Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@21:52:25 GMT

درمان‌های خانگی برای آبسه دندان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۳۴۶۸

درمان‌های خانگی برای آبسه دندان

به گزارش جام جم آنلاین هنگامی که باکتری ها به مرکز دندان رسیدند و دندان آلوده شد ، چرک در دندان جمع می شود. چرک موجود در دندان متورم شده و منجر به دندان درد می شود.

در صورت عدم درمان ، عفونت می تواند به لثه و استخوان دهان منتقل شود.

آبسه دندان باید توسط دندانپزشک درمان شود ، اما برخی از داروهای خانگی می توانند ناراحتی ناشی از عفونت را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان های خانگی زیر را می توان همراه با درمان های تجویز شده استفاده کرد.

 آبکشی آب نمک

شستشوی دهان با آب نمک یک گزینه آسان و مقرون به صرفه برای تسکین موقتی دندان آبسه شما است. همچنین می تواند باعث ترمیم زخم و سلامت لثه شود.

برای استفاده از این درمان:

1/2 قاشق چایخوری نمک معمولی سفره را با 1/2 فنجان آب گرم شیر مخلوط کنید.

دهان خود را با آب نمک بشویید. سعی کنید حداقل دو دقیقه آن را درون دهان خود بچرخانید.

آب را تف کنید.

این کار را تا سه بار در روز تکرار کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه برای درمان دندان آبسه است. حتی ممکن است قبلاً در کابینت آشپزخانه خود داشته باشید.

جوش شیرین برای از بین بردن پلاک های دهان بسیار عالی است. همچنین دارای خواص ضد باکتری است.

برای استفاده از این درمان:

1/2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1/2 فنجان آب و کمی نمک مخلوط کنید.

مخلوط را تا پنج دقیقه در دهان خود بچرخانید.

تف کنید و تا زمانی که مخلوط را تمام کنید تکرار کنید.

می توانید این کار را حداکثر دو بار در روز تکرار کنید.

 اسانس پونه کوهی

روغن پونه کوهی یک روغن اساسی است که می توان آن را در فروشگاه مواد غذایی سالم یا داروخانه خریداری کرد. همچنین می توانید آن را بصورت آنلاین پیدا کنید.

روغن پونه کوهی ضد باکتری و آنتی اکسیدان است. این ممکن است به کاهش تورم و درد دندان آبسه کرده کمک کند. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از تحریک بیشتر ، هر روغن اساسی را با یک روغن حامل رقیق کنید. در اینجا نحوه انتخاب روغن حامل آورده شده است.

برای استفاده از این درمان:

چند قطره روغن ضروری پونه کوهی را با 1 اونس روغن حامل مخلوط کنید.

چند قطره از این مخلوط را به یک پنبه یا سواب بمالید.

پنبه را به مدت دو تا سه دقیقه روی ناحیه آلوده نگه دارید.

پنبه یا سواب را بردارید. حداقل 10 دقیقه مخلوط را بگذارید و سپس بشویید.

این کار را تا سه بار در روز تکرار کنید.

 کمپرس سرد

کمپرس سرد به کاهش درد و تورم کمک می کند.

برای استفاده از این درمان:

تکه های یخ را در یک حوله خشک قرار دهید.

کمپرس را در نزدیکی ناحیه آسیب دیده در برابر پوست خود نگه دارید.

از کمپرس می توان برای فواصل 15 دقیقه استفاده کرد.

این ممکن است چندین بار در روز تکرار شود.

 چای شنبلیله

شنبلیله دارای خواص ضد باکتری و سابقه طولانی استفاده به عنوان داروی خانگی برای بهبود زخم ها و کاهش التهاب است. ممکن است در راهرو ادویه سوپرمارکت یا به صورت آنلاین موجود باشد.

برای استفاده از این درمان:

با گرم كردن 1 فنجان آب در قابلمه و هم زدن 1 قاشق چای خوری شنبلیله آسیاب شده ، چای شنبلیله درست كنید.

اجازه دهید مخلوط خنک شود.

مقدار کمی را با استفاده از یک پنبه به ناحیه آسیب دیده بمالید.

این کار را تا سه بار در روز تکرار کنید.

 اسانس آویشن

روغن آویشن یکی دیگر از روغنهای اساسی مهم است که ممکن است انگلی را از بین ببرد ، با باکتری ها مبارزه کند و تورم را کاهش دهد. می توانید آن را در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و آنلاین پیدا کنید. حتماً قبل از استفاده آن را با روغن حامل رقیق کنید.

شما می توانید از این روش به چندین روش استفاده کنید:

روغن آویشن رقیق شده را می توان با پنبه یا سواب روی ناحیه آسیب دیده قرار داد.

همچنین می توانید با افزودن چند قطره روغن آویشن رقیق شده به یک لیوان کوچک آب ، دهان شویه کنید.

از روغن آویشن تا سه بار در روز استفاده کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آبسه دندان زندگی لثه برای استفاده از این درمان بار در روز تکرار کنید تا سه بار در روز روغن آویشن روغن حامل جوش شیرین پونه کوهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان

الهه جعفرزاده: بسیاری از افراد مبتلا به سرطان، علاقه‌مند به امتحان کردن درمان‌های مکمل و جایگزین برای بهبود سرطان هستند. هرچند که درمان‌های پزشکی و شیمی‌درمانی برای کنترل وضعیت بیمار لازم و ضروری هستند، اما روش‌هایی هم وجود دارد که در عین بی‌خطر بودن، در روند درمان بیماری سرطان مفید و سودمند هستند. هم‌چنین شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد این درمان‌ها اثر مثبتی در کاهش علائم بیماری دارند. درمان‌های جایگزین و مکمل ممکن است نقش مستقیمی در درمان سرطان نداشته باشند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا با کنترل برخی علائم ناشی از بیماری، مانند اضطراب، استرس، خستگی، تهوع و استفراغ، درد و اختلال در خوابیدن، با بیماری مقابله کنید و آن را شکست بدهید.

مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان عبارتند از:

۱) طب سوزنی

در طب سوزنی، پزشک یا متخصص سوزن‌های استریل‌شده و ریزی را وارد نقاط مشخصی از پوست می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی در تسکین حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی مفید است و می‌تواند به تسکین انواع خاصی از دردها در افراد مبتلا به سرطان کمک کند. هم‌چنین به گفته کارشناسان، طب سوزنی و طب فشاری می‌توانند میزان داروهای مسکن که افراد مبتلا به سرطان مصرف می‌کنند را کاهش دهند.

نکته: اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید یا فشار خونتان پایین است، در خصوص انجام طب سوزنی با پزشک خود مشورت کنید.

۲) رایحه‌درمانی

در رایحه‌درمانی، از روغن‌های معطر، مانند اسطوخودوس، برای ایجاد حس آرامش استفاده می‌شود. این روغن‌ها را می‌توان در حین ماساژ روی پوست مالید یا از آنها در روند استحمام استفاده کرد. هم‌چنین با حرارت دادن روغن‌های معطر می‌توان عطر آنها را در محیط آزاد کرد. رایحه‌درمانی برای تسکین حالت تهوع، درد و استرس ناشی از سرطان مفید است.

البته افراد مبتلا به سرطانِ حساس به استروژن، مانند سرطان پستان، باید از مالیدن مقادیر زیادی روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای به پوست در حین ماساژ خودداری کنند.

۳) ورزش

ورزش می‌تواند به شما در مدیریت علائم و نشانه‌ها در طول و بعد از درمان سرطان کمک کند. ورزش ملایم و متوسط در کاهش خستگی و استرس و بهبود خواب مفید است. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که یک برنامه ورزشی منظم، کیفیت کلی زندگی افراد مبتلا به سرطان را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند عمر طولانی‌تری داشته باشند. اگر سابقه ورزش منظم ندارید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. به آرامی ورزش را شروع کنید و به مرور بر دفعات و شدت آن اضافه کنید. سعی کنید در اکثر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۴) مراقبه یا مدیتیشن

مراقبه و مدیتیت کردن در واقع یک تمرین ذهنی و روانی است که باعث ایجاد آرامش و تمرکز بیش‌تر می‌شود و احساسات منفی مانند تنش‌ها و اضطراب‌های مختلف را از افراد دور می‌کند. مدیتیشن مزایای زیادی برای افراد مبتلا به سرطان دارد و بسیاری از متخصصان این روش درمانی مکمل را توصیه می‌کنند. این روش ممکن است با تسکین اضطراب و استرس و بهبود خلق و خو به افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

مدیتیشن به‌عنوان یک درمان جایگزین کاملاً بی‌خطر است. می‌توانید یک یا دو بار در روز چند دقیقه به تنهایی مدیتیشن کنید یا می‌توانید در کلاس‌های مدیتیشن شرکت کنید. هم‌چنین دوره‌ها و برنامه‌های آنلاین زیادی برای انجام مراقبه در دسترس هستند.

۵) آفتاب و ویتامین

ویتامین D یکی از عوامل شکل‌گیری هورمون کلسیتریول-استروئید است که نقش مهمی در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی بدن دارد. مطالعات انجام‌شده در سال ۲۰۰۷ حاکی از این است که مصرف مکمل ویتامین D۳ در گروهی از زنان به مدت یک سال، خطر ابتلا به انواع سرطان را تا ۷۷ درصد کاهش داده است.

با مشورت پزشک می‌توانید ویتامین D۳ را به رژیم غذایی خود ضافه کنید و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهید. هم‌چنین ویتامین D۳ مورد نیاز بدن را با ۲۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می‌توان تأمین کرد. بدین منظور می‌توانید ۴۰ درصد از کل بدن خود را بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار دهید.

طبق تحقیقات، مکمل ویتامین D، مرگ و میر ناشی از سرطان را تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهد. در اشخاصی که سطح پایینی از این ویتامین را در خون دارند، احتمال ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان پستان، خون، لوزالمعده، روده بزرگ، پروستات، کبد و… ۲۰ درصد بیشتر از دیگر افراد است.

بیشتر بخوانید:

فکرش را هم نمی‌کنید که این علائم، نشان‌دهنده سرطان باشند/ ۸ علامت هشداردهنده سرطان کمبود این ویتامین خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد پاسخ به یک سؤال؛ رنگ کردن مو خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؟ این شش ویروس می‌توانند باعث سرطان شوند

منابع: mayoclinic ، draxe

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896061

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی