Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین اعدام فدرال در دوره اردک لنگ در آمریکا پس از ۱۳۰ سال انجام شد. خبرگزاری میزان – کابینه «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، نهمین اعدام فدرال در سال ۲۰۲۰ و اولین اعدام دوره «اردک لنگ» (دوره ریاست جمهوری با محدودیت‌های متعدد) را اجرا کرد.   به گزارش «گاردین و آسوشیتدپرس»، اولین اعدام در دوره اردک لنگ پس از ۱۳۰ سال در آمریکا اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این اعدام که با تزریق کُشنده اجرا شد، یکی از ۵ مورد اعدام است که ترامپ قصد دارد پیش از روی کار آمدن «جو بایدن»، آن‌ها را انجام دهد.   اعدام «براندون برنارد»، شهروند سیاهپوست آمریکایی پس از مخالفت دیوان عالی با تعویق ۲ هفته‌ای زمان اجرای حکم، با تزریق کُشنده در زندان «تره هوت»، ایالت «ایندیانا»، محل اجرای اعدام‌های فدرال انجام شد.   فعالان و کارشناسان حقوقی، حکم اعدام برنارد را پس از ۲۲ سال حبس، ناعادلانه توصیف کرده و چند نفر از اعضای هیئت منصفه دادگاه وی اعلام کردند که هیئت منصفه کاملا سفیدپوست تحت تاثیر نژادپرستی چنین حکمی را دادند.  بیشتر بخوانید:  چگونگی اجرای روش‌های جدید اعدام در آمریکا مشخص نیست  اجرای ۵ اعدام تا روز پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید علاوه بر پشیمانی هیئت منصفه و دادستان استیناف از صدور حکم اعدام برای برنارد، ده‌ها هزار نفر از جمله چند سناتور خواهان لغو حکم اعدام وی بودند.   از این رو وکلای وی خواهان که از تیم حقوقی ترامپ در جریان استیضاح وی بودند، ۲ هفته فرصت برای ارائه دادخواست جدید بودند. اما نهایتا حکم اعدام با ۲ ساعت تاخیر اجرا شد.   آخرین اعدام در دوره اردک لنگ در آمریکا در سال ۱۸۹۰ در دوره ریاست جمهوری «استیون گروور کیلولند» انجام شده بود.   از پنج اعدامی که در دوره اردک لنگ ترامپ برنامه ریزی شده اند، ۴ نفر سیاهپوست و یک نفر زن هستند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل آمریکا حقوق بشر حکم اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده