Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از مشارکت بیش از چهار هزار خانوار این استان در پروژه شناسایی اختلالات ژنتیک مددجویان خبر داد.

اسماعیل قربانی در گفت و گو با ایسنا، از انجام برنامه کشوری پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیک خبر داد و گفت: این برنامه باهدف پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های ژنتیکی اجرا و بر این اساس اقدام به احداث مراکز مشاوره ژنتیک غیردولتی و دولتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرکت دو هزار و ۵۰۰ نفر طی امسال در این طرح گفت: اطلاعات ژنتیک به‌صورت مداوم با دانش تخصصی ژنتیک و آموزش دستاوردهای جدید در این حوزه به‌روزرسانی می‌شود و در مجموع چهار هزار خانوار در این استان در این طرح شرکت کرده اند.

قربانی آمار سال گذشته این طرح را نیز بیان کرد و گفت: تعداد پرونده‌های مشاوره ژنتیک در سال ۹۸، هزار و ۷۳۷ پرونده و در طرح غربالگری ژنتیک دو هزار و پانصد دانش‌آموز و از مجموع این دو برنامه ۸۰۰ نفر جهت انجام آزمایش‌های تخصصی معرفی‌شده‌اند که ۲۰۰ نفر از این افراد در گروه پرخطر و قرمز قرار داشتند.

وی در ادامه گفت: در شش ماه نخست سال ، ۹۹ پنج هزار و ۹۰۹ نوزاد غربالگری شنوایی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نوزاد نیز در طرح غربالگری بینایی مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در شش ماه نخست سال ۹۹ پنج هزار و ۹۰۹ نوزاد غربالگری شنوایی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نوزاد نیز در طرح غربالگری بینایی مورد معاینه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد نوزادانی که در طرح غربالگری شنوایی معاینه شدند ۱۴ هزار و ۴۸ نفر بوده است که از این تعداد ۳۰ نوزاد دریافت‌کننده سمعک شدند و ۲۴۱ نوزاد نیز دارای مشکلات طبی بودند که این آمار در شش‌ماهه اول سال ۹۹ بدین شکل است که شش نوزاد دریافت‌کننده سمعک بودند و ۵۶ نوزاد دارای مشکلات طبی قرار داشتند.

قربانی افزود: بهزیستی خدماتی نظیر پرداخت کمک ‌هزینه سمعک به خانواده‌های نیازمند و پرداخت کمک‌هزینه انجام تست‌های تخصصی برای خانواده‌های نیازمند و همچنین پرداخت هزینه غربالگری به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌دهد.

وی در خصوص طرح پیشگیری از تنبلی چشم نیز افزود: در سال ۹۹ این طرح در تیرماه شروع شد و تا پایان سال ادامه دارد و در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک سه تا شش سال در سامانه ثبت شدند.

این مقام مسئول در خصوص آمار سال گذشته این طرح نیز گفت: در سال ۹۸، ۲۵ هزار و ۲۰۰ کودک سه تا شش سال تحت پوشش مورد معاینه طرح تنبلی چشم قرار گرفتند که هزار و ۳۱۹ کودک مراجعه‌کننده به پایگاه‌های بینایی‌سنجی بودند و ۳۳۲ کودک دارای اشکال در بینایی که ۳۳۷ نفر دریافت‌کننده عینک و ۷ کودک نیز مورد جراحی چشم قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اختلالات ژنتیکی سمعک ناشنوایی تنبلي چشم خراسان شمالي طرح غربالگری خراسان شمالی قرار گرفتند هزار و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد