Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه گفت، عدم توجه آمریکا و متحدانش در ناتو، گویای انتخاب آنها در ادامه سیاست "بازدارندگی روسیه" در شدیدترین شکل آن است و تمامی پیشنهادات مسکو با نظرات تشدید رویارویی و افزایش تحریم‌ها مواجه می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در مجمع شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور که به صورت کنفرانس ویدیویی برگزار شد، اعلام کرد که ابتکارعمل‌های روسیه در زمینه کنترل تسلیحات همچنان در هوا معلق مانده است، برای اینکه به نظر می‌رسد، ایالات متحده و متحدان آن در ناتو تصمیم گرفته‌اند تا خط مشی "بازدارندگی روسیه" را به شدیدترین شکل آن دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف گفت: «پیشنهادهای روسیه در خصوص ثبات استراتژیک، کنترل تسلیحات و امنیت اروپا گویای آمادگی دائمی ما برای دستیابی به درک متقابل در این زمینه است. از لحاظ مفهومی، ما مدتهاست که پیشنهاد کرده‌ایم که دو کشور و احتمالاً روسیه و ناتو، غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای را تأیید کنند، اگرچه تاکنون هیچ اقدام متقابلی از سوی ایالات متحده دیده نشده است.»

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: «اجرا یا حداقل مباحثات حرفه‌ای، ملموس و اساسی درباره این ابتکارات همراه با اقدامات اعتماد برانگیز احتمالی دیگر به سمت یکدیگر، مسلماً به بهبود جو کلی حاکم بر روابط روسیه و غرب کمک خواهد کرد، ولی تاکنون همه این پیشنهادات در هوا معلق مانده‌اند. آقای مارشال بیلینگزلی [نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور کنترل تسلیحات] در واقع تمامی اقداماتی که قبلاً انجام شده را انکار می کند و تمامی پیشنهادهای ما را با نقطه نظراتی برای رویارویی جدید، از جمله تحریم همه خریداران محصولات نظامی از روسیه و چین، مواجه کرده است.»

لاوروف یادآور شد که چنین خط مشی از سوی ایالات متحده و متحدان آن در ناتو، احتمالاً به این معنی است که آنها یک انتخاب آگاهانه "به نفع نه تنها ادامه سیاست بازدارندگی، بلکه به نفع دنبال کردن یک سیاست تهاجمی و شدیدالحن بازدارندگی و به نفع تحریک رویارویی" انجام داده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اعلام کرد که کشورهای غربی تلاش خود برای جلوگیری از همکاری‌های مناسب روسیه با سایر کشورها را متوقف نکرده‌اند. وی گفت: «اکنون برای ما روشن شده است که هدف غرب دقیقاً جلوگیری از ایجاد شرایط مساعد خارجی برای توسعه داخلی روسیه است. هر اقدامی که برای بازدارندگی روسیه انجام می شود، دقیقاً این هدف را دنبال می‌کند و احتمالاً تلاش برای از بین بردن فرصت‌های خارجی برای ارتقای توسعه روسیه همچنان ادامه خواهد یافت.»

لاوروف افزود: «من اطمینان دارم که اگر ما مدل‌های توسعه غربی را در پیش بگیریم ، راه به هیچ کجا نخواهد داشت. شیوع ویروس کرونا بطور قانع کننده‌ای نشان داده است که ما باید خودمان و بطور مستقل چیزی بسازیم. بله این یک کار بسیار بلند پروازانه و دشوار است، ولی در لزوم آن تردیدی وجود ندارد و بدون تأمل باید اقدام کرد.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که بیشتر کشورهای جهان از رویکرد مسکو در احترام به تنوع فرهنگی، تمدنی و همچنین به رسمیت شناختن مدلهای مختلف توسعه کشورها حمایت می کنند و این نشان دهنده عدم موفقیت غرب در به انزوا در آوردن روسیه ر عرصه بین المللی است.

سرگئی لاوروف همچنین اعلام کرد که ابتکارعمل رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در خصوص برگزاری نشست سران اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل، یکی از مظاهر سیاست خارجی روسیه است که دقیقاً در راستای  مسئولیت‌های مسکو در قبال منشور سازمان ملل متحد، مطرح شده وگویای تمایل ما برای تلاش جمعی برای کاهش تنش‌ها و مقابله با چالش‌های کنونی جهان است.

به گفته وی، توافق اصولی برای این رویداد از سوی همه رهبران کشورها- اعضای دائمی شورای امنیت بدست آمده است، ولی بیماری همه گیر ویروس کرونا مانع از توافق در خصوص تاریخ مشخص برگزاری چنین نشست سرانی شده است.

لاوروف: حضور نظامی آمریکا مانع احیای وحدت سوریه است/ تروریسم نتیجه اقدامات مخرب غرب استلاوروف: آینده توافق با آمریکا درباره کنترل تسلیحات نامعلوم است/ تلاش غرب برای کنترل سازمان‌های بین‌المللیلاوروف: خروج آمریکا از پیمان «آسمان باز» ضربه دیگری به امنیت جهانی وارد کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه کنترل تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد