Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «امانوئل مکرون» روز جمعه در توئیتی نوشت: "در آستانه پنجمین سالگرد توافق (آب و هوایی) پاریس، ما اروپایی‌ها متعهد هستیم که انتشار گازهای گلخانه‌های خود را دستکم ۵۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهیم. ۱۰ سال( دیگر) هم همین فردا است."

او افزود: "پس بیایید هر کاری که می‌توانیم برای موفقیت انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اینک. همه‌با هم. چرا که طرح جایگزینی ندارد."
 

در این ارتباط رادیو بین‌المللی فرانسه هم دقایقی پیش به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: بیست و هفت نفر (رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا) روز جمعه پس از یک شب مذاکره  توافق کردند که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را دستکم ۵۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۱۹۹۰ کاهش دهند. این میزان در مقابل ۴۰ درصدی است که پیشتر اعلام شده بود.

رادیو «اوروپ ۱» هم روز جمعه گزارش کرد: سران دولت‌های اروپایی «پیشنهادی بلندپروازانه ای را برای هدف جدید آب و هوایی» تصویب کردند که مورد استقبال «اورزلا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا قرار گرفت.

فون درلاین در توئیتی با اشاره به توافق ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در این باره نوشت: این ما را در مسیری روشن به سمت بی طرفی آب و هوا در سال ۲۰۵۰ قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، توافق آب و هوایی پاریس که با نام «پیمان پاریس» نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سوی نمایندگان ۱۹۷ کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد در پاریس مذاکره و ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ با اجماع تصویب شد.

ایالات متحده آمریکا که در ۱۴ آبان ۹۸/ ۵ نوامبر ۲۰۱۹، روند خروجش از توافق آب و هوایی پاریس را آغاز کرده بود، ۳۷ روز پیش خروج خود را به طور رسمی از این توافق بزرگ که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور وعده خروج از آن را در انتخابات سال ۲۰۱۶ داده بود،‌ اعلام کرد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد واشنگتن دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پاریس امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد واشنگتن دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پاریس امانوئل مکرون سازمان ملل متحد واشنگتن دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پاریس امانوئل مکرون اخبار کنکور گازهای گلخانه آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک

فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است