Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:48:43 GMT

سروده‌های آئینی و اجتماعی در کتاب« شبنم صبح»

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۳۵۶۰

سروده‌های آئینی و اجتماعی در کتاب« شبنم صبح»

کتاب شبنم صبح که در  ۸۰ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده، شامل ۵۹ شعر با مضامین مذهبی، اخلاقی و اجتماعی است که در آنها مانند دیگر آثار شاعر ، اعتقادات و باورهای دینی او جریان دارد و خواننده را به عشق به اهل بیت (ع) و شکرگزاری خدا تشویق می‌کند.

«مادر»، « سلام بر مهدی »، «در وصف پیامبر»، « امام رضا( ع ) »، « دیدار عشق»، «بلا» «روز قیام»، «تکرار»، «دل تنگی »، «غرور»، « سرنوشت»، «مهربانی» «غم»، « مرحم »، «پرواز»، «بوی محرم»، «مناجات»، «عمر رفته»، «تواضع»،  «افسردگی» و «دلگشته» از جمله عنوان‌های آثار این کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفاده از ترکیبات، واژگان و توصیف‌های روشن و قابل استفاده برای عموم مردم از ویژگی‌های آثار کتاب شبنم صبح است و  شاعر در نخستین شعر این مجموعه نسبت به مقام شامخ مادر ادای احترام می کند و بهشت و ملک سلیمان را زیر پای او می‌داند و در آخرین شعر کتاب نیز با عنوان « تواضع» مخاطب را به ارزشهای انسانی نظیر سادگی در زمان ثرتمندی، صداقت در زمان فقر، ادب در زمان قدرت و تلاش دعوت می‌کند.

شاعر در مقدمه کتاب آورده است: «در سال ۱۳۴۰در روستای دهنو از توابع خمین متولد شدم و بعد از گرفتن مدرک فوق دیپلم از مرکز تربیت معلم نجف‌آباد استان اصفهان به عنوان معلم مشغول به کار شدم.سرودن شعر را از زمان معلمی آغاز کردم و مجموعه اشعار مذهبی، خاطره و اجتماعی را پس از سالها در قالب این کتاب جمع آوری کردم.»

" مسیر عشق" و " آرزوهای سوخته" دیگر آثار احمدعلی صادقی است.

 راه اندازی انتشارات «پرپروک» در خمین، پنجره جدیدی را برای نویسندگان و شاعران این شهرستان در زمینه چاپ کتاب باز کرده است.


برچسب‌ها کتابخانه ایرنا خمین شعر ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا خمین شعر ادبیات کتابخانه ایرنا خمین شعر ادبیات اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری، تصویرگری حکیمه شریفی و «ببین خدا چه کرده» به نویسندگی علی شعیبی و تصویرگری فاطمه زارعی به همت انتشارات جمال، روانه بازار نشر شده است.
این دو اثر همچنین به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است. 
در کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» خواننده علاوه بر جنبه‌های تاریخی با سبک زندگی و افکار و اندیشه‌های امام صادق (علیه السلام) آشنا می‌شود.
در کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطب نوجوان در قالب داستان با مفاهیم حدیث توحید مفضل آشنا می‌شود. 
کتاب دیدنی‌های خدا به نویسندگی مهدی وحیدی صدر دیگر اثری است که با زبان شعر و نثر، حدیث توحید مفضل امام صادق که درباره شگفتی‌های آفرینش است را برای کودکان تبیین می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • بدرود آقای پل استر
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها