور زائران فضای مجازی دین اسلام حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت

جام جم آنلاین اصفهان؛ امید علی اصغری افزود: اجراي طرح برون سپاري و ارائه خدمات شهرسازي شهرداري اصفهان در بستر الکترونیک از اوايل سال 94 از طريق دفاتر پيشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از 32 دفتر طرف قرار داد شهرداری جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.

وي با بیان اینکه سامانه توسعه هوشمند شهری مورد حمایت مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در واحدهای مختلف همچون درآمد و نوسازی نیز همکاری مناسبی دارند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای در اختیار شهروندان در بستر الکترونیک قرار دهیم.

علی اصغری با بيان اينكه تا پایان سال  1402  تعداد 36هزار و 568 پاسخ استعلام انجام شده، افزود: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهرداری، گزارش تخلف مهندسین ناظر نیز در سامانه « اصنو» بصورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام    می شود.

مديرپروژه شهرسازي الكترونيك معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت :پیاده‌ سازی سامانه‌ های مربوط به شهرسازی، انجام وب سرویس‌ها، ارتباط با دیگر سازمان‌ها و ادارات و همچنین واحد برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان که در حال حاضرتوسط 32 دفتر فعال در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام می شود که در حال حاضر انجام استعلامات دفترخانه و بانک‌ها در قالب برون‌سپاری به عهده این واحد است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شد و به‌صورت عملی تمام فعالیت‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تقویت نموده و ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شد و در ادامه بصورتی برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 1403 کلیه امور شهروندان در بستر الکترونیک بر روی سامانه (اصنو) انجام شود.

علی اصغری در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قراردارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) سرا 10 است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی