Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ویروس کرونا در همه مسائل زندگی بشری اخلال ایجاد کرده و هر یک از افراد جامعه خواهان از بین رفتن این ویروس منحوس و منفور هستند، ولی کلید ریشه‌کن شدن آن فقط به دست خود مردم است که با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی و عدم حضور در اماکن غیر ضروری و پرهیز از دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی هر چه زودتر زنجیره انتقال کووید ۱۹ قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور محدودیت‌هایی برای شهر‌های قرمز در نظر گرفته شد که خوشبختانه کاهش آمار و نارنجی شدن بسیاری از شهرستان‌ها را به دنبال داشت.

شهر اصفهان هم از جمله شهر‌هایی بود که با اعمال تشدید محدودیت‌ها از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد و آرامش نسبی برای همشهریان رقم زد. هر چند به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان این وضعیت نارنجی شکنده است و هر لحظه با کوچکترین نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری به قرمز باز می‌گردیم.

با نزدیک شدن به طولانی‌ترین شب سال و برگزاری دورهمی‌های یلدایی، امکان افزایش آمار ابتلا و فوتی‌ها بر اثر کرونا دور از انتظار نیست و مردم باید با عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی در کاهش و قطع زنجیره انتقال قدم بردارند.

  ۵۰ درصد موارد ابتلا به کووید ۱۹ ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تاثیر محدودیت‌های اعمال شده دو هفته گذشته در اصفهان، اظهار داشت: این محدودیت‌ها تاثیر خوبی روی کاهش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی داشت و وضعیت بیمارستان‌ها هم مطلوب گزارش شده است.

آرش نجیمی افزود: بیمارستان‌های مرجع کرونا از جمله الزهرا تعداد بیماران بستری‌اش به ۲۷۵ بیمار رسیده که در مقایسه با سه هفته گذشته به نصف کاهش یافته است، بیمارستان شریعتی هم با رسیدن به ۱۵۱ بیمار و بیمارستان عیسی بن مریم به ۷۰ بیمار نشان از روند موارد بستری دارد.

او با بیان اعلام اتمام ظرفیت‌های بیمارستان‌های دولتی در سه هفته پیش، اظهار داشت: در آن بازه زمانی تقریبا تمام ظرفیت بیمارستان‌های دولتی پر شده بود و باید به سمت استفاده از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه می‌رفتیم، اما خوشبختانه در حال حاضر بیمارستان‌های مرجع ظرفیت خالی قابل توجهی دارند و سیر بیماری کم شده و تعداد بیمارستان بستری به کانال ۱۲۰۰ بیمار رسیده و بعد از دو هفته نیز تعداد موارد حاد بستری در آی‌سی‌یو کاهش یافته و این روند کاهشی نتیجه محدودیت‌های دو هفته گذشته و رعایت شیوه نامه ها و فاصله‌گذاری‌هست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با توجه به شیب کاهشی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی وضعیت تعدادی از شهر‌ها از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد و محدودیت‌ها نیز با کاهش آمار کمتر شد و ما امیدواریم این کاهش محدودیت باعث افزایش مجدد شیب صعودی کووید ۱۹ نشود.

او تصریح کرد: اگر شرایط به همین منوال کاهشی پیش برود می‌توانیم شاهد شرایط بسیار خوبی در هفته‌های آینده در اصفهان باشیم به شرطی که با عدم رعایت پروتکل‌ها و افزایش دورهمی‌ها به وضعیت قرمز برنگردیم.

نجیمی با اشاره به عدم کاهش قابل توجه موارد فوتی‌های کرونایی، اظهار داشت: امیدواریم با ادامه روند کاهشی بیماران بستری در آی‌سی‌یو موارد فوتی هم در هفته‌های آتی کاهش داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: بیشترین آسیبی که چند ماه گذشته حداقل در موارد شیوع داشتیم در اثر تعاملات و رفت و آمد‌های خانوادگی بوده است و می‌توان گفت ۵۰ درصد موارد ابتلا به کووید ۱۹ ناشی از این دورهمی هاست و اگر دورهمی یلدایی اتفاق بیفتد هفته‌های بعد یک افزایش شدید دور از انتظار نخواهد بود.

او از مردم درخواست کرد که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به دور همی‌ها و رفت و آمد‌ها نه بگوییم و همچنان موارد بهداشتی را برای رسیدن به رنگ سفید و از بین رفتن ویروس رعایت کنیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شب یلدا افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا کاهش بستری بیماران کرونایی بیمارستان ها موارد ابتلا محدودیت ها دورهمی ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان، اظهار داشت: امروز آسمان بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط تا روز دوشنبه ادامه دارد و روز دوشنبه مجدد از نیمه غربی استان شرایط افزایش ابر و بارش‌های رگباری را خواهیم داشت.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز در سطح استان افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، سمیرم و بویین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۰ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6096434

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی