Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تأمین منابع، ۱۶ هزار کیلومتر به خطوط اصلی ریلی کشور اضافه خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمد اسلامی افزود: به همین میزان ما راه آهن در دست مطالعه و اقدام داریم که شامل هم خطوط دوم ریلی برای بالا بردن ضریب اطمینان خط و هم برقی کردن خطوط راه آهن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی گفت: برقی کردن خط راه آهن تهران - مشهد متأسفانه در سال‌های گذشته با موانعی مواجه شد که تاکنون تحقق نیافته است، اما برنامه برقی کردن این خط راه آهن را در دست اقدام داریم و به طور کلی فرهنگ برقی کردن راه آهن کشور را پایه گذاری می‌کنیم و گسترش می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی از هفت طرح مهم اثرگذار در حوزه راه آهن نام برد و افزود: سال آینده استان‌های اردبیل، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

آقای اسلامی گفت: راه آهن چابهار- زاهدان هم پیشرفت رو به جلویی دارد و همه قطعات آن تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: راه آهن یزد ـ اقلید هم طرح مهم دیگری است که منطقه معادن ما در استان‌های یزد، فارس و اصفهان را به هم متصل می‌کند و سهم مهمی در حمل بار معادن و صنایع این منطقه دارد که به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل و افتتاح خط آهن تبریز از میانه به بستان آباد گفت: خط آهن بستان آباد به سمت تبریز تا ایستگاه خاوران هم در ماه‌های آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. br/ آقای اسلامی افزود: اتصال خط آهن رشت به بندر کاسپین انزلی هم طرح دیگری است که به طور فعال در دست اجراست.

وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۵۰ درصد طول خطوط ریلی افزایش پیدا کرد و ما امیدواریم با تزریق منابع تا ۱۶ هزار کیلومتر دیگر به خطوط اصلی ریلی کشور اضافه کنیم. برچسب ها: راه و شهر سازی ، خطوط ریلی ، راه آهن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: راه و شهر سازی خطوط ریلی راه آهن برقی کردن ریلی کشور راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد

تین نیوز

جلسه بررسی مسائل، راهکارهای رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح های ریلی کشور از جمله خط آهن سریع السیر تهران مشهد و خط آهن رشت آستارا پرداخت.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد