Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عباسی گفت: در صد سال گذشته در دنیا هیچ رهبر نظامی انقلابی را نمی‌توان یافت که در تراز شهید سلیمانی وسعت عملش چندین کشور را دربر گرفته و دوره کار انقلابی او حدود چهل سال باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن عباسی در اولین سلسله نشست کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی که به صورت مجازی برگزار شد، «تشریح دکترین اقدام نامتقارن در مکتب شهید سلیمانی» را یکی از اقدامات ضروری و لازم برای تربیت نسل بعد دانست و اظهار کرد: شهید سلیمانی شخصیت منحصر به فرد و دارای مکتبی بود که نگاه بومی به حل مشکلات داشت؛ صاحب مکتب یعنی کسی که یا زمین بازی را تعریف می کند یا قواعد بازی را و در این راه مقلد کسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید سلیمانی همانند امام خمینی (ره) دو ویژگی ممتاز داشت،  اول اینکه همیشه سعی می کرد زمین بازی جدید تعریف کند و این یعنی تعریف قواعد بازی؛ ایشان این هنر را داشت که فراتر از تعریف زمین رفته و در زمین دیگران قوانین خود را تعریف و اعمال کند؛ چنین افرادی صاحب مکتب بوده و نامتقارن عمل می کنند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به وجه نظامی شخصیت شهید سلیمانی تشریح کرد: در حوزه مکتب نظامی در صد سال گذشته به تعداد انگشتان دو دست بر روی کره زمین، ژنرال صاحب مکتبی در تراز حاج قاسم وجود ندارد؛ اصلا در دنیا تعداد کشورهایی که نظامی های آنها جنگ دیده هستند به ده عدد نمی رسد؛ اینها را مقایسه کنید با حاج قاسمی که از لحظه ورود به دفاع مقدس تا لحظه شهادت چهل سال در میدان جنگ بود.

سلیمانی؛ ژنرال صاحب سبک قرن اخیر

عباسی تصریح کرد: قاسم سلیمانی در صد سال اخیر تنها  ژنرال صاحب سبکی بود که درجه سرلشکری داشت؛ تمام ژنرال های صاحب سبک دنیا یا ارتشبد بودند یا سپهبد؛ لذا او جزو نوادر و استثنائات دنیا بود و با شهادتش کره زمین از یک ژنرال مولف محروم شد.

وی در ادامه با اشاره به حوزه اقدام انقلابی و جهادی شهید سلیمانی تاکید کرد: در صد سال گذشته در دنیا هیچ رهبر نظامی انقلابی را نمی توان یافت که در تراز شهید سلیمانی وسعت عملش چندین کشور را دربر گرفته و دوره کار انقلابی او حدود چهل سال باشد؛ ایشان در زندگی انقلابی و جهادی شخصیت بسیار عظیمی داشت که خیلی عظیم تر از بقیه صاحبان مکتب و رهبران انقلابی دنیا بود.

مشکل اصلی آمریکا و اسرائیل و دولتهای مرتجع کشورهای عربی و سایر رژیم های صهیونیستی با شهید سلیمانی چه بود؟

رئیس اندیشکده یقین ابراز کرد: اما در این میان مشکل اصلی آمریکا و اسرائیل و دولتهای مرتجع کشورهای عربی و سایر رژیم های صهیونیستی با شهید سلیمانی بر سر وجه سوم او یعنی شخصیت تمدن ساز داشت؛ قاسم سلیمانی فردی متخصص و متبحر در پروژه دولت سازی و ملت سازی بود؛ عوام فکر می کردند او در سوریه و یمن و ... درس شلیک موشک می دهد اما در کشورهای منطقه مشغول ملت سازی و دولت سازی بود.

عباسی تبیین کرد: اصلا اینکه هر جا در حکومت ناکارامدی وجود دارد، نظام حل مشکل را به دست سپاه و بسیج مستضعفین می سپارد به خاطر این است که افراد معدودی در بدنه مدیریتی سپاه وجود دارند که دولت سازی و ملت سازی بلد بوده و به راحتی می توانند در هر حوزه نوآوری کنند؛ انسانهای توانمندی که می دانند چگونه زمین و قواعد بازی را تعریف کنند، کسانی که در همه چیز پای کارند و فدای مردم می شوند.

وی افزود: ایجاد حشد الشعبی، انصارالله یمن، فاطمیون افغانستان، زینبیون، گروههای شیعه و سنی و مسیحی، کمک به تاب آوری دولت حماس در غزه و دولت بشار اسد در سوریه و .... همه بخشی از تلاشهای شهید سلیمانی برای دولت سازی و ملت سازی است؛ شهادت می دهم هیچ جامعه شناس و مدعی علوم سیاسی در ایران نداریم که از نظر ملت سازی و دولت سازی تا مچ پای حاج قاسم بیاید؛ او یک نابغه بود و اگر تجارب شهید سلیمانی را در دولت سازی مکتوب کنیم، استادهای جامعه شناسی ما می توانند 50 سال این کتاب ها را تدریس کنند.

شهید سلیمانی در چهار ویژگی شخصیتی نظامی، انقلابی و جهادی، تمدنی و وجوه شخصیتی تقوایی، نامتقارن عمل کرد

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: اما قاسم سلیمانی که مظهر غرور ملی بود یک وجه شخصیت معنوی داشت؛ او کسی بود که خودش را لایق کرده بود تا خدا او را برای خود بسازد؛ این فرد زمین بازی مسائل نفسانی و قواعد بازی حوزه نفس را خودش تعریف می کرد؛ لذا شهید سلیمانی در این چهار ویژگی شخصیتی نظامی، انقلابی و جهادی، تمدنی و وجوه شخصیتی تقوایی، نامتقارن عمل کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: امیدواریم به گونه ای عمل کنیم تا بتوانیم در هر یک از حوزه های بیان شده حاج قاسم های زیادی به شکل عقلانی تکثیر کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلابی و جهادی شهید سلیمانی ژنرال صاحب قواعد بازی سال گذشته دولت سازی صد سال ملت سازی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان دوشنبه شل در برنامه صفحه اول وسعت دریاچه ارومیه را در حال حاضر ۲۰۰۰ کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۵۶۰ کیلومتر مربع افزایش یافته و حجم آب دریاچه نیز با ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، به دو و نیم میلیارد مترمکعب رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی مشکل دریاچه ارومیه را در دو بخش تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها و افزایش دما و همچنین مداخلات انسانی از جمله توسعه بخش کشاورزی و افزایش کاشت محصولات پر آب بر عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۷۷ شاهد روند نزولی آب دریاچه ارومیه بودیم و در مدت ۲۵ سال اخیر وضعیت دریاچه ارومیه به شکل کنونی درآمده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف سخت‌افزاری در دولت‌های مختلف در راستای احیای دریاچه ارومیه، گفت: متأسفانه در این مدت در حوزه نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه کوتاهی شده و ما شاهد افزایش ۱۴۰ هزار هکتاری باغات حوضه آبریز دریاچه ارومیه هستیم و این مسئله موجب افزایش روند مصرف آب کشاورزی در این حوضه شده است.

الگوی کشت محصولات کشاورزی تغییر یابد

معتمدیان با اشاره به حجم مصرف آب در برخی از محصولات پرآب بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، افزود: مصرف آب باغات سیب و محصولات چغندرقند و یونجه ۵۷ درصد از آب کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه است و این مسئله ضرورت استفاده از محصولات جایگزین از جمله محصولات کم آب بر و تغییر الگوی کشت را در این حوضه افزایش می‌دهد.

وی رویکرد اصلی ستاد احیای دریاچه ارومیه را اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری و تغییر الگوی کشت عنوان کرد و گفت: علیرغم وجود مشکلات موجود در این مسیر از جمله ۷۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز، با تاکید حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و مخبر رئیس کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، در کنار تأمین معیشت مردم الگوی مناسب مدیریت مصرف آب در این حوضه طراحی و اجرا می‌شود.

هر سه ماه یکی از پروژه‌های سخت افزاری دریاچه ارومیه افتتاح می‌شود

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در ادامه با قدردانی از تلاش دولت‌های گذشته در اجرای پروژه‌های مختلف سخت‌افزاری احیای دریاچه، افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی رئیس جمهور و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه در این دولت به پایان رسیده و هر سه ماه شاهد افتتاح و بهره‌برداری از یکی از پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه هستیم.

وی افتتاح تونل انتقال آب از کانی سیب را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: با عزم جدی دولت و به ویژه وزارت نیرو و پیگیری‌های انجام شده و تأمین اعتبارات مورد نیاز، این پروژه به دست رئیس جمهور در ۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.

معتمدیان با اشاره به رهاسازی آب از پشت سدهای استان در راستای احیای دریاچه ارومیه افزود: در کنار انتقال ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از کانی سیب، از آذر ماه سال گذشته بر اساس مطالعات و برآوردهای انجام شده، حقابه دریاچه ارومیه از پشت سدهای مهاباد، بوکان، تکاب و چراغ ویس سقز به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه هدایت می‌شود

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ میلیون متر مکعب از طریق رهاسازی آب، به دریاچه ارومیه آب هدایت می‌شود و این روند تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به بارش‌های اخیر، پیش بینی می‌شود حجم آب دریاچه ارومیه تا ۳ میلیارد متر مکعب افزایش یابد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده در ستاد دریاچه ارومیه برای هدایت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه از طریق رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز دریاچه و همچنین رودخانه‌های فاقد سد بود که خوشبختانه این میزان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب نیز افزایش یافته و این نشان از اثرات مدیریتی و کنترل‌های لازم در روند رهاسازی و انتقال آب به دریاچه ارومیه و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

معتمدیان گفت: در حوزه سخت‌افزاری پروژه نیمه تمام خط انتقال بادین آباد به طول چهار و نیم کیلومتر در راستای انتقال ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب به پشت سد کانی سیب و انتقال از طریق تونل به دریاچه که با تلاش‌های شبانه روزی در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

تاکنون ۹۰ میلیون مترمکعب آب از سدها به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است

معتمدیان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حقابه تالاب‌های دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۵ میلیون مترمکعب تعیین شده بود، افزود: تاکنون ۹۰ میلیون مترمکعب آب از سدها به سمت تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه هدایت شده و این مسئله موجب تثبیت و احیای این تالاب شد.

وی همچنین با بیان اینکه شرایط خوب دریاچه ارومیه و تالاب‌ها، نشاط اجتماعی را برای جامعه به ارمغان آورده است، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن، آثار خوب زیست محیطی و میزبانی از صدها هزار پرنده مهاجر را فراهم کرده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه برای احیای کامل دریاچه ارومیه حجم آب آن باید به ۱۴ میلیارد مترمکعب برسد، اضافه کرد: حجم آب مورد نیاز برای تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه نیز ۶ میلیارد مترمکعب است که با توجه به تبخیر سالانه ۲ میلیارد مترمکعب و میزان ورودی آب به دریاچه، نیازمند زمان لازم و یک برنامه ریزی منسجم از جمله مراقبت، رصد و اجرای برنامه‌های نرم افزاری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه در کنار اهمیت صیانت و ارتقای معیشت مردم، افزود: در راستای تغییر الگوی کشت در شمال آذربایجان غربی، طرح ۳ هزار هکتاری کاشت درختان کم آب بر پسته و گردو اجرا شده است و این طرح می‌تواند به عنوان یک طرح نمونه در جایگزینی کاشت درختان گردو و پسته به جای درختان سیب در راستای افزایش درآمد کشاورزان و کاهش آب مصرفی در حوزه کشاورزی به باغداران معرفی شود.

رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی امور در احیای دریاچه ارومیه است

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی امور نیز اشاره کرد و یادآور شد: همراهی مردم در اجرای سیاست‌هایی چون تغییر الگوی کشت، نیازمند تبیین برنامه‌ها و آگاهی مردم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بویژه صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم، افزود: در کنار اجرای طرح کشت جایگزین، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و تداوم نهضت گلخانه‌ای نیز درخصوص احیای دریاچه ارومیه با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نقش اصلی را در حوزه نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه دارند، تصریح کرد: مردم منطقه در کنار همراهی برای اجرای طرح تغییر الگوی کشت که افزایش درآمد را نیز به دنبال خواهد داشت، با جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از حقابه دریاچه ارومیه، همکاری لازم را با دستگاه‌های مربوطه داشته باشند.

کد خبر 6098893

دیگر خبرها