Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:21:13 GMT

سپاهان – نساجی؛ جنگ انگیزه‌ها برای صدرنشینی موقت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۴۹۱۶

سپاهان – نساجی؛ جنگ انگیزه‌ها برای صدرنشینی موقت

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال نساجی مازندران امروز از ساعت ۱۵ در اصفهان باید مقابل تیمی قرار بگیرد که همواره یکی از مدعیان لیگ محسوب می‌شود و در این فصل با توجه به تغییر کادر فنی، هنوز نتایج دلخواه هواداران را کسب نکرده است. نساجی مازندران با ۷ امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر در رتبه ششم جدول قرار دارد و سپاهان هم با همین امتیاز در پله دهم جدول ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این تفاوت که نساجی ۴ بازی انجام داده و سپاهان ۵ بازی را پشت سر گذاشت.

نساجی که در هفته پنجم رقابت‌ها به دلیل به قرنطینه رفتن تیم پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، به میدان نرفت و اکنون یک بازی کمتر از سایر تیم‌ها دارد، امروز در شرایطی به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود که بیشتر از این تیم استراحت کرده و بازی آخر خود را نیز بر خلاف میزبانش با پیروزی پشت‌سر گذاشت.

انگیزه‌های برد

 نکته قابل توجه این که هر دو تیم ۷ امتیازی ، آخرین دیدارشان در لیگ بیستم هم مقابل نفت مسجدسلیمان بود. نساجی دیدار هفته چهارم مقابل نفت مسجد سلیمان در قائمشهر را با تک گل حامد شیری از روی نقطه پنالتی پشت‌سر گذاشت و پس از آن نیز به دلیل لغو بازی با پرسپولیس استراحت کرد و سپاهان هم در هفته پنجم مهمان نفت مسجدسلیمان شد و بازی را ۳ بر یک واگذار کرد. به عبارتی دیگر سپاهان در آخرین بازی خود از تیمی شکست خورد که نساجی در دیدار آخرش آن را شکست داده بود و همین موضوع انگیزه این دو تیم هم‌امتیاز برای پیروزی در دیدار امروز را بیشتر می‌کند.

البته سپاهانی‌ها یک انگیزه مهم دیگر هم دارند. آخرین دیدار دو تیم ۱۶ مرداد امسال و در هفته بیست و هشتم لیگ نوزدهم به میزبانی سپاهان برگزار شد که اصفهانی‌ها در آن دیدار با سوپرگل محمد میری بازی را واگذار کردند و همان شکست نیز باعث شد از نایب‌قهرمانی دور بمانند و فصل را با ناکامی پشت‌سر بگذارند. بنابراین سپاهانی‌ها برای برد در این دیدار چند انگیزه جدی دارند. کسب یک برد پس از یک تساوی و یک شکست، سبقت گرفتن از تیم های ۷ و ۸ امتیازی و رسیدن به رده‌های بالای جدول و در نهایت هم انتقام شکست از نساجی در همین ورزشگاه.

دو تیم با تغییر کاملی در کادر فنی نسبت به بازی ۱۶ مرداد به مصاف هم می‌روند. در دیدار قبلی، محمود فکری و دستیارانش روی نیمکت نساجی نشسته بودند و هدایت سپاهان را هم امیر قلعه‌نویی به عهده داشت. عملکرد خوب بازیکنان نساجی در آن دیدار نیز باعث شده بود که قلعه‌نویی پس از پیوستن به گل‌گهر، تعدادی از بازیکنان نساجی از جمله محمد میری و علیرضا حقیقی را به تیم جدید خودش یعنی گل‌گهر دعوت کند.

اما در این بازی دو سرمربی جوان که نخستین بار است سرمربیگری را تجربه می‌کنند مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. وحید فاضلی در نساجی و محرم نویدکیا در سپاهان، هر دو تا کنون ۷ امتیاز با تیم‌های خود گرفته‌اند و امید زیادی دارند که در دیدار امروز بتوانند با کسب یک پیروزی، جایگاه خود را در جدول و بین مربیان جوان لیگ تثبیت کنند.

هشتمین تقابل

تیم‌های نساجی و سپاهان تا کنون در ۷ بازی رسمی و تدارکاتی مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن سه تساوی، دو برد برای سپاهان و دو برد برای نساجی بود. بازی‌های این دو تیم در دو فصل اخیر چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی همواره جذاب و دیدنی از آب در آمد. دیدار نیم‌فصل نخست فصل نوزدهم در قائمشهر با نتیجه ۲-۲ تمام شد و در بازی برگشت هم نساجی حریفش را در اصفهان شکست داد و از کسب سهمیه دور کرد.

در لیگ هجدهم هم دو تیم تقابل‌های پرحاشیه‌ای داشتند. اشتباه‌های فاحش کوپال ناظمی در دیدار رفت لیگ هجدهم به میزبانی سپاهان و اعلام یک پنالتی اشتباه به سود سپاهان در دقیقه ۹۶ سبب شد که نتیجه تساوی ۲-۲ به پیروزی سپاهان منجر شود. نساجی دو هفته پیش از آن نیز در همین ورزشگاه دیداری از مسابقات جام حذفی را مقابل سپاهان برگزار کرد که در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی یک بر یک پایان یافت و در ضربات پنالتی، سپاهان پیروز شد.

محرم نویدکیا امروز برای شکست دادن نماینده مازندران از چند بازیکن شاخص مازندرانی هم بهره می‌برد. محمد نژادمهدی مدافع اهل بابل، محمد کریمی و دانیال اسماعیلی‌فر هافبک‌های اهل ساری و محمدرضا خلعتبری مهاجم رامسری بازیکنان شاخص سپاهان هستند که در بازی‌های اخیر نویدکیا از آنان در ترکیب تیم خود بهره گرفته است. ضمن این که رحمان احمدی اهل نوشهر، دروازه‌بان سابق سپاهان نیز مربی دروازه‌بان‌های این تیم است.

نقاط ضعف و قوت

نساجی در دیدار قبلی خود مقابل نفت مسجدسلیمان با وجود این که به پیروزی رسید، اما در خلق موقعیت ضعیف‌تر از بازی‌های قبلی عمل کرد و کمتر توانست مدیریت بازی را در اختیار داشته باشد. وحید فاضلی نساجی در بازی با نفت مسجدسلیمان تیمش را با یک تغییر نسبت به بازی با سایپا به زمین فرستاد و با بیرون نگه داشتن محمود قائدرحمتی، محمدمهدی نظری را از ابتدای بازی در ترکیب تیم قرار داد تا تهاجمی‌تر از بازی با تراکتور و سایپا مقابل حریفش قرار بگیرد. نظریِ باتجربه در این بازی نقش مهاجم کاذب را ایفا می‌کرد؛ یعنی هم باید پشت سر بایرامی در خط حمله قرار می‌گرفت و هم به بازیکنان خط میانی نساجی کمک می‌کرد.

فاضلی با این کار قصد داشت توان تهاجمی تیم را افزایش دهد ، اما تصمیمش برای اضافه کردن نظری به عنوان مهاجم کاذب، با توجه به خالی شدن جای قائدرحمتی در میانه میدان، باعث شد که نساجی مدیریت مرکز زمین را تقریبا از دست بدهد. جنگندگی قائدرحمتی در کنار شاه‌علیدوست در بازی‌های قبلی باعث می‌شد که ایوب کلانتری موقعیت بیشتری برای طراحی حملات داشته باشد، اما خلاء حضور قائدرحمتی و جلو کشیدن نظری در بیشتر مواقع این بازی ، فرصت مناسب را به کلانتری نمی‌داد. برای همین  مسجدسلیمانی‌ها در نیمه اول بیشتر مدیریت میانه زمین را در اختیار داشتند.

فاضلی که از تاکتیک مد نظرش در نیمه اول نتیجه نگرفت ، در نیمه دوم برای پر کردن خلاء مرکز زمین که به فرصتی برای نفت تبدیل شده بود، نظری را بیرون کشید و قائدرحمتی را به مرکز میدان فرستاد ؛ تغییری که به مرور روی عملکرد نساجی تاثیرگذاشت. فاضلی با یک تغییر پست بین اسلامی و بایرامی، برای بازیکن باسابقه نوشهری نساجی موقعیت مناسبی فراهم کرد و اسلامی هم در اولین فرصت با استفاده از تکنیک و قدرت حفظ و حمل توپش وارد حفره خط دفاع نفت شد و یک پنالتی باارزش به دست آورد که منجر به گل پیروزی‌بخش نساجی شد.

بنابراین با توجه به توان بازیکنان سپاهان در مرکز زمین، در صورتی که فاضلی روی حفظ مرکز زمین متمرکز نشود و برنامه‌ریزی نکند ممکن است نساجی در دیدار فردا با چالش مواجه شود. اما نقطه قوت نساجی در دیدارهای اخیر خط دفاعی این تیم و توان حفظ توپ بود که تا کنون باعث شده این تیم عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشد و با یک بازی کمتر، بالاتر از تیم‌هایی مانند سپاهان، تراکتور، شهرخودرو، فولاد و سایپا داشته باشد.

نساجی در صورتی که دیدار امروز را با برد پشت‌سر بگذارد، در نخستین روز هفته ششم می‌تواند دوباره به صدر جدول برگردد و با خیالی راحت منتظر برگزاری بازی‌های این هفته در روزهای شنبه و یکشنبه بماند. با این حال و با توجه به یک بازی کمتر نساجی نسبت به سایر تیم‌ها، تساوی در دیدار مقابل سپاهان نیز برای نساجی می‌تواند نتیجه‌ای ارزشمند باشد.

دیدار امروز سپاهان و نساجی را امیر عرب‌براقی قضاوت می‌کند و علیرضا ایلدروم، براتعلی مولوی و وحید صالحی در این قضاوت او را همراهی خواهند کرد.

برچسب‌ها فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال سپاهان مازندران لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال سپاهان مازندران لیگ برتر فوتبال فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال سپاهان مازندران لیگ برتر فوتبال اخبار کنکور نفت مسجدسلیمان نساجی در دیدار دیدار امروز مرکز زمین باعث شد پشت سر دو تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن و نساجی

تیم‌های فوتبال ذوب آهن و نساجی در چارچوب دیدار هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۱۵ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در ورزشگاه فولادشهر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود نساجی به پایان رسید. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078783 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پنج بازی مهم برای مهاجم با انگیزه پرسپولیس
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • سپاهانی‌ها بدون توجه به حواشی: تمرین کردند و خندیدند! (عکس)
  • میزان تعداد حضور هواداران پرسپولیس برای دیدار با نساجی مشخص شد
  • مرادمند زمین و هوای استقلال را بست!
  • فریبا: شاهد بازی خوبی از استقلال برابر تراکتور نبودیم
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان پس از دیدار با سپاهان برگزار شد
  • کرمانی‌مقدم: بازی پرسپولیس و سپاهان خسته‌کننده و بی‌روح بود
  • نهیب ساکت برای بقا: نکیسا در جشن نساجی
  • دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن و نساجی