Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه قضایی لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت، نخست وزیر موقت و سه وزیر سابق را متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، قاضی فادی صوان، بازپرس قضایی انفجار بندر بیروت حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان، علی حسن خلیل، وزیر دارایی سابق، یوسف فنیانوس و غازی زعیتر، وزرای کار و حمل و نقل سابق را به جرم اهمال و کوتاهی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است هفته آتی دیاب و سه وزیر مذکور بازجویی شوند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر لبنان در واکنش به این حکم دستگاه قضایی با صدور بیانیه ای اعلام کرد، قاضی صوان، قانون اساسی را نقض کرده و پارلمان را نادیده گرفته است. دیاب همه چیز را درباره این پرونده گفته است.

دیاب نیز گفت برایش تعجب آور است که نخست وزیر هدف قرار گرفته است اما وجدانش از این بابت آسوده است.

چهارم اوت انفجار عظیمی در بندر بیروت رخ داد و موجب کشته شدن ۲۰۰ تن و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ تن شد و ۳۰۰ هزار تن نیز آواره شدند.

شورای عالی قضائی لبنان اخیراً در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموع افرادی که حکم بازداشت در حق آنها در پرونده انفجار بندر بیروت صادر شده است، ۲۸ نفر هستند که حکم بازداشت سه تن از آنها به دلیل عدم حضورشان در کشور غیابی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسان دیاب بندر بیروت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
  • جزییات دستگیری متهم به قتل زهره فکور صبور
  • وکیل زهره فکور صبور: متهم به قتل دستگیر شد/ پرونده جزییات محرمانه و اخلاقی دارد
  • کلاهبرداری با اخذ ویزا
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه